התכנית לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ב בצל הקורונה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('594e024e-ef4d-4e59-9c50-5a4cfc82f137','/dyncontent/2024/11/19/14a5e5fe-3cf1-446d-9997-4119afaf9b5b.jpg',18723,'פיצה ק 1124 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('594e024e-ef4d-4e59-9c50-5a4cfc82f137','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,true,33969,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('594e024e-ef4d-4e59-9c50-5a4cfc82f137','/dyncontent/2024/11/21/a958bcda-98b6-4123-9c72-c37d94dfc83d.jpg',18730,'טנא 1124 מעברון עליון',525,78,true,33969,'Image','');},12]]);})

אושר המתווה המשותף של שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון ושר הבריאות ניצן הורוביץ לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ב. על פי המתווה: הלימודים יתקיימו ברצף מגן ועד יב', יבוצעו בדיקות סרולוגיות לפני פתיחת השנה ובדיקות קורונה מהירות. בכיתות ח׳-י"ב בערים אדומות, אם מעל 70% מתלמידי הכיתה יהיו מחוסנים ופטורי בידוד - הכיתה תלמד פרונטלית, אם לא הכיתה כולה תלמד באופן מקוון

משרד החינוך מפרסם את מתווה העבודה של מערכת החינוך בסימן הקורונה לשנת הלימודים הקרובה, תשפ"ב. המתווה נשען על עקרון היסוד שמבטיח למערכת החינוך שגרה ורצף של הלמידה והמשך מיקוד העבודה בצמצום הפערים שנפערו בתחום הלימודי, הרגשי והחברתי. הלימוד ייעשה תוך שמירה על בריאות התלמידים וצוותי החינוך והקפדה על כללי הבריאות.

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון ציינה כי "לחזרה של התלמידים לשגרת לימודים בבתי הספר ובגנים השפעה מכרעת על החוסן הנפשי האישי והחברתי שלהם ועל עיצוב אישיותם ולכן אין ספק שמקומם בתוך מוסדות החינוך. בשנה וחצי האחרונות שילמו הילדים מחיר יקר בשל הניתוק החברתי והבדידות וכן בשל אובדן ימי לימודים רבים. מוטלת עלינו חובה מוסרית וחינוכית, ליצור בעבורם וודאות ויציבות למען חוסנם האישי והנפשי וכך גם עבור הצוותים החינוכיים".

המתווה הוא פרי עבודה של שותפות והסכמות משותפות עם משרדי הבריאות והאוצר והשלטון המקומי. בדיון שקיימו שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון ושר הבריאות יחד עם רוה״מ הוצג מתווה העבודה של מערכת החינוך בשגרת הקורונה עם פתיחת שנת הלימודים תשפ"ב  - ראש הממשלה בנט אישר את המתווה, אך הפעלתו במערכת החינוך כפופה לתיקון התקנות ולאישור קבינט הקורונה.

 צילום אילוסטרציה Shutterstock

המתווה מבטיח את בריאות התלמידים וצוותי החינוך באמצעות 6 שכבות של פעולות הגנה:

  1. בדיקות סרולוגיות: הבדיקות נועדו לאיתור תלמידים שכבר חלו בקורונה והחלימו, מה שהופך אותם לפטורי בידוד. הבדיקות יתבצעו תחילה בחברה החרדית, ששנת הלימודים בה כבר נפתחה, ויתרחבו בהדרגה ליתר התלמידים (1.6 מיליון תלמידים). הבדיקות יתקיימו במוקדי הרשויות המקומיות, תחילה ברשויות בחברה החרדית: בית שמש, בני ברק, בית"ר עלית, מודיעין עלית, אלעד.
  2. בדיקות מהירות לאיתור קורונה טרם פתיחת שנת הלימודים, הבדיקות יסופקו חהורים ויבוצעו על ידם, הנחיות יצאו בהמשך. הבדיקה תתבצע ל- 1.9 מיליון תלמידים כ-48 שעות לפני פתיחת שנת הלימודים.
  3. מודל "כיתה ירוקה": המודל יפעל רק בבית ספר שבו התגלה חולה מאומת. החולה המאומת ייכנס לבידוד ואילו היתר יעברו בדיקות קורונה, מי שימצא חולה יבודד ומי שימצא שלילי יחזור ללימודים וייבדק בכל יום לאורך 7 ימים. מי שיימצא חולה - ייכנס לבידוד, מי שיימצא שלילי - ישוב ללימודים.

תלמידים ועובדי הוראה שלא ירצו להיבדק - יקיימו בידוד ללי מודל הקיים היום. המודל התחיל כפיילוט בבתי הספר בחברה החרדית שכבר חזרו ללימודים והוא יתרחב בספטמבר גם לבתי הספר בחברה הערבית, שצפויים ללמוד באופן מלא. הפיילוט ישמש בסיס לקבלת החלטות, ובהמשך הוא יתרחב ליתר בתי הספר.

  1. מגן חינוך: יתבצעו בדיקות יזומות בבתי הספר לאיתור מוקדם של תחלואה בתדירות של פעם בשבוע ביישובים כתומים ואדומים.
  2. אורחות חיים: עטיית מסיכה, שמירת מרחק, שמירה על היגיינה, למידה במרחבים פתוחים, המשך מעקב פיקוח ובקרה על נתוני התחלואה באמצעות מרכז השליטה הארצי (משל"ט) המנטר את נתוני התחלואה בכלל מערכת החינוך.

 

בהתאם לעקרונות אלה, להלן התכנית להפעלת מוסדות החינוך בשנת תשפ"ב בתקופת הקורונה:

מתכונת הלימודים-

שנת הלימודים תשפ"ב מיועדת להיפתח במתכונת למידה פיזית ומלאה, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות.

מתכונת הלימודים בשגרת הקורונה תתקיים כפי שנקבע במסמכי ארגון הלמידה:

א. גני ילדים וצהרונים: למידה על פי מערכת השעות הקבועה בכל ימות השבוע.

ב. יסודי

1) כיתות א'-ו': למידה בהיקף מלא כבשגרה, 6 ימים בשבוע* 1 , על פי שעות האורך בהתאם לשכבת הגיל: כיתות א'-ב' – 29 ש"ש, כיתות ג'-ד' – 31 ש"ש, כיתות ה'-ו' – 32 ש"ש.

2)  כיתות ז'-ח': למידה בהיקף מלא כבשגרה, 6 ימים בשבוע*, 32 ש"ש.

ג. על-יסודי (חט"ב וחט"ע) כיתות ז' - י''ב: למידה בהיקף מלא כבשגרה, 6 ימים בשבוע*, על פי שעות האורך בהתאם לשכבת הגיל, למעט בתי ספר אשר בחרו לעבור ל- 5 ימי לימוד בשבוע בשנה"ל תשפ"ב.

ד. חינוך מיוחד – למידה על פי מערכת הלימודים הרגילה במוסד החינוך ובהתאם להגבלות, ככל שתהיינה.

ה. נוער נושר ובסיכון – למידה על פי מערכת הלימודים הרגילה ובהתאם להגבלות, ככל שתהיינה.

ו. שאר המסגרות הלימודיות (לרבות מחוננים, מצטיינים, חוות חקלאיות, מרכזי ספור ומרכזי שחייה), יפעלו כרגיל.

 

התפתחות תחלואה גבוהה במוסדות החינוך

א. משרד הבריאות יפרסם מדי שבוע רשימת יישובים/שכונות המסווגים לפי צבעי "רמזור" (אדום, כתום, צהוב וירוק), בהתאם לרמת התחלואה. משרד הבריאות יפרסם את הרשימה מדי יום חמישי עד השעה 14:00 , וזו תכנס לתוקף מיום ראשון שלאחריו.

ב. ככלל, ביישובים/שכונות שיוגדרו "כתומות" או "אדומות", מוצע כי מנהלי מוסדות החינוך יעברו לתוכנית למידה תוך "צמצום מגעים". בבוא המנהל/ת לנקוט בפעולות לצמצום מגעים, הוא יכול להביא בחשבון גם את אחוז פטורי הבידוד במוסד החינוכי ובכיתות.

מהו צמצום מגעים ? נקיטת פעולות העומדות לרשות מנהל המוסד החינוכי על מנת להקטין ככל האפשר את המגעים בין התלמידים וצוותי ההוראה בזמן הלימודים/פעילות החינוכית לצורך הפחתת התחלואה.

ג. ביישובים/שכונות בצבע "אדום" בלבד - תלמידי שכבות ח' ומעלה, יעברו ללמידה מרחוק אם בשכבה יש פחות מ- 70% פטורי בידוד לפי מערכת נתוני התחלואה.

ד. יש להכין מבעוד מועד "תכנית להתפתחות תחלואה גבוהה" אשר תתייחס להיבט הלימודי, הרגשי-חברתי והתברואתי, ותמפה מראש את: מרחבי הלמידה לעבודה בקבוצות קטנות ול-"צמצום מגעים", מתכונת למידה מרחוק וקביעת דרכי הערכה חלופית בלמידה מרחוק.

ה. לרשות מנהל בית הספר עומדים מספר כלים ל"צמצום מגעים" ביניהם:

1) כלים קיימים (הניתנים גם בשגרה לפי מסמכי ארגון הלמידה לשנת תשפ"ב):

עבודה בקבוצות קטנות בשעות רוחב ובשעות פרטניות

פעילות במרחב הפתוח.

פעילות במרחבי למידה נוספים בבית הספר ומחוצה לו.

למידה מרחוק לתלמידי כיתות ו' וחטיבות הביניים בהתאם להנחיות שבמסמך ארגון הלמידה.

2) כלים נוספים בעת מעבר לצבע "כתום" או "אדום":

סל מחוזי לשעות בודדות ביסודי ובחטיבות הביניים לצורך צמצום מגעים..

לכיתות ה' ומעלה:

למידה משולבת פיזית ומרחוק (עדיפות ללמידה פיזית).

למידה מרחוק וכמוצא אחרון (עדיפות ללמידה פיזית) – בתיאום עם הפיקוח

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e3222633-b792-47a1-8aff-b6881844fcbc','/dyncontent/2024/11/10/a49f1879-d056-42f8-9e00-419d14036c36.gif',18685,'סמי 1124 אייטם',525,78,true,33971,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('e3222633-b792-47a1-8aff-b6881844fcbc','/dyncontent/2024/11/6/daddbb05-61ab-48fc-86e2-4a2e9775ed76.jpg',18665,'צרפתי אייטם כתבה ',525,78,true,33971,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e3222633-b792-47a1-8aff-b6881844fcbc','/dyncontent/2024/11/21/a958bcda-98b6-4123-9c72-c37d94dfc83d.jpg',18730,'טנא 1124 מעברון עליון',525,78,true,33971,'Image','');},12]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה