הכירו את הרופאים שמנגישים את הרפואה לקהילה המקומית

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2e5db948-7ba5-462e-9ea6-620621e9eafa','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,52786,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('2e5db948-7ba5-462e-9ea6-620621e9eafa','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,52786,'Image','');},7]]);})

ה-'רוח הדרומית' של צוותי מחוז דרום ב'כללית' מעוררת השראה ומעוררת את כל המרחב למצוינות. אם תרצו, פרו-אקטיביזם במיטבו. אז מה נשמע בכללית?...זה בדיוק מה שביקשנו לשמוע

ד"ר דניאל, מומחה ברפואת ילדים. קרדיט - כללית

פעם היינו קוראים לזה 'קופת חולים', בעידן של היום מדברים על שירותי בריאות, על מניעת תחלואה ועל נגישות לקהילה. ארגון הבריאות הגדול בישראל היום היא 'הכללית' עם 1500 מרפאות ו-500 בתי מרקחת (ברמה הארצית) מחוז הדרום שלה הוא המוביל באזור ומחזיק בנתח שוק של 67%.

בזכות עוצמה שכזו החזון מיושם בשטח בכל יום מחדש: מרכזי רפואה וותיקים מתרחבים, מרפאות חדשות מוקמות, מערך האשפוז הביתי מספק פתרונות נוחים, התורים לרופאים מומחים במגמת צמצום, ניידות שירות עם בדיקות מתקדמות מגיעות ליישובים רחוקים, ניכרת התאמה ייעודית לכל קבוצות האוכלוסייה, מרכזי טיפול ייעודיים לרפואת נשים וילדים ושירותי 'טלרפואה' הולכים ומתרחבים, ערך החדשנות בא לידי ביטוי באספקטים שונים, כולל בשת"פ עם פארק ההייטק בבאר שבע ועם אוניברסיטת בן גוריון, בניצול האקו-סיסטם לצמיחה, בשימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובסדנאות לייף סטייל לעידוד אורח חיים בריא. ה'רוח הדרומית' של צוותי מחוז דרום ב'כללית' מעוררת השראה ומעוררת את כל המרחב למצוינות. אם תרצו, פרו-אקטיביזם במיטבו. אז מה נשמע בכללית?...זה בדיוק מה שביקשנו לשמוע

תתארי לנו את 'גבולות הגזרה' של 'הכללית' במרחב שעליו את אחראית.

"מחוז דרום של הכללית נותן שירות לאזור נרחב מאוד, המהווה כ-60% משטחה של מדינת ישראל. מהערבה בדרום ועד היישוב ניצן (בנקודה הצפונית) בפריסה רחבה. מדובר בהיקף אוכלוסייה של כ-700,000 איש. נתח השוק שלנו באזור הוא 67%. האתגר שלנו הוא לקדם שירותי רפואה במרחב הזה ולספק שירות מקצועי, איכותי, זמין ונגיש בכל אחת ואחד מהערים והיישובים. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם 35 רשויות ערים ומועצות, הפעילות שלנו מתפתחת יחד עם הצמיחה של הערים והיישובים ובהתאם לצרכים הנקודתיים של כל אחד ואחת מהם. זה בא לידי ביטוי גם בתוכנית האב ובתוכניות פיתוח. המטרה שלנו היא לספק שירותי בריאות ורפואה במרחבי המחוז בכל זמן בכל מקום, בהתאמה לאוכלוסיית היעד".

ספרי קצת על מהות השותפות עם הרשויות וסוגיית האקו-סיסטם?

"החיבור עם הרשויות מאוד התחזק בעקבות הקורונה, בתקופה ההיא הבנו לעומק את העוצמה של איחוד כוחות ושיתופי פעולה, לטובת המטופלים/התושבים. זה קיצר תהליכים, פתח ערוצים וחיזק את היעילות בהרבה אספקטים. יפה לראות שהרשויות היום עוסקות יותר ויותר בנושא של בריאות, בעבר הן התמקדו בבינוי, בחינוך והיו פחות מעורבות בנושא של שירותי בריאות. התובנה שיש להן כח ואמירה ושהן יכולות לתרום לפיתוח התחום כבר הופנמה ויש לה כבר תוצאות מרשימות בשטח. המעורבות שלהם תורמת משמעותית להנגשת שירותי הבריאות ולקידום אורח חיים בריא. זה תומך בחזון שלנו ומסייע לנו להגשים אותו. הקשב לצורכי הקהילה, המעורבות והשותפות עם הרשויות הם חיוניים להצלחה ומאפשרים את הגשמת החזון שלנו בשטח''.

''אנחנו בעיצומה של הגשמת התוכנית להקמת מרפאה ב'רובע החדשנות' הצמוד לפארק ההייטק בבאר שבע, בתמיכה של רוביק דנילוביץ ראש עיריית באר שבע. זו תהיה מרפאה בקונספט של 'מרפאת המחר - מרפאת העתיד', בדגש על חדשנות, מחקר, טכנולוגיות מתקדמות, רפואה היברידית, רפואה מרחוק, קידום גישה פרו-אקטיבית. אנחנו רואים בה מרפאת דגל, שתהווה מודל ברמה הארצית. התוכנית שלה כבר בשלבי אישור אחרונים ואני מניחה שעד שנת 2024 היא תיפתח. מישור נוסף ששיתופי הפעולה משמעותיים לגביו הוא הכשרת כח-אדם מקצועי, שזהו אתגר ברמה הארצית. זיהינו שיש בדרום מחסור באנשי מקצוע בתחום של ריפוי בעיסוק וקלינאיות תקשורת. יזמנו הקמה של מסלול להכשרה בתחום של ריפוי בעיסוק בתמיכה של עיריית באר שבע ונשיא אוניברסיטת בן גוריון. המסלול ייפתח ממש בקרוב ויכשיר כאן אנשי מקצוע שרוב הסיכויים שגם יישארו בדרום בסיום הלימודים, אנו שותפים לתכניות פיתוח כוח אדם נוספות בדרום כמו פרויקט אילנות ועוד''.

מהו 'מערך החדשנות' במחוז דרום?

"כגוף שמעניק שירותי בריאות, השאיפה שלנו היא להיות זמינים ונגישים כמה שיותר, לתת מנעד רחב של שירותים ופתרונות למטופלים, לייצר אפיקים חדשים, להיפתח ליוזמות חדשות, וכשנוקטים שיתופי פעולה עם גורמים נוספים רלבנטיים זה רק מייעל ומעצים את זה. יש לנו מערך חדשנות במחוז שמוביל שיח בקהילה, שיח בין המטופלים, בין רופאים, עם העובדים. הוא מוביל את כל נושא הטלארפואה קדימה''.

''כך למשל רופאים, אחיות ופיזיותרפיסטים מ'בית רבקה' מעניקים שירות מרחוק למטופלים בתחום הגריאטריה (טלגריאטריה), פרויקט טלפסיכיאטריה בתחום הפסיכיאטריה פועל בשיתוף עם פסיכיאטר מביה"ח 'גהה', אנחנו מפעילים מערך של 'טלפסיכולוגיה' בשיתוף עם אנשי צוות מ'שלוותה' ועוד. מערך החדשנות מוביל שיתופי פעולה רוחביים עם האקדמיה, הרשויות, גופי המחקר במחוז (ואף מחוצה לו) מתוך הבנה בכוחה של הסינרגיה ליצור הזדמנויות ולהרחיב פתרונות לטובת הציבור".

מחוז דרום מטפל במגוון רחב של קבוצות אוכלוסייה.

"אנחנו זוכים לפגוש על בסיס יומי את הפסיפס החברתי העשיר של ישראל, מקומיים, עולים חדשים, ביניהם מי שהגיעו לדרום בעקבות המלחמה באוקראינה, בני ובנות החברה הבדואית, בני מושבים וקיבוצים. אנחנו מתאימים את השירותים שלנו בהתאם למגוון האוכלוסיות, הגילאים, התרבויות. חשוב לנו להיות נגישים ככל שניתן, לתת מענה מקיף ומותאם, הכולל גם הסברה והכוונה, תיווך שפתי במקומות שבהם נדרשים תרגום והסברה. אנחנו מעסיקים אנשי מקצוע ייעודיים גם לזה. כך למשל אנחנו מפעילים קו-שירות ארצי מעניק מענה טלפוני במגוון שפות. אנחנו פועלים במרכזי הקליטה בעזרת נציגים שדוברים את השפות הרלבנטיות. יש לנו אשת מקצוע שתפקידה לרכז פעילות מול קהילת יוצאי אתיופיה במרכזים בבאר שבע, בקריית גת, בשדרות. בחלק מהמרפאות בהן יש צורך פועלות 'מגשרות' דוברות השפה, שתפקידן לסייע להעביר למטופלים הסבר, מידע והכוונה המותאמים להם. בבאר שבע למשל יש לנו מערך כזה במרפאת אורן ווינגייט. אנחנו פעילים בתוך מרכזי הקליטה. וההסתכלות היא לא רק מקצועית-בריאותית, אלא גם קהילתית רחבה".

מחוז דרום הוא מחוז צעיר.

"במחוז דרום האוכלוסייה היא צעירה ברובה, ילדים ונוער. והחזון שלנו הוא להנגיש ברפואת הקהילה מגוון טיפולים נרחב ככל שניתן לילדי הדרום. אנו קולטים רופאי ילדים חדשים למחוז ומרחיבים את שירותי המומחים ברפואת ילדים ותתי התמחויות כדי להרחיב את מגוון השירותים הניתנים במסגרת המרפאות והיחידות השונות. אחד האתגרים הגדולים בדרום הוא בתחום התפתחות הילד. בשנה האחרונה הרחבנו בבאר שבע את המרכז להתפתחות הילד, בעיר פעיל גם המכון להתפתחות הילד, באופקים פתחנו השנה את היחידה להתפתחות הילד ובשנתיים האחרונות משגשג המרכז בנתיבות, התכניות הן לפתוח מרכזים דומים גם ביישובים נוספים, למשל ברהט. גם בתחום קידום אורח חיים בריא אנו מפתחים מודלים ייחודיים, "פעיל ובריא" למשל, הוא מודל מתקדם לקידום תזונה נכונה בקרב ילדים המשלב מספר גורמים יחד: את ההורה והילד, דיאטנית, אנדוקרינולוג ומנחת הורים – כולם 'מגויסים' לטובת ההצלחה במשימה. התוכנית הזו היא סיפור הצלחה והיא מיושמת גם במרכז, בהשראת ההצלחה שנרשמה בדרום".

קרדיט - כללית

נשמח לשמוע על מרכזים חדשים פעילים ועל כאלה שבתכנון

"חשוב לנו לחזק את השירותים באזורים הוותיקים, כמו גם בשכונות החדשות. כך למשל מתוכננת הקמת מרפאה בשכונת 'הפארק' החדשה בבאר שבע. בבניין ה-  M.Towerבבאר שבע מוקם בימים אלה מרכז רפואי עצום שישתרע על פני כ- 8000 מ"ר. מדובר במרכז מתקדם, מפואר, עם חדרי המתנה וחדרי טיפול בסטנדרט גבוה, מצויד במיטב הטכנולוגיות. הוא ישמש מרכז לרפואת מומחים, יהיה בו מכון דימות כולל CT, יינתנו בו שירותים בטכנולוגיות מתקדמות, תהיה שם קומה שלמה שתוקדש לרפואת נשים. יבוצעו בו גם הליכים של ניתוחים שונים שמתאפשרים במסגרת רפואה בקהילה ושאינם מחייבים הגעה לבית החולים. המרכז החדש ייתן מענה לצורך ההולך וגובר בהרחבת שירותים בקהילה- אחת המגמות החזקות של משרד הבריאות היום היא קידום שירותים בקהילה, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים".

ספרי על פעילותכם בתחום רפואת נשים

"בבאר שבע נמצאים שני מרכזים גדולים בתחום רפואת נשים: המרכז לבריאות האישה בנווה זאב וב'הנרייטה סאלד'. דוקטור אמנון הדר ודוקטור אמיר פרויד מנהלים את המרכזים, בסיוע של כ-30 אנשי צוות בכל אחד מהם. המרכזים נותנים מענה רחב בתחומים כמו: מידע גנטי, הריון בסיכון, פריון, גיל המעבר, טיפולי פוריות, גניקולוגיה, אולטרסאוונד, ועוד. אנחנו בתהליך הקמה של מרכז בריאות האישה בנתיבות. כמובן שגם במרפאות הכלליות יש מענה וייעוץ בתחום רפואת נשים. באופן כללי, מערך השירות במרכזים הייעודיים ובמרפאות בקהילה מסייע בהנגשת מגוון רחב של שירותים רפואיים ובצמצום התורים, מפחית את הצורך להגיע לבית החולים לבדיקות לאבחונים ולטיפולים והופך את כל התהליכים האלה לזמינים יותר. יש לנו ניידת "מרכז בריאות האישה" שמגיעה ליישובים מרוחקים ומציעה בדיקת ממוגרפיה לנשים שעד לא מזמן יכלו לבצע אותה רק בבתי החולים והנה הבדיקה החשובה מגיעה אליהן לאזור המגורים שלהן. שירות כזה מעודד הגעה לבדיקה והמספרים מדברים בעד עצמן, רמת ההיענות עלתה באופן משמעותי. זה מייצר ביקוש פרו-אקטיבי של תורים ונותן מענה זמין 'בשטח', זה מבחינתנו ביטוי מובהק של קידום והנגשה של שירותי בריאות לציבור".

הכללית מקדמת מתן שירות במתכונת של אשפוז ביתי

"אנחנו ערוכים היום לתת מענה בבית-המטופל לחלק מהמצבים שבעבר רק בית החולים יכל לתת להם פתרון. בתקופת הקורונה הצורך לתת מענה לטיפול-ביתי עלה משמעותית, ולמדנו מהחוויה הזו שניתן לספק שירות יעיל גם בהכוונה 'מרחוק', כשהמטופל נמצא בבית בסביבתו הטבעית, בחיק המשפחה ובתמיכה של מעטפת רפואית –סיעודית. הצוות המטפל מגיע לבית המטופל ומעניק לו שירות רפואי אקוטי המהווה חלופה לאשפוז בבית החולים. במקרים שבהם יש אפשרות לאשפוז אקוטי בבית, מדובר בפתרון יעיל ונח. יש לנו בנוסף גם מענה לאשפוז ביתי פסיכיאטרי במעורבות של רופא-פסיכיאטר, צוות סיעודי ופונקציות נוספות בהתאם לצורך. מערכים מהסוג הזה מבטאים חדשנות וצעידה עם רוח הזמן. אנחנו  מחוברים למגמה הזו שמאוד מקובלת היום בעולם ופועלים לקידומה לטובת המטופלים שלנו".

הכללית מחוברת לקהילה וקשובה לצרכים שמגיעים 'מהשטח', ספרי על הדינמיקה הזו

"אנחנו מעודדים שיח פתוח, משתף ובונה בין הרופאים והצוותים השונים, מנהלים שיח-מטופלים, חשוב לנו להיות קשובים לצרכים של המטופלים שלנו ולהיות עם יד על הדופק 'כאן ועכשיו', כמו גם ביישום החזון בהווה ובעתיד. הרבה יוזמות שלנו נרקמות בעקבות 'קריאה מהשטח'. לפני חצי שנה הצלחנו במאמצים רבים להקים את מרפאת "אופק" מרפאה ייעודית להפרעות אכילה בילדים ובני נוער בבאר שבע, המסגרות הטיפוליות הקיימות בדרום הן טובות אך מעטות. המרפאה שהקמנו נותנת מענה משמעותי בנושא, היא מנוהלת בידי רופאת מתבגרים שמתמחה בתחום, דוקטור אורנה אטיאס, יחד עם צוות רב-תחומי שכולל עובדת סוציאלית, תזונאיות ופסיכולוג. זוהי מעטפת חיונית לטיפול, ואנחנו עדים לחשיבותה בכל יום מחדש. בנוסף לזה, וגם כתוצאה ממגמות 'בשטח', אנחנו לקראת פתיחה של מרפאה לטיפול בילדים, נוער המאובחנים עם עודף משקל והוריהם. בצוות המטפל יהיו אנדוקרינולוג של ילדים, תזונאיות, עובדת סוציאלית מנחת הורים מוסמכת, מאמן כושר ועוד, ושם ניתן פתרונות ייעודיים בסטנדרטים הגבוהים ביותר. אנחנו מפעילים יחידה לקידום הבריאות, שמתייחסת לכל מעגלי החיים, במסגרתה אנחנו מציעים סדנאות, פעילויות להורים וילדים, קבוצות ריצה, סדנאות למניעת עישון, סדנאות הנקה, שירות של דיאטניות, שירותים ייעודיים לגיל השלישי, פעילויות בתוך הסל ומחוץ לסל, וכל זה מתוך הסתכלות רחבה על כל מעגלי החיים. אנחנו פועלים להוביל ולקדם שירותי רפואה איכותיים למען חיים בריאים יותר – בריאות הגוף ובריאות הנפש, לעודד ולאמץ אורח חיים בריא".

'הכללית' מעסיקה אלפי אנשי מקצוע במחוז דרום

"ההון האנושי שלנו מבורך, יש לנו כ-4000 עובדים במקצועות שונים, בתפקידים שונים: רופאים, אחיות, עובדים מקצועיים, אנשי מטה, מזכירות, צוותי תחזוקה ועוד. אני יכולה להעיד שמדובר באנשים שעובדים עם כל הלב והנשמה במסירות אין קץ, עם 'רוח דרומית'. ייחודית שמבטאת נתינה, אכפתיות, מסירות ברמה מאוד גבוהה, העובדים שלנו ראויים לכל הערכה ותודה, אנחנו נמצאים במקום שהגענו אליו בזכותם ועוד נגדיל לעשות ולהגשים את האתגרים הנוספים איתם ובעזרתם."

קרדיט - כללית

דוקטור איתן ישראל הוא בוגר אוני' בן גוריון ברפואת ילדים, עבד שנים במיון ילדים בסורוקה, הקים יחד עם נמרוד פלד מרפאה עצמאית של שרותי בריאות כללית בנתיבות שמתמחה ברפואת ילדים,  במהלך הזמן הצטרף אלינו ד"ר דניאל שרון כשותף מלא לדרך ולניהול המרפאה. מרפאה עצמאית של 'שירותי בריאות כללית' בנתיבות, שמתמחה ברפואת ילדים.

"לפני כ-11 שנים הקמנו את המרפאה בנתיבות. במהלך הזמן הצטרף אלינו ד"ר דניאל שרון כשותף מלא לדרך ולניהול המרפאה.  זיהינו שיש צורך משמעותי ברפואת ילדים מקצועית שלא היה לה מענה כאן. היום אנחנו משרתים בערך 6000 תושבים, מתוכם כ- 4500 ילדים מגילאי 0-18, רובם מנתיבות אבל מגיעים אלינו גם מטופלים מאזורים נוספים במרחב דרום. דוקטור דניאל שרון ואני למדנו באוניברסיטת בן גוריון, אנחנו מכירים את הדרום ואחד את השני היטב, שנינו משלימים אחד את השני ונותנים כאן את המקסימום בעזרת הצוות הנפלא במקום. רוח המרפאה היא מקצוענות בצד אנושיות ואכפתיות, תפיסה קהילתית חמה ועוטפת. המטופל הוא במרכז, המטרה היא לתת מענה לכל מה שניתן לטפל במסגרת המרפאה ולעשות את המקסימום האפשרי כאן, עוד לפני שמפנים את המטופל לייעוץ רפואי חיצוני.

לאחרונה הוכנס למראה מכשיר האולטרסאוונד - ה'פוקוס'- המאפשר לבצע אבחון מהיר של: דלקת ראות, חבלות, זיהומים בעור, מצבי חירום ביטניים (כמו דלקת התוספתן) ועוד. זהו מכשיר שנמצא לרוב רק בבתי חולים בחדרי מיון, באמצעותו אנחנו יכולים לבצע אבחון מהיר ובהתאם לכך לתת מענה. זה חוסך למטופלים פניה לצילומים במרפאות חיצוניות/בערים רחוקות, פוטר משפחות מהצורך לטרוח לנסוע לסורקה, להמתין לקבלת תור וכו'. זה גם מפחית עומסים מהמערכת וגם מסייע לנו לתת פתרון מידי.

לאחרונה אנחנו מקדמים שירות לביצוע טסטים לאבחון הפרעה בהורמון הגדילה בקרב ילדים. זה נעשה בשיתוף עם אנדוקרינולוגית ילדים ועם רופאים מסורוקה: דוקטור אלון חיים, מנהל מרפאת אנדוקרינולוגית ילדים בסורוקה ודוקטור דוד שאקי אנדוקרינולוג - שניהם נרתמו ליוזמה ויהיו שותפים ליישום שלה. השירות הזה ניתן עד היום רק בבתי החולים והתורים אליו ארוכים וזה פוגע ביעילות הטיפול. זה שנבצע את הטיפול אצלנו יקצר משמעותית את התורים וייעל את הטיפול. נעשה כאן את האבחונים, תהיה פה אחות ייעודית לזה, ציוד בהתאם, אנחנו ממש ב'ישורת האחרונה' של פתיחת המתחם הייעודי לזה כאן במרפאה.

ד"ר איתן ישראל. קרדיט - כללית

אנחנו מטפלים גם בילדים עם בעיות על רקע של המצב הבטחוני בדרום, בעקבות סבבי לחימה. תופעות כמו חרדות, מתח נפשי, והרטבת לילה, בעיות קשב וריכוז (שגורמות לא פעם גם לקשיים בלימודים) קיים רגשיים ועוד. אנחנו מפנים לטיפולים שונים, ביניהם רכיבה טיפולית, שחייה טיפולית. אנחנו מפנים גם מרכז "חוסן" שפעיל באזור, במידת הצורך. יש עוד הרבה מה לעשות בהקשר הזה, גם במסגרת בתי הספר.

"רפואה היברידית נכנסה באופן משמעותי לסדר היום שלנו, יש לנו תורים לייעוץ טלפוני, אנחנו נעזרים במכשיר ה'טייטו' לביצוע אבחון מרחוק, בעזרתו אפשר להאזין ללב, לבדוק ראות, אוזניים, גרון, לבצע אבחון ולתת טיפול בהתאם. זה מאפשר 'ביקור בית' וירטואלי שיעילותו מבורכת ויכולה לסייע במקרים שבהם הילד מרגיש לא טוב ואפשר לחסוך ממנו 'להיטלטל' אל המרפאה או במקרה שההורה מתקשה להגיע ויש פתרון מרחוק.

אנחנו מתכננים להקים מרכז חדש שייתן מענה לאשפוז יום ולשירותים מתקדים יותר, יהיו בו רופאי מומחים, יועצים, חדרי בדיקה ותשתיות לאבחונים ולהענקת טיפולים מגוונים, כולל טיפולים ביולוגיים. אני מאמין שזה יקרה בקרוב. מבחינתי זה עוד צעד משמעותי לקידום הרפואה בפריפריה, כחלק מהחזון שלנו להנגשת השירות למטופלים שלנו, להעניק רפואת ילדים איכותית כוללנית ולשים את הילד במרכז, לשיפור השירות לרווחת הילדים".

דוקטור דניאל שרון, רופא מומחה ברפואת ילדים, דוקטור למחקר ביו-סטטיסטי מספר: "אני מתגורר בכפר מימון בעוטף עזה. למדתי רפואה באוניברסיטת בן גוריון, ובנוסף השלמתי תואר שני בבריאות הציבור ודוקטורט במחקר ביו-סטטיסטי. במהלך שנות הלימודים וההתמחות ברפואת ילדים בבית החולים סורוקה התגוררתי בבאר שבע''.

''החזון שלי ושל ד"ר איתן ישראל הוא להנגיש את רפואת בית החולים לקהילה, במסגרת המרפאה המקומית. החזון שלאורו אנחנו פועלים במסגרת המרפאה בנתיבות הוא להביא אל המטופלים את הידע, היכולות והניסיון שלנו. במרפאה אנחנו מבצעים בדיקות אולטרסאונד לבירור בעיות דחופות ליד מיטת החולה, מעניקים טיפולים שונים דרך הוריד, ומבצעים בירורים שלא אחת חוסכים את הצורך בבדיקות הדמיה, בביקור במרפאות מומחים או בבית החולים''. 

''שנינו מכירים היטב את תושבי הדרום, ובמרפאה אנחנו פוגשים את פניה המגוונות של החברה הישראלית. אנחנו מודעים לקשיים מסוימים של אוכלוסיות מסוימות בכלל ולצרכים הרפואיים שלהן בפרט, ובין היתר מודעים לבעיית הנגישות לשירותי הרפואה בדרום. בעוד כחודש אנחנו מתכננים לפתוח בתוכנית-פיילוט במסגרתה יבוצעו תבחיני הורמון גדילה לילדים המשויכים לשירותי בריאות כללית במחוז הדרום. כיום אורך התור לאבחונים אלו באזור הדרום הוא כשמונה חודשים, דבר שמפחית באופן ניכר את היכולת לטפל בבעיות אלו בזמן, כך שנערים ונערות עלולים לפספס בשל התור הארוך את "חלון הזמן" הקריטי למתן טיפול''.

''מטרת המרפאה היא לאפשר ביצוע של תבחינים מהסוג הזה מחוץ לבית החולים ובכך לקצר את התור ולשפר באופן משמעותי את השירות לתושבי הדרום. תוכנית זו היא חלק מחזון גדול יותר – מרפאת יום ילדים – במסגרתה יבוצעו בירורים ויינתנו  טיפולים נוספים שלרוב ניתנים רק במסגרת בית החולים''.

''אנחנו כל הזמן עם הפנים לקהילה. אני באופן אישי שמח מאוד על כל רופא ורופאה וכל איש צוות שמצטרפים לכוחות המקצועיים של 'הכללית' בדרום. אני מאמין שיש להציב בראש סדר העדיפויות את חיזוק השירותים הרפואיים בקהילה מכל זווית אפשרית, ובכך להעניק למטופלים שירות מקצועי וקרוב אליהם ככל שניתן. לשמחתנו הרבה אנחנו מרגישים שגם הנהלת 'הכללית' במחוז דרום שותפה למטרה הזו, תומכת ופועלת רבות להצלחתה''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1024f990-ee9b-46b8-b64c-63d7f358f56e','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,52788,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה