הכירו את איתמר בן ישי - "יוניקורן תוצרת באר שבע"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a21a9dad-11b7-43e2-842a-487e19d01683','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,52786,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('a21a9dad-11b7-43e2-842a-487e19d01683','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,52786,'Image','');},7]]);})

איש העסקים הבאר שבעי איתמר בן ישי, הוכיח כבר מזמן שרק עבודה קשה משתלמת ולא שום דבר אחר. טוב, אולי גם קצת כישרון משובח לטכנולוגיה

איתמר בן ישי. קרדיט - צילום פרטי

עם אמביציה ומוטיבציה שאי אפשר לעמוד בפניהן, עם אומץ, דרייב ואמונה של צעירים חסרי מנוח, איתמר בן ישי הוא כיום הבעלים של שני עסקים מצליחים בתחומי המחשוב והסלולר, המיגון והאבטחה.

חשוב לו להעביר מסר של 'לא משנה מה הרקע שלך, אם תעבוד ותשקיע ותאמין בעצמך, בעזרת השם, תצליח בגדול'! אין דבר שהוא בלתי אפשרי. אמרנו 'חזון והגשמה'? אמרנו 'יוניקורן'?...קבלו אחד כזה תוצרת באר שבע.

ספר קצת על הרקע שלך.

"נולדתי בבאר שבע, למדתי בתיכון 'רבין', אני בוגר המכללה הטכנולוגית בבאר שבע. עוד לפני הצבא, למדתי שם כעתודאי לתואר הנדסאי אלקטרוניקה ומחשבים. בצבא הייתי טכנאי של מערכות מחשוב. מגיל מאוד צעיר חלמתי שיהיה לי עסק".

"בגיל 16 נכנסתי לעולם המחשבים, אחים שלי כבר היו בתחום המחשבים. התחלתי לתקן מחשבים לחברים, לאנשים שהכרתי. חשבתי לקרוא לעסק "קומפיוטר מג'יק" הרצון שלי לפתוח עסק בתחום התחיל משם. כנער לא כל כך אהבתי ללמוד, היו לי הפרעות קשב וריכוז, ולימודים לא היו בדיוק הדבר שהדליק אותי. אח שלי אמר לי אז: ''אם אתה לא בעניין של בית ספר, אז תעזוב ותתחיל לעבוד. אבל אם אתה בכל זאת בוחר להמשיך ללמוד, אני אתן לך כל מה שתרצה''.

"וכך, מטקטיקה של 'הפוך על הפוך' שאחי הציב לי, החלטתי להמשיך ללכת לבית הספר ולהתחיל להשקיע בלימודים. אחי קנה לי מחשב, מדפסת, בגדים ופירגן לי בגדול. זה ממש נתן לי פוש. הגברתי חמש יחידות כימיה ומחשבים, סיימתי עם בגרות מלאה ועוד המשכתי משם לעתודה, ללימודי הנדסאים".

בגיל 26 אתה פותח עסק עצמאי בתחום המחשוב, ''סיסולושיין''. זה צעד אמיץ!

"לא חשבתי שאני עושה משהו אמיץ במיוחד, חשבתי על זה שאני הולך להגשים את החלום שלי. אני לא בא ממשפחה עשירה, אף אחד לא נתן לי כסף 'להרים' את העסק, לא גדלתי עם כפית של זהב בפה. בילדות שלי היו אפילו תקופות שבהן להוריי לא היה כסף לקנות לי בגדים חדשים. עוד כנער התחלתי לעבוד ומהכסף שהרווחתי הייתי קונה לעצמי כל מה שרציתי, מבלי לבקש מההורים. כנראה שזה חלק מהדרייב, מהרצון להצליח ולעמוד בזכות עצמי. אמא שלי די חששה מההחלטה שלי לפתוח עסק, היא אמרה לי: "בשביל מה לך כל הבלגן הזה של עסק עצמאי, למה לקחת סיכון כזה?! לך תהיה שכיר במקום בטוח עם משכורת טובה"...אבל מהרגע שבבית הבינו שאני הולך על זה ויהי מה, קיבלתי את כל העידוד. רציתי להגשים את עצמי וגם חלמתי להיות עשיר. ממש שאפתי לעצמאות כלכלית. האמנתי בעצמי והאמנתי שאלוהים יהיה לצידי. מי שמאמין, אלוקים איתו וכל שיעשה יצליח".

מאיפה השמות היצירתיים לשני העסקים שלך – ''סיסולושיין''Sysolution) ) ו''סיסטור'' Systore))

"יש לי חבר טוב מעצב גרפי. לפני כשש שנים, כשחשבנו על העסק הראשון שהקמתי - שירותי מחשוב - רציתי משהו שישדר יוקרה, שיביע את השייכות לתחום וגם שישמע טוב לא פחות מ"Apple". העלנו את הרעיון הזה של שם שיכלול את המילה 'סיסטם' ומשם הגענו ל"סיסולושיין" (שזה בעצם 'סיסטם'-מערכות, ו'סולושיין'-פתרונות) בשלב מאוחר יותר כשפתחתי את המעבדה והחנות בפרונט קראנו לה "סיסטור" שזה חיבור בין המילים Store (חנות) ו'סיסטם', מאותה משפחה של העסק הראשון של המותג המוביל שלי".

איתמר בן ישי. קרדיט - צילום פרטי

'הטובים לטייס'? גם למחשוב...

את דרכו המקצועית לפני היציאה לעצמאות עשה איתמר בגופים גדולים ומכובדים, ביניהם כי"ל (כטכנאי הרמוניזציה וניהול מערכות מידע) מטריקס, ובגוף ביטחוני מהמובילים בעולם. בתקופה שבה התקבל אליו (אחרי מסע 'סינון' מפרך) העסק שלו בתחום המחשוב תפס תאוצה והתעוררה אצלו דילמה: איך להמשיך עם אחריות כזו גדולה של 'שני כובעים' כאלה משמעותיים. בסוף הציבו לו שתי אפשרויות: או להמשיך איתם ולעבוד רק שם, או לעזוב ולהמשיך בעסק שלו. נאמר לו שאי אפשר גם וגם. עם כל ההערכה והכבוד לארגון, איתמר בחר בעסק שלו, ומשם 'השאר זה היסטוריה'.

לימים, ותוך כדי תנועה, כשהעסק בתחום המחשוב מצליח וצומח, הגיעו אליו לקוחות עם דרישות לפתרונות בתחומי המיגון והאבטחה. הם יצאו מתוך הנחה שהוא מבין בזה, בגלל הרקע שלו במחשבים.

איתמר מספר: "חבר ביקש ממני להתקין אצלו מצלמות אבטחה במעגל סגור. עוד לא היה לי אז ניסיון בהתקנות בציוד מיגון ואבטחה, אבל איכשהו נערכתי לדרישה שלו, אלתרתי פתרון והוא קיבל מענה. גם נתתי שירות זמין לכל תקלה שהייתה שם, לכל קריאה הגעתי מיד. מהנקודה ההיא למדתי מה קורה בתחום המתח הנמוך, הכולל בתוכו: ציוד, טכנולוגיות, מצלמות אבטחה, מערכות אזעקה, אינטרקום ותקשורת. התמקצעתי בכל רוחב התחום והשקעתי בזה בכל הרצינות. היום אנחנו מטפלים בכל סוגי הלקוחות ומספקים מענה בתחומי המחשוב, המיגון והאבטחה ללקוחות מגוונים בכל סדרי הגודל, מהקטן לגדול. אם זה לקוחות פרטיים, עיריות, מועצות מקומיות, בתי מלון, רשתות, עסקים קטנים, חנויות, משרדים ועוד".

הסיפור של העבודה עם רשת המלונות ראוי להתייחסות מיוחדת.

"בתחילת הדרך שלי, כשעוד הייתי 'עוסק פטור', נכחתי באיזשהו כנס במרכז, היו שם בכירים מכל תחומי המשק. חילקתי כרטיסי ביקור. איכשהו השם שלי הגיע לאחד הבכירים ברשת מלונות מובילה בישראל ובעולם. הזמינו אותי לפגישה בתל אביב, לגשת למכרז שלהם. התלבשתי יפה, אמרתי לאבא שלי 'אתה בא איתי', והוספתי בהתלוצצות: 'אתה תהיה העורך דין שלי'. בסוף נכנסתי לפגישה לבד, ישבו שם מולי כולם 'מעונבים', צוות שלם של בכירים מהרשת, הם התפלאו שהגעתי לבד בלי 'פמליה'. היה לי בטחון, הרגשתי שהשם איתי, האמנתי שמה שצריך לקרות יקרה. לאותו מכרז לא התקבלתי אמנם, אבל כעבור תקופת-מה אני מקבל טלפון ומעבר לקו אומרים לי: "שמעתי שאתה עובד עם רשת המלונות"...עניתי שאני עדיין לא שמעתי על זה, אבל שאני מוכן לתת להם הצעה"...מפה לשם, התחלנו לעבוד והיום אני ספק שירותי המיגון והאבטחה שלהם במלונות הרשת בים-המלח ובדרום".

האם לאור המצב הבטחוני הרגיש בנגב יש עלייה בביקוש למיגון ואבטחה?

"חד משמעי, זה משפיע. אנשים היום מתייחסים לנושא של מיגון הבית והעסק כאל דבר חיוני, אפילו בסיסי. כל מי שגר בוילה/בית פרטי או מחזיק משרד/חנות רוצה אזעקה, מצלמות, אינטרקום, רוצה לדעת שהבית או העסק שלו מוגנים מפני פריצה. רוצה לדעת שסביבת המגורים שלו מוגנת. בחיבור לאפליקציה הוא יכול לראות 24/7 מה קורה, זה נותן ביטחון. גם בקרב משפחות עם ילדים קטנים שיש להם בריכת שחייה פרטית אני רואה עלייה בביקוש למיגון. זה יכול למנוע אסון של טביעה חלילה, כשיש חיישנים שמתריעים על תזוזה חריגה בסביבת הבריכה. מיגון ואבטחה משמעו ביטחון אישי. אנשים רוצים לדעת שהם מוגנים, ולנו יש את כל המערכות לתת להם את השקט הזה ברמה הטכנולוגית הכי גבוהה שיש היום בשוק".

תוכניות לעתיד?

"התחתנתי לא מזמן, ברוך השם, חשוב לי לשמור על איזון בין העסק לבניית המשפחה. חזרתי בתשובה לפני כמה שנים ואני חי את האמונה יומיום, יש בכניסה לחנות כאן עמדת הנחת תפילין, חשוב לי להביא גם ערכים. אני אשמח להמשיך לעזור לכל מי שאני יכול, לתת מענה ולהעביר לצעירים מסר שלפיו כל אחד יכול להצליח אם רק יאמין בעצמו ויעשה למען זה מהלכים בפועל. כל מי שמאמין באמונה שלימה, הקדוש ברוך הוא עוזר לו, אין אפס. אני רוצה לגדול מבחינה עסקית, אולי לפתוח סניף נוסף באחד הקניונים בעיר. אני עובד עכשיו על חנות אינטרנטית שלנו, שנמכור בה את כל הציוד הרלבנטי לעולמות המחשוב, הסלולר המיגון והאבטחה. יש לנו יתרון משמעותי בזה שמעבר לחנות האינטרנטית שתקום, אנחנו כאן בחנות פרונטלית 'חיה' לשירות הלקוחות: יש עם מי לדבר, יש מעבדת שירות, יש את מי לשאול, ממי לקבל הדרכה".

"אני יכול לתת שירות בעצם לכל משפחה בעיר/באזור – לכל אחד יש היום סלולר, מחשב ובית-מגורים, והשירותים שאנחנו נותנים נוגעים לכל אחד משלושת ה'פקטורים' האלה. חשוב לי להמשיך להיות פעיל בקהילה. אני מאוד מעורב בפנימייה לנוער בסיכון כאן בבאר שבע, סיפקתי להם שירותי מחשוב והעברתי שם קורסים בתחום המחשב לנערים ששוהים שם. אחד מהם אפילו מועסק אצלי כאן בחנות. מבחינתי זה לתת להם יד וידע-לחיים. אומרים "מי שמעשר מתעשר". אני מאמין בנתינה כדרך-חיים. תחום הנדל"ן גם מעניין אותי ואני מקווה לעשייה גם בכיוון הזה, אני מכוון גם לשם. בעזרת השם, נעשה ונצליח".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7eadf1ef-5369-4d5b-98c7-b91c938bb06a','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,52788,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה