אלי אלי, שלא ייגמר לעולם: המוסכניק הכי חזק בעיר פותח את הלב

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('9e5f6c55-3c40-41dd-970a-cbe9c62514f5','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,52786,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('9e5f6c55-3c40-41dd-970a-cbe9c62514f5','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,52786,'Image','');},7]]);})

אלי קלדרון, מנכ"ל רשת מרכזי שירות קלדרון באר שבע בע"מ, הוא איש אשכולות רב פעלים, שאפשר לייחס לו בין השאר את הפרחת השממה בנגב כפי שהתווה דוד בן גוריון ז"ל. בריאיון גלוי לב לברנז'ה, הוא מספר על אהבתו לעבודה במוסך ומתגאה בבני משפחתו, נצר לשושלת קלדרון, בהנהגת ביג מאמא, לאה קלדרון, שתפסה את מקומו של בן זוגה ויקטור ז"ל, שהקים את המוסך בשנות ה-70 של המאה הקודמת: "אני יכול לציין הישג שאני גאה בו במיוחד, והוא שילוב אנשים בעלי צרכים מיוחדים בצוות המוסך, הם חלק בלתי נפרד מהצוות ולראות כיצד כל העובדים מתייחסים בקבלה ובהכלה כלפי האחר, זה בהחלט גורם לי נחת"

אלי קלדרון. קרדיט - צילום פרטי

אלי קלדרון נולד בפתח תקווה בשנת 1965. בשנת 1970 הוא כבר עבר יחד עם משפחתו לבאר שבע ובעצם הוא מחשיב את באר שבע כעיר הולדתו, כאן גדל והתחנך וכאן בנה את ביתו ובימים אלו הוא בונה את בתי ילדיו בבירת הנגב. נשוי לרותי שהייתה הרבה שנים אחות בית חולים ואחרי לידת הבן הבכור היא בחרה להתמסר לגידול הילדים. יש לזוג 4 ילדים שכל אחד מתפתח לפי כישוריו ונטיות ליבו, ורותי ואלי תומכים בהם.

את שירותו הצבאי עשה בחיל הרפואה. בהשכלתו, מנהל מוסך בכיר מוסמך לכל הסגמנטים ומקצועות הרכב, בורר מורשה מטעם משרד התחבורה ובעל עוד תעודות מקצועיות שהשתלם עם השנים כמו רכב היברידי, נקודות עיגון ועוד. "תחום הרכב הוא תחום שחלים בו שינויים כל הזמן, המנועים שטיפלתי בהם לפני 30 שנים לא דומים לטכנולוגיה של הרכבים היום, ובמרוצת השנים הקפדתי להשתלם ולהתעדכן גם בארץ וגם בחו"ל בכל החידושים בתחום הרכב כדי לתת ללקוחותינו את השירות המקצועי ביותר", מסביר קלדרון.

ספר איך התגלגלת לעולם הרכב והמוסכים.

"מעבר לאהבתי את המקצוע מגיל צעיר, זה היה אך טבעי שאמשיך בדרכו של אבי ויקטור קלדרון ז"ל, שהוא יחד עם אמא שלי, הגברת לאה קלדרון תבדל"א, הקימו את המוסך וכשהשתחררתי מהצבא הצטרפתי לחברה המשפחתית, התחלתי כמכונאי מהשורה למדתי את "רצפת העבודה", ולאחר זמן כשהפכתי למנהל שילבתי את כישורי הניהול שלי עם הידע המקצועי שרכשתי".

איך ההרגשה להיות כחלק מרשת מרכזי שירות שהיא משפחה?

"אני לא יודע משהו אחר, זו המציאות שלתוכה גדלתי ואני שמח על כך. עם כל המורכבות של עסק משפחתי, יש יותר יתרונות בעיניי. כל בן משפחה מביא את הערך המוסף שלו לחברה וכך החברה מתעצמת. משפחה זה הכוח המניע הכי עוצמתי שקיים. כך חונכנו וכך אני מחנך את ילדיי".

מהם השירותים שאתם נותנים ללקוחות?

"המטרה שלנו לתת ללקוח את מירב השירותים לרכב תחת קורת גג אחת, לקוח שמגיע אלינו יודע שיש לנו פתרון לכל בעיה או תקלה כמובן מכונאות, חשמל ודיאגנוסטיקה אבל גם פחחות וצבע, אישור לנקודות עיגון טסטים לציוד כבד. מצברים צמיגים ועוד..."

ספר על הישג משמעותי עסקי או האישי שהיית מסמן אותו כהצלחה באמת מיוחדת?

"אני יכול לציין שני הישגים שאני גאה בהם במיוחד, האחד הוא שילוב אנשים בעלי צרכים מיוחדים בצוות המוסך, הם חלק בלתי נפרד מהצוות ולראות כיצד כל העובדים מתייחסים בקבלה ובהכלה כלפי האחר זה בהחלט גורם לי נחת. והישג עסקי שאני גאה בו זה פתיחת סניפים נוספים והתרחבות לפעילויות נוספות במהלך השנים כמו הטרייד אין, פתיחת סניף דרום של מצברי וולקן, הראשונים בדרום שאושרו לתת נקודות עיגון ועוד".

הנה כי כן, אלי קלדרון מצטייר כאדם בעל לב רחב, ושכזה מתכתב עם המקצוענות שלו בסודות אחזקת כלי רכב, הרי לכם מקצוען מהסוג המשובח ביותר. אדם שמעמיד מעל הכל את משפחתו – אמו, אחיו ואחיותיו, רעייתו וילדיו – וזה בעצם הסוד המשפחתי של שושלת קלדרון.

אלי קלדרון. קרדיט - צילום פרטי

חזון והגשמה בנגב

מהם הערכים שלאורם צמחת, ששימשו לך עוגן בדרך להגשמה עצמית?

"חד משמעית גדלתי לערכי היהדות והציונות. שילוב של אהבת הארץ והתורה היו נר לרגליי".

מהו החזון המקצועי שלך?

"ברמה ההצהרתית וכהחלטה ניהולית, מרכזי שירות קלדרון נותנים העדפה לעבודה מול ספקים מקומיים. אנו מפרגנים ככל יכולתנו לבעלי עסקים מקומיים, אנו משתדלים לעשות רכישות  (ביגוד והנעלה, חלקי חילוף, ציוד משרדי, שרותי בעלי מלאכה) בעיר ובנגב, ולפי האג'נדה הזאת, אנו פועלים".

איזו דמות השפיעה במיוחד על הדרייב הפנימי שלך לגיבוש החזון ולהגשמתו?

"את הפיתוח של באר שבע והנגב בשנים האחרונות, אני זוקף לזכותו של ראש עיריית באר שבע מר רוביק דנילוביץ', שמקדיש את חייו לקידום ופיתוח באר שבע והנגב. אני רואה בו איש חזון אבל גם ביצועיסט גדול, והשילוב הזה חולל מהפכה לטובה באזורינו".

מה גרם לך למקם את הגשמת החזון דווקא כאן בבאר שבע בפרט ובנגב בכלל?

"העיר באר שבע שינתה את פניה מבחינת הנראות שלה אבל בעיקר במהות. אפשר בהחלט לומר שאבי ויקטור ז"ל הפריח את השממה בנגב על פי מצוותו של דוד בן גוריון ז"ל, עם הקמת המוסך, אי שם בשנות ה-70 של המאה הקודמת". ולנו עדים להקמת הפארקים, השכונות החדשות, האמפיתיאטרון החדשים שנפתחו, ואני מבקש לפרגן לראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', שעושה לילות כימים לטובת העיר, על כל התהליכים שהוא מוביל בבירת הנגב. מבחינת המהות אפשר לציין את  העתקת עיר הבה"דים לדרום שהרחיבה באופן משמעותי את נפח התעבורה של משאיות ואוטובוסים שעוברים דרכנו במוסך. כמו כן הפיכת העיר לבירת הסייבר הארצית רק תמנף את תהליכי הפיתוח".

עד כמה הדרך להגשמת החזון הייתה מורכבת או קשה?

"בשליש האחרון של העשור שחלף, התמודדנו בצורה מיטבית עם מגפת הקורונה, השתדלנו מאוד לשמור על העובדים שלנו, לא פיטרנו ולא פגענו בהם, למרות שזה פגע לנו ברווחי החברה. אני שמח שהמגפה מאחורינו. הישג נוסף שלנו הוא מאחר והמוסך נותן שירות תיקונים לרכבי הביטחון במשק (משטרה, מד"א, משרד הביטחון, כיבוי אש). אנו נחשבים לעסק קיומי מטעם משרד הכלכלה, ובזכות זה אפשרנו לעסקים נוספים בדרום לעבוד בשעת חירום כספקים שלנו".

מי עזר לך בדרך להגשמת החזון והאם לדעתך הגשמתו מחייבת עבודת צוות?

"עבדנו בהרמוניה ובכבוד. כל אחד ידע את תחום האחריות שלו. אבי ויקטור ז"ל הביא עמו את הידע המקצועי והצד הטכני, ואמי לאה תבדל"א  את הפן הניהולי. הוריי השלימו האחד את השנייה בצורה נהדרת וזה הלך נפלא. צמחנו עם הלקוחות, דאגנו להיות הכי טובים. מראיה עסקית של החברה שלנו, הרחבנו את הפעילות שלנו בהתאם לצרכים הגדלים של הלקוחות שלנו ושל תושבי באר שבע והסביבה, הגדלנו משמעותית את מספר העובדים בחברה וכן הוספנו תחומי עיסוק חדשים כמו לדוגמה פתחנו את הסניף המורשה של מצברי "וולטה" בדרום, פתחנו מחלקה לצמיגים בשיתוף עם תעבורה והקמנו חברה להובלות מוצרי בטון".

התייחס לעניין שגיבוש חזון והליכה לכיוון הגשמתו מצריכה לא פעם להיות ה"רץ הבודד על המסלול''.

"אני לא פועל לבד (הוא מצטנע –א"א). דוד קלדרון, אחי הגדול והשותף שלי לניהול החברה, מכהן כבר קדנציה שנייה כיו"ר סניף הדרום באיחוד המוסכים, והם פתחו מכללה בבאר שבע למקצועות הרכב ומקדם את התחום בחינוך העל-יסודי כך שתיבנה בנגב עתודה מקצועית נבחרת". חמשת הילדים למשפחת קלדרון – דוד, אלי, אתי, אורלי ושוקי – מנהלים את העסק המשפחתי ביד רמה, ולכן אינני בודד במערכת. אנחנו משפחה מאוד מלוכדת ומגובשת. אין אושר גדול יותר מאהבה כזו".

האם לדעתך החברה הישראלית פתוחה לשינויים וליוזמות?

"כן בוודאי, למרות שאחת הבעיות בתחום המוסכים, הוא קושי בגיוס כוח אדם מיומן. הצעירים לא רוצים להיכנס לתחום וחבל, כי יש בו אפשרויות לפיתוח וקידום מעניינים, כלי הרכב כיום הם טכנולוגיים, ממוחשבים ומתקדמים, ובהתאם לכך אנו מחפשים כוח אדם מוכשר ומיומן. אנו גם מוכנים להכשיר צעירים במסגרת העבודה".

מה היית מאחל לקהילת תושבי הנגב בהקשר של חזון והגשמה, במבט לעתיד?

"אני מבקש לאחל בשמי ובשם משפחת קלדרון המורחבת לכל לקוחותינו, חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, לכל תושבי באר שבע והנגב ולכל בית ישראל בריאות איתנה, פרנסה בשפע, שקט ושלווה, שלום בין העמים ובתוך המשפחות, ובאופן אישי אני מאחל לנו שרוביק ימשיך לעשות חיל ולפתח את העיר עם הצוות שמלווה אותו גם בעשור הבא, כי הצלחתו היא לרווחת כולנו".

"אמינות ומקצועיות עם מחויבות חברתית"

מהו ה"אני מאמין" שלך?

"אמינות ומקצועיות עם מחויבות חברתית. הצלחה עסקית חייבת להיות מלווה באחריות חברתית. אנחנו מקפידים לשלב נוער מהישובים הבדואיים להכשרה מקצועית, שילוב אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים, מתן תעסוקה לעובדים שיצאו לגמלאות שילוב אסירים משוקמים ועוד".

עד כמה אתם מתגעגעים לאבא ויקטור ז"ל שהקים את המוסך?

"אבא היה איש של אנשים, בעל מקצוע אומן אך בראש ובראשונה הוא היה אבא מיוחד עם קשר הדוק לכל חמשת ילדיו. כמובן הגעגועים הם עצומים, אני מוצא את עצמי הרבה פעמים חושב בכל מיני סיטואציות, מה אבא שלי היה חושב על כך, או כיצד הוא היה מגיב. הוא השאיר אחריו מורשת שאני מנסה לשמר וללכת לאורה".

עד כמה משמעותית ההשתלבות של אמא לאה קלדרון תבדל"א כבעלים של המוסך?

"אמא שלי היא אשת עסקים לעילא ולעילא, היא בנתה ביחד עם אבא שלי את החברה כאשר אבא היה אחראי על הצד המקצועי ואמא על הצד הפיננסי. אני זוקף לזכותה את כל הקרדיט בהצלחת החברה וכמובן עצם מעורבותה בניהול החברה, יש לה ערך מוסף עצום".

האם ניתן לומר שהמקצוע שלך הוא גם התחביב שלך?

"בהחלט, אני מאז ומתמיד התעניינתי בתחום הרכב ושאפתי גם לעסוק בכך, ככה שבהחלט ניתן לומר שהמקצוע שלי הוא גם התחביב שלי".

האם יש לך זמן לתחביבים?

"על אף היותי באר שבעי, איש המדבר, התחביב שלי הוא ים, יש לי רישיון משיט וסירה באילת שאני אוהב בסופי שבוע להפליג בים ולחדש אנרגיות".

משאלת לב\חלום?

''משאלת הלב שלי הוא שהדור הבא שידע ויצליח לשמר את המפעל שבנינו ואף לפתח אותו קדימה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('662cd148-feea-429b-950a-d86110de9abd','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,52788,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה