מכירה מהחקלאי לצרכן בזירות מסחר דיגיטליות



מיזם זירות המסחר הדיגיטליות לתוצרת טרייה של משרד החקלאות ורשות החדשנות החל לפעול מוקדם מהצפוי ויאפשר מכירה ישירה מהחקלאי לצרכן. לאור הקורונה, כבר השבוע יפתחו שתי זירות לממכר התוצרת החקלאית

לנוכח משבר הקורונה, רבים מהחקלאים נותרו עם סחורה רבה שיועדה לבתי עסק, שווקים, בתי מלון, מסעדות או מפעלים שלא עובדים כעת. כתוצאה מכך, רבים מהם נותרו עם תוצרת שהושקעו בה עמל וכסף רבים, ללא קונים. מיזם זירות המסחר הוקם במטרה לסייע לחקלאים ולעסקים הקטנים, וכן לצמצם את פערי המחירים בשרשרת השיווק. הזירות הדיגיטליות תחלנה לפעול כשלושה חודשים לפני המועד המתוכנן, וכבר השבוע, תחלנה שתי זירות המסחר למכור את תוצרת החקלאית עד לבית הצרכן.

בסך הכל יפעלו ארבע זירות מסחר דיגיטליות לממכר תוצרת טרייה מהחקלאי לקונה העסקי משתתפות בפרויקט החדשני של משרד החקלאות, בשיתוף רשות החדשנות. לנוכח המצב, כאמור, התגייסו הזירות לסייע למגדלים והן מקדימות את מועד עלייתן לאוויר, על מנת לתמוך בחקלאים ולעזור במכירת הסחורה לבתי העסק. שתיים מהזירות הגדילו ועשו, ועל בסיס הפלטפורמה שיועדה לפרויקט המקורי מכירה בין עסקים (B2B) , בנו זירות מסחר דיגיטליות לממכר התוצרת הטרייה ישירות מהחקלאי לבית הלקוח (B2C) . שתי הזירות הללו מתוכננות להתחיל לפעול כבר השבוע. 

צילום אילוסטרציה Shutterstock

לפני כשנה, הכריז משרד החקלאות בשיתוף רשות החדשנות על תחילתה של המהפכה הדיגיטלית בחקלאות, באמצעות מכרז לזירות מסחר דיגיטליות לממכר תוצרת חקלאית טרייה. במסגרת הפרויקט, נבחרו ארבע חברות: "ג'קס מסחר", "Avenews", "טנדר" ו"סל קניות" להקמת הזירות החדשות. הזירות תוכננו להתחיל לפעול ביולי  2020, אולם נגיף הקורונה הביא לשינוי התוכניות. כתוצאה מהמצב הקשה אליו נקלעו המגדלים, הקדימו שתי חברות, "ג'קס מסחר" ו-"Avenews",  את תאריך עלייתן לאוויר במטרה להגביר את מכירות התוצרת החקלאית הטרייה, לרבות: פירות, ירקות ופרחים. כעת, נערכות החברות לקראת עלייתן ומבצעות רישום של החקלאים, במטרה לפתוח את הזירות כבר בשבוע הבא. כמו כן, חברת "ג'קס מסחר" החלה כבר בהפעלת הזירה לעסקים (B2B) ומכרה לקמעונאים בחודש האחרון כ-50 טון של תוצרת חקלאית טרייה

"לפני כשנה, כאשר יצאנו עם המהלך, לא תיארנו לעצמנו עד כמה מהר תהפוכנה זירות המסחר הכרחיות לענף החקלאות", אמרה ציפי סבג-פרידקין, מנהלת תחום חקר שווקים, החטיבה לכלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות,  "בין מטרות הפרויקט הגדרנו לעצמנו לסייע לחקלאים ולחזק את כוח המיקוח שלהם, לעודד שקיפות, וליצור תנאי מסחר הוגנים יותר עבור אלו שכוח המיקוח שלהם היה מועט עד כה, כדוגמת עסקים קטנים. אנו שמחים להיווכח כי המהלך הוכיח את עצמו מוקדם משצפינו ואנו מברכים על הירתמותן של החברות לשימוש המושכל בפלטפורמה שבנו במציאות שנכפתה עלינו".

עוד הוסיפה סבג-פרידקין על הרחבת פעילותן של החברות Avenews וג'קס מסחר: "בשבועיים האחרונים אנו עדים לתורים הארוכים שיש להזמנות המשלוחים ברשתות השיווק ומקווים שהרחבת המהלך יסייע אף בהיבט זה, כך שמן הצד האחד יוכל לקצר את התורים ולסייע במתן מענה נוסף לצורכי הציבור, ומן הצד האחר לתמוך בחקלאות הישראלית ולחזק אותה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה