שפל חסר תקדים: ישראל רשמה הישג נמוך במבחנים הבינ"ל וייתכן שזו הסיבה

$(function(){setImageBanner('9a2b5d6b-6582-4e23-b171-60684d56686f','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

יו"ר נשיאי המכללות לחינוך בישראל הפרופ' חיים שקד: "משרד החינוך לא יכול להמשיך להשתמש במלחמה ובקורונה כתירוץ להישגים הנמוכים"

אילוסטרציה צילום ארכיון

לאור תוצאות המבחנים הבינלאומיים במתמטיקה ומדעים לתלמידי כיתות ח' (TIMSS) שהתפרסמו היום, שבעקבותיהם ישראל התדרדרה מהמקום ה-9 למקום ה-23, נשיא המכללה האקדמית חמדת ויו"ר פורום נשיאות ונשיאי המכללות לחינוך (רמ"א) מציין כי הסיבה לצניחה בהישגים נעוצה בחוסר האטרקטיביות ממנו סובל מקצוע ההוראה.

בדבריו אלה טען פרופ' שקד כי: "העובדה שישראל רושמת את הירידה החדה ביותר בקרב מדינות ה-OECD בתוצאות המבחנים היא מטרידה מאוד, וצריכה להדיר שינה מראשי מערכת החינוך. בעוד שמשרד החינוך משתמש בתירוצים של משבר הקורונה והמלחמה, הסיבה העיקרית להישגים הנמוכים היא איכת המורים".

לדברי שקד, איכות המורים נמצאת בירידה בשל המחסור במורים, שמחייב לקלוט את כל מי שרק מעוניין לעבוד כמורה: "מדובר בתוצאה של הבעיה הכי שורשית כיום במערכת החינוך והיא האטרקטיביות הנמוכה של מקצוע ההוראה בישראל", הדגיש. "עד שלא נטפל בכך באופן יסודי בשורה של אספקטים, הן בהעלאות שכר ושיפור תנאי העבודה, והן ביצירת סביבת עבודה ראויה ושיני הדימוי הציבורי של מקצוע המורה, לא נצליח להתקדם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2c9a6ed7-0fc7-41d3-851e-6ebb86fdb6de','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה