מטופלת תובעת את סורוקה במיליוני שקלים; עורך דינה: ''קיצרו את תוחלת חייה''



אבחון מאוחר של בית חולים סורוקה בגילוי לימפומה הוביל לפגיעה חמורה בכליה ולקיצור תוחלת חייה של אישה כבת 50, כך לטענתה. כעת, היא תובעת מבית החולים שני מיליון וחצי ש״ח

בית החולים סורוקה. קרדיט - דוברות סורוקה

התובעת, תושבת דימונה בשנות ה-50 לחייה פנתה בחודש אוקטובר 2019 לבית החולים סורוקה בעקבות כאבי בטן עזים. במהלך האשפוז במחלקה הכירורגית בוצעה לה בדיקת CT, שהראתה גוש גדול, אשר לחץ על הכליה וגרם לחסימת ניקוז השתן. בבדיקה עלה חשד שמדובר בלימפומה (מחלה ממאירה שמקורה במערכת הלימפה), אך הממצא לא נלקח ברצינות מספקת על ידי הרופאים המטפלים.

לפי התביעה ועורך דינה של התובעת, עו״ד דוד פייל ממשרד פייל ושות׳, במקום להמשיך בבדיקות נוספות ולאבחן את מצבה המדויק של התובעת, צוות בית החולים לא ביצע ביופסיה של הגוש ולא הנחה להמשך בירור והתובעת שוחררה לביתה ללא הנחיות להמשך טיפול או מעקב, למרות הממצאים המדאיגים.

בחודש יוני 2020 נכנסה התובעת לאשפוז חוזר וזאת בשל החמרה במצב: כאמור, כשמונה חודשים לאחר האשפוז הראשוני, חזרה התובעת למיון בבית החולים סורוקה בשל כאבים עזים בבטן. בדיקות נוספות גילו החמרה משמעותית במצב הכליה החסומה, שאיבדה את רוב תפקודה בעקבות הלחץ המתמשך של הגוש שלא אובחן בזמן.

עו״ד דוד פייל ממשרד פייל ושות׳. צילום: ארקדי סנדלר

המצב התדרדר כאשר ב-13 ביולי 2020 בוצעה לתובעת ביופסיה מהגוש, והתגלה כי מדובר בלימפומה פוליקולרית (Follicular Lymphoma), סוג של לימפומה שאינה אגרסיבית, אך דורשת טיפול מידי כאשר מאובחנת בשלביה המוקדמים. התובעת החלה בטיפולי כימותרפיה ואימונותרפיה, אך מאחר שהמחלה התפתחה במשך חודשים ארוכים ללא טיפול, הנזק לכליה היה בלתי הפיך. בשלב זה הושתל לה צינור לניקוז הכליה כדי לשמור על תפקוד הכליה שנותר.

ביולי 2021 , מעיד צוות התביעה - נרשמה נסיגה במחלה, אך עם זאת נגרם נזק בלתי הפיך לכליה של התובעת. בהתאם לתביעה, הטיפולים שקיבלה התובעת הצליחו להוביל לנסיגת הלימפומה, אך הכליה החסומה נותרה עם נזק קשה בלתי הפיך. בדיקות מיפוי כליות הראו כי הכליה התורמת פחות מ-4% מתפקוד הכליות הכולל של התובעת, דבר שפגע באיכות חייה.

בהתאם לחוות הדעת הרפואיות שצורפו לתביעה עולה כי הרופאים בבית החולים התעלמו מהממצאים הברורים בבדיקות ה-CT, והטיפול שניתן לה היה רשלני ובלתי סביר. עו״ד דוד פייל ממשרד פייל ושות׳ מסר: ״למצער מדובר בתיק רשלנות רפואית חמור מאד. לו היו הרופאים פועלים על פי הנהלים המקובלים, ומבצעים ביופסיה בזמן, ייתכן מאוד שהתובעת הייתה יכולה להימנע מהטיפולים הכימותרפיים הקשים שנאלצה לעבור, מהפגיעה בתפקוד הכליה ומהנזק הגדול שנגרם לגופה''.

מבית החולים סורוקה נמסר: ''כתב התביעה התקבל בימים אלה ואנו לומדים אותו. נגיב כמקובל כחלק מההליך המשפטי''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה