במערכת הביטחון בוחנים את הריסת ביתו של המחבל מחורה



צעד חריג במיוחד: הערב פורסם כי במערכת הביטחון שוקלים את הריסת ביתו של המפגע בב"ש וגירוש משפחתו אל מחוץ למדינה

קרדיט: תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

הערב מתפרסם כי במערכת הביטחון בוחנים את הריסת ביתו וגירוש משפחתו של המחבל מהפזורה הבדואית שביצע את הפיגוע שלשום בתחנה המרכזית בב"ש.

שלשום הגיע לתחנה המרכזית בב"ש אחמד סעיד סלימאן אלעוקבי, בן 29, בדואי תושב הכפר אלגרין הסמוך לחורה ובאמצעות אקדחו רצח את שירה חיה סוסליק ז"ל ופצע 10 נוספים. אלעוקבי חוסל במקום.

הערב מתפרסם כי שר הביטחון, שב"כ וצה"ל בוחנים את הריסתו ביתו וגירוש משפחתו של אלעוקבי אל מחוץ למדינה. אלעוקבי הינו אזרח ישראלי בעל תעודת זהות כחולה וצעדים של גירוש והריסת בית המחבל נחשבים לחריגים ביותר במקרים מאין אלה.

ואולם נדמה שבמערכת הביטחון החליטו בכל זאת לבחון את הצעדים הללו במקרה של משפחת אלעוקבי. בין הנימוקים שהביאו את מערכת הביטחון לשקול את ההחלטה ניתן למצוא את העובדה שלמשפחת המחבל יש שורשים בעזה מה שמאפשר את הגירוש, ובנוסף העבר הלאומני של המשפחה בביצוע פיגועי טרור. כזכור קרוב משפחתו של המפגע, מוהנד אלעוקבי, ביצע פיגוע באותו המקום בשנת 2015.

תזכורת: ב-18 באוקטובר 2015 הגיע מוהנד אלעקבי בן ה-21 אל התחנה המרכזית בבאר שבע כשהוא חמוש באקדח ובסכין. שם, החל לעקוב אחר סמל עומרי לוי, חייל גולני בן 19 משדי חמד - עד מסדרון השירותים. אלעקבי ירה בחייל מטווח קצר ולקח את נשקו, רובה "תבור", בעוד לוי נותר לדמם על הרצפה. לאחר מכן המשיך אלעקבי במסע הירי ופצע אנשי ביטחון. תוך שניסה אלעקבי להימלט, התפתח קרב יריות בינו לבין לוחמי יס"מ של משמר הגבול וחיילים שירו בו. בפיגוע הקשה נרצח החייל עומרי לוי ונפצעו עשרה נוספים.

כזכור לאחר הפיגוע שלשום גינתה משפחתו של המחבל המשתייכת לחמולת אלעוקבי את הפיגוע: "אנו, השיח' וחברי חמולת אלעקובי, מגנים את הפעולה שביצע אחמד סעיד אל-עקבי בתחנה המרכזית בעיר באר שבע, אנו דוחים כל פעולה הפוגעת בביטחון המדינה ושולחים את תנחומינו למשפחת ההרוגה ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. כאזרחי המדינה, אנו מתנערים מכל פעולה הפוגעת בביטחון ובדו קיום. אנו נגד אלימות על כל צורותיה ותומכים בקיום הגון ובטוח לכולם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה