עצומה: תושבים מב"ש קוראים להרחבת קווי האוטובוס למרכז

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8aaf4d33-9c36-4a2a-b299-011dcfeab876','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,true,32653,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8aaf4d33-9c36-4a2a-b299-011dcfeab876','/dyncontent/2024/11/4/aecd05a0-16c9-4fec-aca7-e7d716289eef.jpg',18646,'גם וגן אייטם כתבה ',525,78,true,32653,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8aaf4d33-9c36-4a2a-b299-011dcfeab876','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

החוסר בתחבורה ציבורית ראויה ביישובי הנגב בכלל ובבאר שבע בפרט הוא לא בעיה חדשה. אך כעת מספר תושבים החליטו לנסות להפעיל לחץ על הרשויות וחברות האוטובוסים באמצעות עצומה שקוראת להרחיב את השירות בציר ת"א-ב"ש>>>

עצומה חדשה של תושבים מבאר שבע קוראת להרחיב את התחבורה הציבורית בציר ת"א-ב"ש, שהצטמצמה משמעותית בתקופה האחרונה. לפי מנסחי העצומה, העבודות ברכבת באר שבע וצמצום שעות הפעילות של הרכבת בלילה ובמוצאי שבת, לצד הפחתת התדירות של קו 380 יצרו עומס בלתי נסבל על קו 370, שכיום הוא הקו היחיד שמחבר בין שני הערים. לפי משתמשים קבועים בקו 370 ששוחחנו איתם - כיום הנסיעות בקו מלאות וצפופות מאוד, בעיקר בחיילים שמשתמשים בו על מנת להגיע הלוך וחזור לבסיסי הנגב.

כידוע, גם תושבים רבים מבאר שבע מגיעים בכל יום לתל-אביב וערי המרכז למטרות עבודה, לימודים, שירות צבאי ועוד. מסיבה זו, צמצום התחב"צ לתל-אביב מחזקת את בעיות התעסוקה וההגירה השלילית שכבר קיימות בעיר, מכיוון שגם תושבים שמעוניינים להישאר בב"ש עלולים לעבור למרכז מסיבות פרקטיות של התניידות. 

לטובת חיזוק התחבורה הציבורית העצומה מציעה פתרון - יש להחזיר את קו 380 לפעילות מלאה ולהגביר את תדירות האוטובוסים למרכז במוצאי שבת ובשעות הערב על מנת לכפר על צמצום פעילות הרכבת. למרות זאת, יש להאמין כי כל פתרון שיקל על התנועה בין הערים יתקבל על ידי מארגני העצומה. לעמוד העצומה - לחצו כאן.

חיילים בתחנה מרכזית, צילום: ארנולד נטייב

בדף החתימות נכב על ידי מארגני העצומה: "אנו מאמינים שהעומס החריג שנוצר הוא בלתי סביר ויש למנועו בהקדם האפשרי. הדרישה המוצעת היא סבירה והמעט שניתן לעשות עבור תושבי הדרום, והפתרון ישרת תושבים רבים בדגש על האוכלוסיות המוחלשות, ישמור על הבטיחות, ישפר את תחושת הביטחון האישי ויפחית את השימוש ברכב הפרטי".

בשנה שעברה סקר של עמותת "אור ירוק" מצא כי רק 16% מתושבי העיר העידו כי אמצעי התחבורה העיקרי שלהם הוא אוטובוסים. מדובר בנתון חריג לחיים במרחב אורבני יחסית קטן שלא אמור לדרוש נסיעות ארוכות ברמה היום-יומית. בסקר גם בדקו וגילו ש90% מהמשתמשים ברכב פרטי מעידים שהם עושים זאת בעקבות חוסר זמינות ואפקטיביות של קווי האוטובוס בדרום, בצורה שלא מאפשרת להם להסתמך על התחבורה הציבורית. נתונים אלה מובילים לשימוש נעודף ברכבים פרטיים, מה שגורם לפקקים רבים וקשיי התניידות למרכז. בעיה שמשרד התחבורה ניסה לפתור במספר דרכים שונות בשנים האחרונות.

אך למרות הניסיונות החוזרים לנסות לשכנע את תושבי באר שבע לעבור לנוע בעיקר בתחבורה הציבורית, העיר ממשיכה להתאפיין בשימוש גבוה במיוחד ברכבים פרטיים. התוכנית האחרונה שניסתה לתת מענה לבעיה ההיא ההבטחה של שרת התחבורה מירי רגב להוזיל את נסיעות האוטובוס לתושבי הפריפריה, תוכנית שנכון להיום לא קיבלה אישור תקציבי ממשרד האוצר. עוד שהתפרסמה התוכנית, תושבים רבים טענו בביקורת כי מחירי האוטובוס אינם הסיבה העיקרית לחוסר השימוש, אלא תדירות ונוחות הקווים כפי שמשתמע גם מהעצומה החדשה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('9fa6d47f-0f09-4b18-8706-f3a1733fe15e','/dyncontent/2024/11/3/ac81ec96-25dd-4f87-aa99-8d29304535b3.jpg',18614,'קותאי 1124 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('9fa6d47f-0f09-4b18-8706-f3a1733fe15e','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה