מתווה משרד החינוך ללימוד בשבועיים הקרובים

$(function(){setImageBanner('e6895d13-fb33-4dd4-97a5-93f0f8d965fc','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,false,32653,'Image','');})

על רקע החלטת הממשלה לסגירת מוסדות החינוך והמעבר של הגנים ובתי הספר ללמידה מרחוק מה- 8.1.2021 - 21.1.2021, מפרסם משרד החינוך את המתווים לתקופה זו. יצויין כי החלטת הממשלה החריגה את הלימודים בחינוך המיוחד, בפנימיות ובמוסדות החינוך של נוער בסיכון. כדי להבטיח את רצף הלימודים והמענים לתלמידים במסגרות אלו, המשרד והשלטון המקומי יפתחו יחד מרכזי יום לילדי עובדי ההוראה בגילאי 12-3

משרד הבריאות מפרסם את המתווים של הלמידה מרחוק בכל שכבות הגיל: 

בגני הילדים – שומרים על קשר
• צוות הגן ידאג ליצור קשר עם ההורים, לשם מיפוי צרכי הילדים וההורים עצמם. הצוות יקבע סדירויות למפגשים והעברת עדכונים באשר לאופן הפעלת התכנית הפדגוגית.
• בנייה והפעלת התכנית הפדגוגית השבועית/יומית, הכוללת מכלול פעילויות לילדים.
• חלוקת הגן לקבוצות (על פי גודל הגן וגיל הילדים), לשם מתן מענה מותאם
• איתור ילדים עם קשיים וילדים בסיכון ומתן מענים מותאמים לילדים אלה על ידי צוות תמיכה (מפקחת, יועצת, פסיכולוגית, רווחה).
• שמירה על קשר רציף עם צוותים מטפלים להמשך התוכנית האישית
• שמירה על קשר עם ההורים בצורה מונגשת ומותאמת לכלל ההורים.
• הפעלת תכנית להורים – הרצאה/מפגש עם יועצת/ פסיכולוג/ הורה מעשיר/ שיח חברתי.   

בבית הספר היסודי
• הלמידה תתקיים לפחות 5 ימים בשבוע.
• שעות הלימוד בכל שכבת גיל יכללו תמהיל של למידה סינכרונית וא-סינכרונית בהתאם לשכבת הגיל: בכיתות א-ד'- מומלץ לקיים מפגשים בלמידה סינכרונית, ביחידות זמן של עד 20 דקות למפגש. 
בכיתות ה'-ו'/ח'- מומלץ לקיים מפגשים בלמידה סינכרונית, ביחידות של 30 דקות למפגש.
יתרת השעות בכל שכבת גיל תתקיים בלמידה א-סינכרונית.
• הלמידה תנוהל על פי מערכת שעות הידועה לכל השותפים, מומלץ שמערכת הלמידה, תשלח מידי שבוע, מספר ימים מראש.
• הקפדה על קשר יומיומי עם התלמידים, בפתיחה וסגירת יום הלימודים ובמסגרות הלמידה הנוספות.
• הוראה - למידה במסגרות קבוצתיות קטנות וביחידות זמן קצרות.
• התכנון יהיה גמיש ויאפשר לכלל התלמידים להשתתף בלמידה מהבית, ובכלל זה למידה מרחוק לפי התנאים הקיימים בבתיהם.
• התאמת התכנים, המשימות ורמת הקריאות של הטקסטים ליכולות של התלמידים.
• מיקוד במקצועות הליבה בהתאם למיקודים בשנה זו: שפה, מתמטיקה, אנגלית, מדעים.
• שילוב היבטים הפגתיים וחברתיים – שילוב שיעורי כישורי חיים ושיעורי מפתח הלב.
• שילוב תכנים העוסקים בט"ו בשבט ובעונת החורף.
• תכנון המשימות מראש תוך מתן אפשרות לבצע אותן בחלקים לאורך היום ולאורך שבוע הלמידה. 

צילום אילוסטרציה Shutterstock

בחטיבת ביניים
כיתה ז'
יינתן דגש מרכזי על המשך תהליכי חברות וחיזוק הקשר האישי, מיקוד בלמידה, חיזוק מיומנויות בתחומי היסוד והשפה בראייה רב תחומית, תרגול, וביצוע משימות הערכה מגוונות וחלופיות.

כיתה ח'
יינתן דגש מרכזי בתקופת לימודים זו לחיזוק מיומנויות היסוד, המשך פיתוח מיומנויות ללומד בהכוונה עצמית, תוך התייחסות לסוגיות חברתיות האופייניות לגיל, לכן יינתן דגש ללמידה בקבוצות קטנות ושמירה על מסגרת חברתית תומכת.

כיתה ט'
הדגש המרכזי יינתן למעבר לחטיבה העליונה. תהליך הכולל בחירה, הכוונה עצמית וקבלת החלטות. בלמידה יודגשו תחומי היסוד כהכנה לימודית, תוך שימת לב לפרידה מחט"ב הביניים העתידה לבוא, המזמנת פיתוח לומד עצמאי, המודע לכוחותיו ויכולותיו. דגש מיוחד יינתן גם על שמירה על מסגרת חברתית תומכת. 

צילום: shutterstock אילוסטרציה

חטיבה עליונה
כיתה י'
הדגש המרכזי יהיה במיקוד בלמידה וביצוע משימות הערכה בית ספרית ושמירה על מסגרת חברתית תומכת.
המלצות:
• קיום שיח אישי ושיח בקבוצות קטנות של מחנכת הכיתה עם כל תלמידים.
• קיום שיעורי חינוך ופעילויות בדגש על גיבוש וקבוצות משימה.
• ליווי והנגשת תכנית ההיבחנות.
• למידה של מקצועות פנימיים ומקצועות בהם יגישו התלמידים הערכות בית ספריות 30%.

כיתה יא'
דגש מרכזי בשכבה זו הוא בלמידה והיערכות לבחינות בגרות במועד החורף.
בתחומים בהם הוחלט על הערכה בית ספרית, זו ההזדמנות לאפשר לתלמידים להשלים מטלות ומשימות שהן חלק מתהליך הערכה זה.
המלצות:
• דגש על מעקב אחר הלמידה וההיבחנות של התלמידים לקראת בחינות הבגרות
• המשך מעורבות חברתית
• חיזוק מיומנויות הלומד העצמאי
• תכניות הכנה לצה"ל ולחיים אזרחיים
• שימת דגש על אוכלוסיות ייחודיות
• דגש על תכנית ליווי אישית וקבוצתית להגעה ליעדים.

כיתה יב'
דגש מרכזי בשכבה זו - היערכות לבחינות הבגרות במועד חורף, השלמת משימות ובחינות לתלמידים שלא סיימו בהצלחה מחויבויותיהם על-פי תכנית היבחנות.
בתחומים בהם הוחלט על הערכה בית ספרית, זו ההזדמנות לאפשר לתלמידים להשלים מטלות ומשימות שהן חלק מתהליך הערכה זה.
תכנית חברתית ערכית בהכנה לצה"ל ומוכנות לחיים האזרחיים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c17041e7-ab83-4406-9aac-f5d92abe960f','/dyncontent/2024/11/10/a49f1879-d056-42f8-9e00-419d14036c36.gif',18685,'סמי 1124 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('c17041e7-ab83-4406-9aac-f5d92abe960f','/dyncontent/2024/11/6/daddbb05-61ab-48fc-86e2-4a2e9775ed76.jpg',18665,'צרפתי אייטם כתבה ',525,78,true,32654,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה