''מתווה האוצר יביא לקריסת מערכת הגיל הרך באופן מידי''



פורום מסגרות הגיל הרך דוחה ומתנגד למתווה הפיצויים שפורסם על ידי משרדי האוצר החינוך והעבודה: יביא לקריסת מערכת הגיל הרך באופן מידי

תמונה לא נבחרה

פורום מסגרות הגיל הרך כולל את מפעילי המעונות הגדולים במשק – ביניהם נעמת, ויצו, אמונה, נשי חירות, בית יעקב, חלמיש. מדובר על ענף המעסיק כ- 20,000 עובדות במעונות בעלי סמל, הנותנות שירות לכ 120,000 פעוטות בגילאי לידה עד שלוש ולכ 250,000 הורים.

הפורום פירט בהודעתו לשרי הממשלה את הכשלים המשמעותיים במתווה אשר לא יאפשרו את יישומו בפועל. הכוללים בין היתר:

  1. בתקופת המלחמה פעלו המעונות בכוח אדם מלא ותיקני וזאת על אף שמספר הילדים במעון הגיע לכדי 50% מילדי המעון בעיקר בשל הוראות פיקוד העורף ובשל חששות ההורים.

המתווה איננו לוקח בחשבון תשלום משכורות לכלל העובדות, אלא רק לחלק היחסי של העובדות הנדרשות בגין מספר הילדים המועט אשר מגיעים למעון בהתאם לנסיבות, להוראות פיקוד העורף והרשויות

  1. המתווה איננו לוקח בחשבון פיצוי בגין ילדים רבים אשר עזבו את המעונות או לחילופין שהוראות הקבע שלהם סורבו על ידי הבנקים בשל המצב הכלכלי.
  2. המתווה מתעלם מפיצוי הורי ילדי רווחה השוהים במעונות
  3. מעונות ללא מיגון ברחבי הארץ או שסגורים על פי הנחיות הרשויות לא קיבלו מענה ולא יכללו במסגרת הפיצוי של קרן מס רכוש.
  4. הארגונים נדרשים להחזיר להורים בדרגות הגבוהות סכומים הגבוהים בעשרות אחוזים מהפתרון שהוצע.

בפורום מציינים בנוסף כי עוד בתחילת המלחמה הציעו מתווה שעונה על כל הצרכים הללו ונותן שיפוי מלא על ההכנסות שאבדו ויאבדו עד תום מצב הלחימה, ודורשים להשהות את ביצוע המתווה ולהגדיר צוות משימה מצומצם שישב יחד עם נציגי פורום מעונות היום ויפרסם מתווה פיצוי הוגן והולם שיאפשר המשך קיום המעונות, פיצוי מלא להורים, ותשלום שכר לכלל העובדות. צוות המשימה צריך לתת פתרונות גם לחודשים הבאים עד לסיום תקופת המלחמה.

"מעונות היום נמצאים במשבר קיומי עמוק, וזאת עוד בטרם פרצה מלחמת חרבות ברזל. בעיות כוח אדם והגירעונות העצומים אשר נושאים בהם מפעילי הארגונים הביאו לסגירת מעונות רבים וכמעט לקריסת מערכת מעונות היום בישראל. להזכירכם, ועדת המחירים אמורה הייתה להתכנס בימים אלו בכדי לבדוק את הפערים התקציביים ולקבוע תעריף חדש וריאלי אשר ישקף את כל העלויות וייתן מענה אמתי למעונות היום בעלי סמל בפיקוח מדינת ישראל. מלחמת חרבות ברזל הוסיפה עוד קשיים והמתווה אשר פרסמתם לצערנו הרב, עלול להיות הקש ששבר את גב הגמל ולהביא לקריסת מערכת הגיל הרך באופן מידי."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה