בצל הפיגוע הערב בת"א, בשעה זו הפגנה בבאר שבע



בצל הפיגוע הערב בת"א, מתקיימות כעת הפגנות כנגד החקיקה המשפטית בשלל מוקדים ברחבי הארץ. מארגוני המחאה נמסר: "אזורי המחאות מאובטחים ובטוחים. אנו מתפללים למען שלום הפצועים ומחזקים את ידם של כוחות הבטחון"

ההפגנה כעת בבאר שבע. קרדיט שרית לייזרוביץ'

למרות הפיגוע שהתרחש לפני שעות ספורות באזור נחלת בנימין בת"א, צפויות ההפגנות הערב בקפלן ובמעל ל-150 מוקדים ברחבי הארץ להתקיים כמתוכנן.

לאחר שהכנסת יצאה לפגרה והחקיקה המשפטית הושהתה לבינתיים, נראה כי גם עצרת המחאה בבאר שבע צפוייה להוריד הילוך בתקופת הפגרה, כאשר השבת לא צפוייה בבאר שבע מחאה עם במה ונאומים, זאת עד למושב החורף הקרוב. יחד עם זאת נדמה כי בארגוני המחאה לא מתכוונים להפסיק את המחאה לחלוטין כאשר בשעה זו בבאר שבע מתכנסים מפגינים מצויידים בדגלים, זמבורות, מגפונים ושלטים בצומת קניון הנגב (רגר/טוביהו).

במהלך מספר ראיונות שקיים בשבועיים האחרונים לתקשורת בחו"ל, סירב ראש הממשלה נתניהו להתחייב באופן מפורש שיכבד את פסיקת בג"ץ במידה ואלה יחליטו לפסול את החוק לביטול עילת הסבירות שנחקק בכנסת. על רקע זה ולאור כך כי בחודש הבא צפוי להתקיים דיון בהרכב מלא בבג"צ אודות החוק לביטול עילת הסבירות, נדמה כי מדינת ישראל בדרך למשבר חוקתי חסר תקדים. המשמעות של משבר חוקתי מעין זה הינה שגופי המדינה, כמו גם האזרחים בה, יכולים להיות כפופים לשני דינים סותרים, מבלי לדעת מהו הדין המחייב.

לאור זאת טוענים ארגוני המחאה כי הממשלה פתחה במתקפת הסתה מכוונת נגד בג״צ שמזכירה טקטיקות של העולם התחתון וכי נתניהו בקמפיין זדוני מנסה להלבין משבר חוקתי שיביא להרס שלטון החוק בישראל. עוד נטען כי אם הממשלה לא תקבל את פסיקות בג״צ זהו אות לכל העבריינים לעשות ככל העולה על רוחם. ארגוני המחאה טוענים גם כי ישראל נמצאת בתוך טרללת מוחלטת שבה מתנהל דיון ציבורי שבו שרים בכירים אומרים שלא יצייתו לפסיקות בית המשפט ועל כן לטענתם מול ההרס והחורבן יש להתייצב במאות האלפים זה השבוע ה-31 כדי לעצור את התפוררות המדינה ולעמוד כחומה בצורה במטרה להגן על בג״צ ועל הפיקוח על הרשות המבצעת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה