"חגורת הבטיחות עושה את ההבדל שבין חיים למוות"

$(function(){setImageBanner('3f5bfbe0-7e44-4ae4-806c-d24a876f2b0a','/dyncontent/2022/9/29/6d85e308-fcfa-410d-ae1c-105b97c61e18.jpg',15320,'מכללת השף אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

מעל 140 אלף דוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות רשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2019, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק. בבאר שבע נרשמה ירידה של 21% בכמות הדוחות שחולקו בגין אי חגירת חגורות בטיחות בשנת 2019 בהשוואה לשנה שקדמה לה

מעל 140 אלף דוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות רשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2019, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני המשטרה. בהשוואה לנתוני שנת 2018 מדובר בעליה של כ-9% במספר הדוחות כאשר באותה שנה נרשמו כ-129 אלף דוחות. יחד עם זאת, בבאר שבע, בשנת 2019 נרשמו 1,466 דוחות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. מדובר בירידה של 21% בכמות הדוחות בהשוואה לשנת 2018 שבמהלכה נרשמו בעיר 1,852 דוחות.

עוד עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס כי בשנת 2019 נהרגו 32 בני אדם שלא חגרו חגורת בטיחות/לא השתמשו באמצעי בטיחות לעומת 24 בני אדם שנהרגו בשנת 2018. מדובר בעליה של 33% בהרוגים.

צילום: אור ירוק

מעבר לבאר שבע בה נרשמה ירידה בכמות הדוחות לנהגים שנסעו או הביעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות, גם בתל אביב נרשמה ירידה של 13%, ובחיפה ירידה של 42% בכמות הדוחות שחולקו. באשקלון ירדה כמות הדוחות בין השנים הללו ב-33% ובראשון לציון נרשמה ירידה של 53% בדוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות.

כמו כן, מתנדבי עמותת אור ירוק ערכו בשבועות האחרונים תצפיות ב- 45 יישובים שונים ברחבי הארץ במטרה לדגום את מספר הנוסעים ברכב ללא חגורת בטיחות ועל ידי כך לאמוד את שיעור השימוש בחגורת בטיחות בארץ. במסגרת הסקר נצפו קרוב ל- 2,500 כלי רכב ובהם מעל 6,000 נוסעים. מתוצאות התצפית עולה כי רבע מהנוסעים (23%) שנבדקו נסעו לא חגרו חגורת בטיחות, מדובר בעליה באחוזים בהשוואה לתצפית שביצענו בשנה שעברה ובה נצפו 18% ללא חגורה. את התצפיות ביצעו חניכי קבוצות 'נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין'.

"חגורת הבטיחות הוכחה כאביזר שבמקרים רבים יכול לעשות את ההבדל שבין חיים למוות. בעיני רבים נתפסת חגורת הבטיחות כאביזר בסיסי שבלעדיו לא נוסעים ולמרות זאת אנחנו עדים מדי שנה לכך שנוסעים רבים עדיין לא חוגרים בנסיעה, מסכנים את עצמם ואת יתר הנוסעים ברכב", אמר ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, "בהיעדר נראות משטרתית מספקת בכבישים, אין מספיק אכיפה והסיכון לנוסעים הוא רב. הוספת ניידות משטרה והגברת הנראות שלהן בכבישים תסייע בהרתעת נהגים שלא חוגרים חגורת בטיחות, או מסיעים נוסעים כשאינם חגורים. אם תהיה מספיק אכיפה, מספיק הרתעה ונראות משטרתית גבוהה בכבישים ניתן יהיה לצמצם את התופעה, למנוע מאנשים לנסוע לא חגורים ולצמצם את מספר הנפגעים".

 

עשר הערים שבהן חולקו הכי הרבה דוחות בשנת 2019:

 

שם העיר

דוחות שחולקו בשנת 2019

1

ירושלים

5,375

2

נצרת

2,039

3

רהט

1,617

4

אילת

1,539

5

באר שבע

1,466

6

בית שמש

1,186

7

אשקלון

1,058

8

תל אביב-יפו

1,034

9

טבריה

1,029

10

טמרה

965

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('13d9c654-6fa0-4a9d-b8ea-31992b658a09','/dyncontent/2024/12/15/9d8d2386-821e-41e6-8d2c-0cea317f3fe9.jpg',18362,'קפאסה 0924 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('13d9c654-6fa0-4a9d-b8ea-31992b658a09','/dyncontent/2024/12/16/5c5d8b83-5020-4fcc-ac7e-f28cfb249867.jpg',18815,'שפרה 1224 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה