גבורת אנשי מד"א ב-7.10: הצילו חיים ושילמו בחייהם



שנה למתקפת ה-7 באוקטובר: גבורת אנשי מד”א תחת אש - סיפורי ההצלה, הכאב והתקווה שמאחורי המספרים וההקרבה

קרדיט: דובר מד"א

מאז אותו בוקר נורא של ה-7 באוקטובר, כאשר מתקפת הטרור פגעה בלב היישובים בישראל, צוותי מגן דוד אדום מצאו את עצמם בקו הראשון של הלחימה וההצלה. הם לא נרתעו גם כשאש כבדה הקיפה אותם, פועלים ללא הפסקה להציל חיים באומץ ובמסירות אין קץ. ביום השנה לפרוץ מלחמת חרבות ברזל, מד”א לא רק מסכם את פעילותו, אלא חושף את הסיפורים המרגשים והכואבים שמאחורי המספרים – גיבורים שנפלו ואלו שממשיכים לעמוד בפרץ.

במהלך האירועים הקשים של ה-7 באוקטובר, צוותי מד”א יצאו לשטח ללא היסוס, גם כשידעו שהסכנה מוחשית. הם נכנסו לאזורים מוכי טרור, פגשו את הכאב פנים מול פנים, וסיכנו את חייהם כדי להציל אחרים. חלקם לא שבו מהמשימה – גיבורים אמיתיים שהקריבו את חייהם למען האחר. הכאב על האובדן מלווה את הארגון, אך גם מחזק את הנחישות להמשיך ולהציל חיים.

במגן דוד אדום נפצעו 33 אנשי צוות בדרגות פציעה שונות במהלך המלחמה, חלקם נפצעו ב-7.10 ביישובי העוטף. 20 מתוכם עדיין נמצאים בשיקום.

18 אמבולנסים של מד”א נפגעו במהלך המתקפה, 8 מהם הושמדו כליל, אך המענה לא נעצר לרגע: מאז תחילת המלחמה, מד”א הרחיב את מערך כלי הרכב שלו בכ-600 כלי רכב חדשים, מתוכם 189 אמבולנסים, כולל 5 ממוגני ירי, ו-163 ניידות טיפול נמרץ, מתוכן 2 ממוגנות ירי. בנוסף, הצטרפו 80 אופנועים, 10 ניידות התרמת דם, אוטובוס פינוי בעל 7 מיטות טיפול נמרץ ויכולת הכלה של עוד 10 מטופלים במצב קל, ו-41 גרורי אר”ן עם תאורה וגנרטורים. הציוד והכלים הללו מאפשרים למד”א להיות נוכחים בכל פינה בארץ, לתת מענה מהיר ומקצועי, גם תחת אש.

מאז פרוץ המלחמה, הצטרפו לשורות מד”א כ-5,000 מתנדבים חדשים, מתוכם כ-3,500 בני נוער בגילאי 15-18. הם מגיעים מכל רחבי הארץ, מוכנים לתת מעצמם, לעזור ולהציל חיים. בזמן שאנשים חיפשו ביטחון באי הוודאות, מד”א הכשיר כ-410,000 גברים ונשים בקורסי החייאה ועזרה ראשונה. באמצעות כ- 3,000 קורסי הדרכה לעזרה ראשונה בשעת חירום, הוענקו לכל אחד הכלים להציל חיים. הידע הזה הופץ בכל שכבות האוכלוסייה, במטרה ליצור רשת ביטחון אנושית, שבה כל אחד יכול להיות המושיע ברגע האמת.צ וותי המתרימים בשירותי הדם של מד”א אספו כ-325,000 מנות דם בהתרמות שהתקיימו ברחבי הארץ, בחדרי התרמה בתחנות מד”א ובבסיסי צה”ל. כל תרומות הדם נבדקו בקפידה וסופקו לבתי החולים ולצה”ל. השנה, לראשונה, סופק “דם מלא” באופן ישיר לשטחי הלחימה, מה שתרם להצלת חייהם של חיילים ואזרחים כאחד.

מנכ”ל מד”א, אלי בין: "אנחנו נמצאים בקו הראשון של הלחימה על חיי אזרחי ישראל. כשאנשינו יוצאים להציל חיים, הם לא שואלים איפה האיום או מהו הסיכון, אלא מתמקדים במי זקוק לעזרה כאן ועכשיו. השנה החולפת, מפרוץ המלחמה, הביאה איתה אתגרים בלתי נתפסים והפקת לקחים שנועדה לשיפור המענה הרפואי בזמן חירום. איבדנו גיבורים בדרך וליבנו יום-יום עם המשפחות השכולות, אותן מד״א ימשיך ללוות ולהוקיר על ההקרבה הבלתי נתפסת של גיבוריהם. זהו כאב גדול, אך הכאב הזה רק מעצים את המוטיבציה שלנו להילחם עבור כל אדם שניתן להציל.

מגן דוד אדום נמצא בפריסה שלא הייתה כדוגמתה, עם צוותים הפועלים תחת אש, רכבים ממוגני ירי ותחושת שליחות אדירה. הרחבנו את כוח האדם, הגדלנו את צי כלי הרכב וביצענו תרגילים המדמים אירועי רב נפגעים כדי לשפר את המוכנות שלנו למצבי קיצון. אנחנו ממשיכים להילחם על חייהם של כל מי שנזקק לכך, ואין לנו כוונה לעצור. מגן דוד אדום פועל כל הזמן על מנת להשתפר, להתרחב ולהבטיח את ביטחונם הרפואי של כל אזרחי ישראל״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה