האחיות לב הזהב: הכירו את האחיות הדרומיות שהקימו עמותה שמוסיפה טוב לבאר שבע

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f0f89245-a9ee-41f2-8a82-19dbcd0b83cc','/dyncontent/2024/9/15/c202a6d5-5805-4866-8db8-bcf9caca5af9.jpg',18347,'גודמן 0924 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('f0f89245-a9ee-41f2-8a82-19dbcd0b83cc','/dyncontent/2024/9/3/c1524685-dfab-4b87-bcf2-4080fcde979b.jpg',18356,'מט 0924 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

האחיות הבאר שבעיות ליה אסרף ותום הורנשטיין' שכל רצונן זה לעשות טוב לאחר - הקימו לפני שנתיים את "בנועם הלב" - עמותה באר שבעית ללא מטרות רווח, ללא משכורות ובהתנדבות מלאה מתוך רצון לנתינה אמיתית.
בעמותה ישנם 60 מתנדבים ומתנדבות שעוסקים בליווי 200 משפחות, קשישים וניצולי שואה בבאר שבע, בפרויקטים שנתיים כמו חלוקת מתנות ושוברים בחגים, שיפוץ בתים לנזקקים, רכישת ציוד לימודי לילדים ממשפחות קשות יום בפתיחת שנה, הפקת יום האישה במעון לנשים מוכות, חלוקת ורדים לשורדי שואה ביום השואה ועוד'
יחד ובאהבה האחיות מגייסות מתנדבים וכספים ויוזמות פרויקטים, מאז שהחלו להיות פעילות חברתית לפני כארבע שנים, ומבקשות שתמשיכו לתרום ולהתנדב כדי לשמח ולהעלות חיוך על פני מי שצריך.

 האחיות תום וליה. צילום: פרטי

האחיות תום וליה או תומי ולילוש הן שתיים מתוך שלוש אחיות, ליה היא הבכורה, נשואה לגיא ואמא לנועם שעל שמו נקראת העמותה, בעלת צהרון ומתגוררת בבאר שבע.תומי היא האמצעית והקטנה מיקה.
תומי מספרת על הקשר ביניהן בילדות: "כשהיינו ילדות היינו מאד קרובות ואהבנו לצאת להופעות ולבלות ביחד. כשעוד הייתי בת 16 לילוש הייתה לוקחת אותי איתה לבילויים, ומאוחר יותר אפילו גרנו יחד בלאס ווגאס. מה שאפיין את לילוש בילדות היה זה שנהגה להביא הביתה בעלי חיים פצועים ולטפל בהם, כי לא יכלה לשאת את הסבל שלהם. מאז ועד היום היא עדיין אוהבת לעזור לכולם ועושה זאת באהבה גדולה. אני הרווקה, מתגוררת בתל אביב, ומגיעה מתחום הבנייה, מכירה הרבה אנשים שרוצים לתרום ולעזור - מה שעוזר לי מאד בגיוס הכספים. 
העמותה הוקמה כשכבר לוו בה כ-200 משפחות קשישים וניצולי שואה, בדיוק מתי שנולד בנה הבכור של ליה, נועם".

איך התחלתן בעצם?

ליה: אני התנדבתי ב"עמך" מספר שנים בליווי ניצולי שואה ובישלתי במיזם מדהים בשם "להשביע את הלב" שמבשל למשפחות וקשישים לשבת שאגב, עד היום, אנחנו משתפות פעולה עם ריטה המקסימה, מייסדת המיזם, ונעזרות אחת בשניה. תוך כדי הכרתי מתנדבים שפנו אליי עם צרכים של קשישים ומשפחות ובלי לשים לב, התחלנו ללוות עשרים משפחות וקשישים שעם הזמן הפכו ל200 שדאגנו להם בחגים, לסלי מזון, ריהוט, התקנות מוצרי חשמל ריהוט ועוד'.תומי הייתה מאז ומתמיד אחראית על הגיוס של הכספים".

תום: בגדול שמעתי שלילוש מבשלת ארוחות בימי שישי ומחלקת בשכונות מצוקה בבאר שבע וסיפרה לי שהצורך הולך וגדל. בתחילה היא מימנה את זה בעצמה ואז הצעתי לה עזרה בגיוס כספים עבור זה. משם זה רק הלך וגדל למימדים שלא תיארנו לעצמנו כמה אנשים רוצים לתת ולהתנדב. התחלנו בפרוייקטים גדולים יותר והבנו שחייב להקים גוף גדול וחוקי ללא מטרות רווח כמובן".

ליה: "במבצע שומר חומות תומי גייסה מחברים שרצו לעזור ולא ידעו איך, ואז היה לנו כסף ולא ידענו מה לעשות איתו. התחלנו להמציא פרויקטים כמו יום כיף לעולי אתיופיה ב"איבים" מרכז קליטה בשדרות שלא יצאו החוצה בעצם מאז שעלו ארצה בגלל המלחמה, דאגנו לחלוקה של מתנות לילדים במקלטים, עזרנו לקשישים ועוד".

ספרו לי מה בעצם גרם לכן להקים את העמותה לפני שנתיים?

ליה: "בעצם כבר היינו חייבות, הגענו למצב שאנחנו כבר מלוות 200 משפחות, קשישים וניצולי שואה בבאר שבע, היו לנו כבר פעילויות קבועות במהלך השנה ומבחינה חוקית היינו חייבות "למסד את הקשר". בעצם הרואה חשבון שלי החליט בשבילי".

הבנתי שיצרתן שיתופי פעולה מדהימים בתוך הקהילה הבאר שבעית

תום: "הפעילות השנתית שלנו היא מול עמותות, גופים קהילתיים, בעלי עסקים מהדרום בתי ספר, מוסדות ועוד, כמו "עמך" ליווי ניצולי שואה, שאלטר נגה -מקלט לנשים ללא קורת גג, יזהר- עמותה לדיירי רחוב, צעצוע של חיוך עם אביעד המקסים שהוא בכלל מאשדוד, מרחב צפון "רמות ספורטיב" בניהולה של רווית כהן שותפה חשובה ויקרה שלנו, צח ברק ממועצת העיר ששותף להמון פעילויות שלנו. אנחנו עובדים בשיתוף עם כלא אשל, עם הימ"ר, עם מקיף ז', מקיף אמי"ת, ישיבת אמי"ת, בית ספר הטכני ועוד. יש לנו את פרויקט "המקרר של סימה" - סל מזון למי שצריך, עם סימה לנקרי שהיא איתנו מפתיחת העמותה ועוד 60 מתנדבים ומתנדבות שהם העמותה שלנו בעצם."

ספרו לי על הפרויקטים השנתיים שלכן בעמותה

"סלי מזון, שוברים ומתנות בחגים למשפחות והקשישים שלנו.ב1.9 יש לנו חלוקת ציוד מלא לילדי העמותה שעולים לכיתה א בשיתוף עם תיווך אקספרס והדס המהממת כבר שנה רביעית.
בסוכות, אנחנו בונים סוכות לקשישים וחד הוריות בשיתוף ישיבת אמי"ת,לקראת פסח יש לנו פרוייקט שיפוצים בניהול של זיו אטיאס וצח ברק.ביום האישה אנחנו מקיימים יום כיף במעון לנשים מוכות כבר שנה שלישית ביוזמתה של מלי שטיווי המהממת. כמו כן, חלוקת ורדים לשורדי שואה ביום השואה הבינלאומי וביום השואה ליוצאי ברית המועצות ועוד".

ספרו על הפעילות שלכן במלחמה הנוכחית

"בתחילה היה לנו קו קבוע לחלוקת סנדוויצ'ים שהכינה סימה כל יום לסורוקה לפצועים, לרופאים ולא רק. ארגנו לחיילים ימי פינוק, חילקנו סופגניות במחלקת יולדות ולכל המשפחות והקשישים שלנו בעמותה. חילקנו מתנות למתנדבי זק"א ונשותיהם".

שתפו על מקרה שריגש אתכן

תומי: "יש לנו בעמותה ניצולת שואה בת 95 שתיבדל לחיים ארוכים, מדהימה ומקסימה שכבר הפכה לחלק מהמשפחה. היא מתקשרת לשאול מתי כבר אתחתן כי היא רוצה להיות בחתונה שלי וכל פעם שאנחנו נפגשות אני מקבלת ממנה פררו רושה כי היא יודעת שזה השוקולד האהוב עליי.

איך העמותה השפיעה על המשפחה שלכן?

תומי: "אני חושבת שהעמותה השפיעה על כל המשפחה שלנו, אמא שלי מדריכה חוג פילאטיס כבר 5 שנים בעמך לשורדות שואה, אבא שלי מקפיץ אוכל כל שישי לחבר בעמותה ככה שזה כבר הפך לדרך חיים".

איזה פרוייט סיפק אתכן מבחינה רגשית?

תומי: "הפרויקט שהכי סיפק אותי היה במרכז קליטה עם הילדים שהגיעו מאתיופיה והיו פשוט מקסימים. הם הגיעו לארץ והמקום הראשון שהיו בו היה מרכז קליטה "איבים" ליד שדרות בזמן מבצע וירי טילים. עשינו להם יום כיף עם מגלשות, קצף, מתנפחים ודוכנים של שערות סבתא ונקניקיות. את השמחה שהייתה להם בעיניים אני לעולם לא אשכח הם פשוט העריכו ונהנו מכל דבר ביום הזה ולא הפסיקו להנות מהקצף והמים. היה באמת משמח בלב ומרגש מאד".

מה גורם לכן לסיפוק בפעילות העמותה?

תומי: "הסיפוק לראות איך הכל קורה, מרעיון קטן לפרויקט זה הופך למציאות ויש לנו המון מתנדבים ושותפים שגורמים להכל לקרות וזה רק הולך ומתעצם. זה מדהים לראות את זה".

ליה: "האמת שכל פעם זה נראה שאין סיכוי, אין מצב שנצליח לגייס את הכסף, את המתנדבים, בטח כבר לא נצליח.כל פעם תומי מצליחה להפתיע באיזה תרומה נפלאה והדברים מצליחים להניע. בסופו של דבר החיוך של המתנדבים והמשפחות והקשישים, זה מטורף,אנרגיה של טוב מדבקת שאת לא יודעת מי מרוויח יותר מהסיפור הזה".

עמותת בנועם הלב. צילום: פרטי

עמותת בנועם הלב. צילום: פרטי

מה חלוקת התפקידים בינכן?

תומי: "אחותי לילוש מנהלת בנשמה וביצועיסטית מעולה, אני טובה בלגייס כסף ולכן אנחנו משלימות אחת את השנייה".

איך מסתדר המרחק?

תומי: "המרחק מסתדר, כי אני אחראית על גיוס כספים אז דווקא טוב שאני בתל אביב ליד אנשי מפתח ובעלי חברות גדולות. לילוש מנצחת על התזמורת בדרום ויודעת בדיוק איך לנהל את כל הדברים בנועם וצניעות ואנחנו מדברות הרבה בטלפון".

ליה: "עד עכשיו זה הסתדר, אני מחכה שתומי תכיר את אהבת חייה ותחליט שבאר שבע זה המקום להקים משפחה, לכי תדעי,אבל אנחנו חייבות עוד מתנדבים, עוד תורמים, תמיד שיהיו חלק כי זה הכוח בעמותה, הכוח האנושי. זה מדהים כמה אנשים טובים יש".

מה החלום שלכן?

ליה: "החלום שלי הוא לגדל את המשפחה שלי בתוך קהילה שהמהות שלה היא טוב ונתינה אני אף פעם לא מחפשת פרויקטים הם מגיעים אלינו. מאז שהתחלנו, תמיד אמרתי, שאנחנו רק צינור, שבורא עולם יחליט אם נצליח או לא, ושפשוט לא אומרים לא".

תומי: "החלום שלי שנהיה עמותה בינלאומית מוכרת בכל העולם, שיהיו לני מלא מתנדבים ונוכל להשפיע ולעזור לנזקקים, ילדים, נשים חד הוריות בקלות והפלטפורמה שלנו תהיה מספיק חזקה בגיוס תרומות. שהעמותה הקטנה שלנו תעשה טוב ושפע לכל מי שיצטרך".

בהזדמנות אני אשמח לבקש מי יכול לעזור לנו ברשתות החברתיות כי מה שקשור לשיווק אנחנו לא חזקות. ואני חושבת שזה מאד יעזור לנו בגיוס תרומות. כמו כן, אני רוצה להגיד תודה לדוד החבר הטוב, המלאך, שעזר לנו בתחילת הדרך ועד היום להפוך חלום למציאות, שאיתו הכל אפשרי.
לאבינועם התורם מאמריקה שתמיד מפתיע בטוב לב שלו. ולבסוף, להגיד תודה רבה לתורם הנדיב שלנו, עופר ינאי, שהיה איתנו לאורך כל הדרך, והאמין בנו גם כשהיינו רק שתי אחיות עם חלום קטן בפייסבוק לשמח ילדה ליום ההולדת".

עמותת בנועם הלב. צילום: פרטי

עמותת בנועם הלב. צילום: פרטי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3cc9553d-4106-43b8-8ae8-26ea27413d13','/dyncontent/2024/9/3/c1524685-dfab-4b87-bcf2-4080fcde979b.jpg',18356,'מט 0924 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('3cc9553d-4106-43b8-8ae8-26ea27413d13','/dyncontent/2024/9/3/11bfc882-fb01-4e4e-85bc-b6e90611d8aa.jpg',18362,'קפאסה 0924 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה