אז כמה תעלה לכם כניסה לבריכות בבאר שבע והסביבה? החלטנו לבדוק



אז כמה יעלה לכם לנפוש בבריכה בבאר שבע והסביבה? החלטנו להשוות מחירים ולראות איזו בריכה הכי זולה

צילום: shutterstock אילוסטרציה

כאשר חום הקיץ נמצא בשיאו והחופש הגדול בעיצומו, משפחות רבות משוועות למקומות בהן יוכלו לבלות יחדיו ותוך כדי להתקרר מעט מן החום והלחות הכבדים השוררים בחוץ. לאור זאת, אחד ממקומות הבילוי הפופולריים ביותר למשפחות בתקופה זו של השנה הינו באופן טבעי בריכת שחייה. החלטנו לבדוק מהם מחירי הבריכות בבאר שבע והסביבה בכדי שאתם לא תצטרכו.

בריכות בבאר שבע

כיום בבאר שבע יש כמה בריכות עיקריות: בית החייל, קאנטרי, בית הלוחם, הבריכה באוניברסיטה ובריכת לאונרדו.

בית החייל

עלות כניסה בודדת היא 60 ש"ח למבוגר ו- 50 ש"ח לילד בימי ראשון עד שבת. ניתן היה גם לעשות מנוי לקיץ (אותו לא ניתן לרכוש כעת) שעלה במאי לבן אדם אחד 1400 ₪ ו-2400 ₪ לזוג +2 ילדים. ישנו גם מנוי מינואר לינואר שלא מתומחר מאז הקורונה. מנוי מעכשיו עד סוף השנה יעלה 1600 ₪.

קאנטרי באר שבע

 עלות כניסה חד פעמית הנה 90 ש"ח למבוגר ו-60 שקלים לילד בימי שני עד שישי, כאשר בשבת הכניסה היא למנויים בלבד ולבעלי כרטיסיות. מנוי משפחתי (זוג וכל כמות של ילדים) שנתי יעלה 4990 ₪ ומנוי ליחיד יעלה 3000 ש"ח לשנה. המנוי כולל כניסה לחדר כושר, משחקיה, בריכות, ג'קוזי וסאונה.

בית הלוחם

הבריכה מיועדת רק לנכי צה"ל, משפחות שכולות וניצולי שואה ואין כניסה לאורחים.

הבריכה באוניברסיטה

לא מוכרים כרטיס כניסה בודדת לתושבי באר שבע שכן אין מדובר בבריכה ציבורית ואולם גם מי שאינו סטודנט יכול לרכוש מנוי שנתי ב-3600 ₪, כאשר בעלי מנוי שנתי בתוקף יכולים לקנות גם כרטיס לאורחים שעלותו ביום חול 55 ₪ ובשישי שבת 70 ₪. בעבור סטודנטים של בן גוריון ששילמו דמי רווחה הכניסה לבריכה הינה חינם עד לחודש אוגוסט כולל. בעבור סטודנטים של בן גוריון שלא שילמו דמי רווחה אין אפשרות להיכנס למרכז הספורט בכלל.

מלון לאונרדו (הבריכה פתוחה מסוף אפריל עד תחילת אוקטובר)

כניסה לתושבי באר שבע וגם לתושבי חוץ: ימי חול: מבוגר 70 ₪ ילד 50 ₪, ימי שישי ושבת: מבוגר 90 ₪ ילד 70 ₪.

ישנה גם אופצייה לכרטיסייה של 20 ניקובים: כרטיסייה לכניסה באמצע השבוע בלבד: מבוגר 1100 ₪ (כולל סוף שבוע 1400 ₪). כרטיסיה לילד באמצע השבוע 750 ₪ (כולל סוף שבוע 1100 ₪). ניתן בכרטיסיה אחת לנקב על כמה אנשים, כך למשל על 5 אנשים ינוקבו 5 ניקובים מתוך ה-20.

בריכות באיזור באר שבע

קאנטרי אופקים (פארק המים אופקים):

מחיר לתושבי אופקים: בימים ראשון עד חמישי 55 ש"ח למבוגר ו-45 שקלים לילד. בימים שישי ושבת הכניסה הינה רק למנויים, כאשר מנוי חודשי (בריכה+ פארק מים): לאדם בודד יעלה 378 ₪ ומנוי שנתי יעלה 543 ש"ח לשתי הורים וילד ו- 578 ₪ לזוג +2 ילדים.

מחיר לתושבי באר שבע: תושבי חוץ לא יכולים לעשות מנוי בגלל העומס בקאנטרי. בימים ראשון עד חמישי כניסה חד פעמית תעלה 120 שקלים למבוגר ו-55 ₪ שקלים לילד כאשר בימים שישי ושבת לא ניתן להיכנס בכניסה חד פעמית.

יחפים במושב ברוש (פתוחים מיוני עד אוגוסט)

מחיר לתושבי באר שבע: בימים ראשון עד חמישי 40 ש"ח לילד ו-45 שקלים למבוגר. בימים שישי ושבת 45 ש"ח לילד ו-50 ₪ למבוגר. מחיר מנוי למשפחה (2 מבוגרים+2 ילדים) יעלה 1400 ₪ ומנוי לאדם יחיד 850 ₪.

מחיר למקומיים: הנציג סירב למסור מידע.

מדרשת שדה בוקר (פועלים מסוף מאי עד תחילת אוקטובר)

לתושבי באר שבע:  כניסה חד פעמית: בימי חול 40 ש"ח למבוגר 35 ₪ לילד. בשבת 50 למבוגר ו-40 ₪ לילד. מנוי משפחתי: יעלה בין 2400 ל- 2500 (זוגי + שתי ילדים) ולאדם בודד בין 1400-1500 ₪.

בריכת מבועים

כניסה חד פעמית: 50 ₪ למבוגר 35 ₪ לילד (עד גיל 10). המחיר הינו אחיד גם לתושבי באר שבע וגם לתושבי חוץ. המחיר רלוונטי גם לסופ"ש. מנוי/כרטיסיה: אין.

נדמה כי לאור מספר בריכות מועט בעיר גדולה כמו באר שבע המונה מעל ל-200,000 תושבים, נוצר מצב של מיעוט שחקנים ועודף ביקוש שמאפשר למפעילי בריכות לגבות מחירים גבוהים בעבור כניסה לבריכה. מצב שכזה יוצר מצב בו משפחות שמגיעות לבילוי בבריכה עשויות להוציא מאות שקלים לבילוי שכזה וזה מבלי לקחת בחשבון הוצאות נוספות על אוכל ושתייה במזנון הבריכה. לאור מחירי הכניסה הגבוהים, נאלצים תושבים ומשפחות מעוטות יכולת שאינן יכולות להרשות לעצמן הוצאות גבוהות שכאלה לרכוש מנוי יקר, לנסוע לבריכות ביישובים הסמוכים בהן לעיתים המחירים מעט זולים יותר או פשוט לוותר על הבילוי בבריכה.

נדמה כי בשבתות היצע הבריכות הזמין לתושבי באר שבע נמוך עוד יותר, כפי שמשתקף מהבדיקה שערכנו לפיה חלק מהבריכות מגבילות את הכניסה אליהן בסופ"ש למנויים בלבד או לתושבים המקומיים. כך למשל הקאנטרי בב"ש שמגביל את הכניסה ביום שבת לבעלי מנוי בלבד/בעלי כרטיסיות וכך גם הקאנטרי באופקים אליו לא יכולים להיכנס תושבי באר שבע בימי שישי ושבת.

למעשה מדובר על אחד הנושאים המדוברים ביותר בתקופה האחרונה ברשתות החברתיות. המחסור בבריכה עירונית במחיר מסובסד מורגש היטב בקרב תושבי העיר שמשוועים לבילוי בבריכה בימי הקיץ החמים, זאת בעוד בערים אחרות בדרום כבר נהנים התושבים מבריכות עירוניות במחיר שווה לכל כיס. למרות הצהרות העירייה בעבר כי יוקמו בריכות נוספות וכי הם מודעים לחשיבות העניין, נדמה כי לא הרבה השתנה בנושא במרוצת השנים.

מכאן עולה השאלה איך זה ייתכן שמקום בילוי שנחשב לכל כך אלמנטרי ובסיסי, בייחוד באיזור חם כמו הנגב לא מצוי בעיר הגדולה ביותר בנגב ומי שמתיימרת להיות בירת הנגב והמטרופולין הגדול ביותר באזור שבה יש הכל מהכל? מדוע לא דואגת העירייה לבריכה ציבורית או לפארק מים למרות שנים של הבטחות- בריכה עירונית בה המחירים שווים לכל כיס ומאפשרים לכל המשפחה לבלות יחד מבלי לקרוע את הכיס, בייחוד למשפחות ברוכות ילדים בעבורם בילוי שכזה עשוי להיות יקר במיוחד ולהסתכם במאות שקלים רבים. על כן בריכה עירונית במחיר מפוקח הינה דבר מתבקש.

רק לאחרונה יצאו בעירייה בהצהרה לפיה: "עיריית באר שבע מקדמת הקמתם של שני מרכזי נופש וספורט הכוללים בריכות שחייה בצפון ובדרום העיר". על פי הודעת העירייה ייבנו שני מתחמי נופש הכוללים בריכות שחייה כאשר הראשון צפוי להיבנות בשכונת הפארק והוא צפוי לתת מענה לשכונות הדרומיות של העיר ולכלול בריכה חיצונית ופנימית (מקורה). המתחם השני ייבנה בקריית הספורט (סמוך לאצטדיון טוטו-טרנר) כאשר המתחם צפוי לכלול שתי בריכות חצי אולימפיות: חיצונית ופנימית (מקורה).

פרוייקט נוסף עליו הצהירו בעירייה לאחרונה הינו הרחבת מרכז הספורט של אוניברסיטת בן גוריון, כאשר בימים אלה נבנה מתחם חדש במרכז הספורט של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב הכולל שתי בריכות שחייה מקורות לצד הבריכה החיצונית שכבר קיימת. כמו כן, בוחנים בעירייה מהלך מול משרד התרבות והספורט וההסתדרות, שבו יורחב מתחם הקאנטרי קלאב ותוקם בריכה נוספת במקום, שתוכל להרחיב את המענה שניתן כיום לכל האוכלוסיות בבאר שבע.

אך כבר בשנת 2018 הבטיחה העירייה כי תבנה 4 בריכות שחייה למען תושבי העיר מה שלבסוף לא קרה וזאת למרות שרוביק הצהיר בראיון באותה שנה כי: "הוא מודע היטב למחסור בבריכות השחייה בעיר". לאור הבטחות אלה והבטחות דומות בעבר שלא קויימו, תושבי באר שבע כבר שבעים מהבטחות עבר בנושא. אז האם הפעם באמת יצאו הפרוייקטים אל הפועל או שמא מדובר על הבטחת בחירות ללא כיסוי? האם הברכות שיוקמו יענו על צרכיהם של כלל תושבי העיר שמונה מעל לכ-200 אלף תושבים? ובכלל, האם המחיר יהיה כזה שיאפשר לכלל האוכלוסיות בייחוד אלה המוחלשות ליהנות מנופש משפחתי במחיר מוזל? 

פנינו לעיריית באר שבע בנושא וזו לשון תגובתם: "עיריית באר שבע מקדמת הקמתם של שני מרכזי נופש וספורט הכוללים בריכות שחייה: בצפון ובדרום העיר. בקריית הספורט (צפונית לאצטדיון) יוקמו בריכות שחיה ציבוריות, שתנוהלנה על ידי העירייה ותהיינה במחירים זולים יותר עבור תושבי העיר ובפארק נחל באר שבע יוקם קומפלקס של בריכות שחיה של חברת הולמס פלייס. המחיר ייקבע בהתאם לתעריפי הרשת שיהיו בעת פתיחת המקום ובתיאום עם העירייה. יש לציין שתושבי באר שבע יזכו להנחה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה