שיפור השירות לסטודנט ושירות ההוראה באוניברסיטת בן גוריון
26.06.16 / 15:55
אגודת הסטודנטים הביאה להישגים מרשימים בעקבות המאבק העיקש שהיא מנהלת מתחילת שנת הלימודים הנוכחית נגד הנהלת האוניברסיטה בדבר שיפור השירות לסטודנט ושיפור איכות ההוראה.
המאבק של אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון בהנהלת האוניברסיטה לא היה לחינם-
כבר בשבוע שעבר פרסמנו לכם כאן על ביטול החיוב על סריקת בחינות, כשעד תקופת המבחנים האחרונה, נאלצו הסטודנטים לשלם חמישה שקלים בכל פעם שרצו לצפות במחברת הבחינה שלהם.
מלבד הישג מרשים זה, נרשמו לאחרונה הישגים נוספים משמעותיים בדרך לשיפור איכות ההוראה והשירות לסטודנט, עליהם עבדה במרץ היחידה לפיתוח אקדמי ותחום ההוראה שבאוניברסיטה. תפקידה של יחידה זו הוא לפעול לקידום איכות ההוראה והלמידה האקדמית, הן בתכנים המקצועיים הנרכשים והן בטכנולוגיות הלמידה.
בכל הנוגע לשיפור השירות לסטודנט, מלבד ביטול התשלום על צפייה במחברות הבחינה, הוכנס גם נוהל תזכורות למרצים להגשת ציוני הבחינה בזמן. כלומר, הוטמע מנגנון אוניברסיטאי רוחבי שמטרתו לוודא שהציונים מוחזרים לסטודנטים תוך 10 ימים ממועד המבחן או פחות מ-96 שעות לפני מועד ב'.
בנוסף, גם נוהל הבחינות בעצמו יעבור מקצה שיפורים, בדגש על כך שהבחינות יהיו דומות ברמתן במועדים השונים, עודכנו הכלים במקרים בהם מחברת הבחינה אבדה טרם הבדיקה ובנוסף, מקרים בהם אחוז הנכשלים בבחינה גבוה יבחנו בהתאם להנחיות הדיקן בכל פקולטה.
מירב התלונות שנרשמו בנוגע לאיכות ההוראה באוניברסיטת בן גוריון הגיעו מצד הפקולטה למדעי הטבע והפקולטה להנדסה, על כן, החל מתקופת הבחינות הקודמת התקיימו פגישות של סגן הרקטור יחד עם נציגות מהאגודה ונציגות סטודנטים מהפקולטות המדוברות, במטרה לשפר את ההערות שהושמעו. פגישות אלה עתידות להתקיים גם בתקופת הבחינות הקרובה, תוך שנעשית פעילות ממוקדת לבחינה ושיפור של קורסים בעלי הערכות הוראה נמוכות בדגש על קורסי שירות
להנדסה, הכוללת שיעורי תגבור לסטודנטים בתמיכה תקציבית של האוניברסיטה.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]