מיזם חדש שפותח בבן גוריון צפוי לחולל מהפכה במשרדי הממשלה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('60b4b274-f53f-4ba2-acba-75cf288a7424','/dyncontent/2024/10/13/2346d53b-46dd-4de0-950d-b147052409e2.jpg',18575,'מול 7 1024 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('60b4b274-f53f-4ba2-acba-75cf288a7424','/dyncontent/2024/9/15/c202a6d5-5805-4866-8db8-bcf9caca5af9.jpg',18347,'גודמן 0924 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7]]);})

רשות האוכלוסין וההגירה, משרד הבריאות, ומשרד העלייה והקליטה הציגו אתגרים לסטודנטים ולסטודנטיות ממרכז יזמות 360 באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, במטרה לשפר את השירות הציבורי בישראל. ארבעה צוותים שנענו לאתגר הגיעו לשלב הגמר בתחרות, פרי שיתוף פעולה בין חברת Google, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ומערך הדיגיטל הלאומי

הצוות הזוכה. קרדיט - Emil Tevosov

"סטודנטים מובילים חדשנות במגזר הציבורי" (Students Think Innovation) היא תכנית יוקרתית לגיבוש ויצירת מיזמים טכנולוגיים מבוססי ענן לטובת שיפור השירות במגזר הציבורי בישראל, ומהווה חממה לפיתוח רעיונות באמצעות טכנולוגיות מידע וחשיבה חדשנית. כ-150 מועמדים ניגשים לתוכנית מדי שנה ורק 40 מתוכם זוכים להשתתף בתהליך.

השנה, המיזם הזוכה- IntelliDocs, עסק באתגר משרד האוכלוסין וההגירה באימות מסמכים רשמיים. כיום, תהליך הגשת בקשה לרשות האוכלוסין אורך זמן רב מתחילתו ועד אישור או דחיית הבקשה ומאט את קצב העבודה של פקידי.ות המשרד. בעזרת כלי הענן וה-AI של GoogleIntelliDocs מציעה אוטומציה לתהליך על ידי מערכת המסכמת ומאמתת את המסמכים המוגשים, וכך מגבירה את אפקטיביות התהליך באופן משמעותי.

נטלי אור חן, סגנית מנהל האוכלוסין: "רשות האוכלוסין וההגירה גאה לעמוד בקדמת הטכנולוגיה ולשלב כלים חדשניים בפעילותה, לרבות כלי בינה מלאכותית, במטרה לשפר את זמני הטיפול בבקשות, וכפועל יוצא מכך, את  זמני המענה וזמינות התורים בבקשות למעמד בישראל. בכוונתנו להטמיע את מיזם IntelliDocs ובכך לייעל עבור האזרחים את הליך הפנייה אלינו".

מיזמים נוספים שעלו לשלב הגמר הם:  ShabbatShalom- מיזם העונה על אתגר משרד העלייה והקליטה ומטרתה לחזק את הקשר בין עולים חדשים (וישנים) לבין הקהילה הישראלית. הפלטפורמה מתווכת בין עולים וישראלים בארוחות שבת משותפות. באופן זה היא עונה על צורך ממשי ומסייעת בתהליך ההסתגלות בארץ דרך חיבורים חדשים ותחושה ביתית וקהילתית. ShabbatShalom תיטמע בקרוב באפליקציית Aliyapp של משרד העלייה והקליטה בקרוב.

Shalev- 'שליו' הוא שמו של צ'אטבוט AI ידידותי, המאגד את כלל השירותים הבריאותיים הנגישים לאזרח ויודע להציע למשתמשים בו שירותים בהתאמה אישית, נוחה ובאופן שימוש אנונימי. מלבד זאת, שליו דואג ליידע את משתמשיו בזכויות בריאותיות שביכולת     ם לנצל, ובכך מנגיש לאזרחי ואזרחיות ישראל מידע מסייע. המיזם נוצר כמענה לאתגר משרד הבריאות.

Empatech - המיזם עונה על אתגר משרד הבריאות הקורא להנגשת השירותים הפסיכולוגיים ובריאות הנפש הקיימים לכלל האוכלוסייה. מטרת המיזם היא עידוד האזרחים הזקוקים לתמיכה נפשית בצעד הראשון לקבלת סיוע, וכן פריסת הזכויות המגיעות להם. הפתרון המוצע הינו פלטפורמה מבוססת AI להנגשה ומיצוי זכויות בתחום בריאות הנפש המנגישה את השירותים הפסיכולוגים השונים.

בעשור האחרון נוצרו 56 מיזמי חדשנות ע"י 453 סטודנטים וסטודנטיות, בוגרי התוכנית "סטודנטים מובילים חדשנות במגזר הציבורי שיצרו פתרונות טכנולוגיים לאתגרים ממשלתיים. התוכנית מפגישה בין צרכי המגזר הציבורי העולים בקרב משרדי הממשלה, ליזמיות ויזמים בתחילת דרכם, המלווים על ידי אנשי מקצוע מהאקדמיה ומהתעשייה ותכנים המאפשרים להם לאתר פתרונות יצירתיים וחדשניים. כך למשל נולדו המיזמים: 'איפה דפי?' מיפוי הדפיברילטורים החברתי ו-Desite, מודל החוזה את סיכויי ההצלחה של מטופלים להיגמל ממכונת ההנשמה.

שילה כוהנים, מנהלת התוכנית: "מנכ"לי המשרדים הממשלתיים כבר החלו תהליך עם הצוותים הזוכים במטרה להטמיע את המיזמים במשרדם, וזו בדיוק היתה מטרת העל של התכנית. השנה הסטודנטים.ות פעלו תוך שירות מילואים (ועלו לפגישות מהשטח) כאשר המחזור הזה ספציפית גם היה קצר משמעותית מקודמיו. ההישגים הגבוהים של הצוותים השנה אינם מובנים מאליהם, ומצביעים על סטודנטים חזקים שלוו על ידי המומחים.ות הנכונים." 

דנה גביש פרידמן, מנהלת מרכז 'יזמות 360' באוניברסיטת בן-גוריון בנגב: "הסטודנטים והסטודנטיות הנהדרים הוכיחו לכולנו שהחוסן האמיתי של החברה מתבטא ביכולת לחדשנות אמיתית גם בשעת קושי. ברכות חמות לכלל המשתתפים וכמובן, לצוות הזוכה שבעזרת הפיתוח שלו כלל אזרחי המדינה יקבלו שירות זריז ויעיל יותר מרשות האוכלוסין וההגירה."

קרדיט - Emil Tevosov

עומרי בן חורין, מנהל קשרי ממשל ומדיניות ציבורית, Google: "שיתוף הפעולה בין הממשלה, התעשייה והאקדמיה מוכיח את עצמו כבר שנה עשירית ברציפות. אנו גאים בשותפות ארוכת השנים עם מערך הדיגיטל הלאומי ואוניברסיטת בן גוריון ונלהבים כל פעם מחדש לראות אילו פתרונות יצירתיים ואיכותיים סטודנטים יודעים לפתח, בכדי לשפר את השירות לאזרח.            

קרן קציר שטיבל, מנהלת היחידה לפיתוח עסקי בר קיימא ואחריות תאגידית במערך הדיגיטל הלאומי: "במערך הדיגיטל הלאומי אנחנו מאמינים בשותפויות של חברה אזרחית וממשלה על מנת להגיע לפתרונות המדויקים ביותר. כך, אנחנו רואים מוחות חדשים ויצירתיים של סטודנטים מהאוניברסיטה שלקחו את אחד האתגרים הקשים יותר היום והראו לנו איך אפשר לקחת אתגר שיש בו מורכבות של חופש הפרט, איסוף נתונים מסמכים שונים ומגוונים בשפות שונות ולהפוך אותו לכלי שיכול לקצר תהליכים מימים לשעות ולקחת את השירות הציבורי כמה שנים קדימה עם אימפקט מאוד גדול עבור האזרחים. כבר עשור שאנחנו נהנים מהתוצרים המדויקים של התוכנית הזאת ומודים על שיתוף הפעולה עם יזמות 360 מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב ושותפנו ב- Google שביחד, מחיבור המגזרים השונים הגענו לתוכנית המשתנה ומתאים עצמו עם הזמן."

חברי הצוות הזוכה, בר אברהם, אופיר בן משה ורום אמסילי : "אנחנו מאושרים על ההזדמנות שקיבלנו להשפיע, לשנות ולעצב את העתיד, ומאמינים שזאת באמת רק ההתחלה. IntelliDocs היא מערכת חדשנית שיכולה ליצור מהפך בכל הקשור לטיפול ואימות מסמכים. אנחנו מודים למרכז היזמות של האוניברסיטה, גוגל ולנציגי רשות האוכלוסין שעזרו לנו להגשים את החזון שלנו. זוהי רק ההתחלה."

פאנל השופטות והשופטים כלל את: עומרי בן חורין- מנהל קשרי ממשל ומדיניות ציבורית בחברת Google,  קרן קציר שטיבל- מנהלת היחידה לפיתוח עסקי בר קיימא ואחריות תאגידית במערך הדיגיטל הלאומי, פרופ' דן בלומברג- סגן נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב לפיתוח אזורי, דנה גביש פרידמן- מנהלת מרכז יזמות 360, מיכל רותם חובב- מנהלת קרן TLE מאיצי מדע ומיכאל ענו- מנהל השיווק של מרכז יזמות 360. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('107e92cd-cebb-4ba1-aa21-3dcba5c7e30f','/dyncontent/2024/10/13/2346d53b-46dd-4de0-950d-b147052409e2.jpg',18575,'מול 7 1024 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה