הצלחה- זו לא מילה גסה
23.05.16 / 15:23
במסגרת התהליכים האישיים שאני מלווה, שאלת ההצלחה היא בין השאלות הראשונות שעולות בפגישה הראשונה עם הלקוחות שלי. אז מה זו הצלחה? מי יכול להצליח? מדוע לא כולם מצליחים?
המושג הצלחה חובק בתוכו ערכים כגון: הגשמה, התמדה, עקביות, למידה, סיפוק ועוד. הצלחה היא מושג יחסי. עבור אחד עבודה במשרה נכספת היא הצלחה ועבור אחר לקום כל יום בבוקר לעבודה תחשב להצלחה. כל אחד וההצלחה שלו. להבדיל מתחומים אחרים, הצלחה היא רק בעיני מי שמחליט עליה ולא בעיני המתבונן.
האם ציון 70 במבחן נחשב להצלחה? האם לעבוד במשרה קבועה זו הצלחה? האם לחיות בזוגיות ארוכת שנים זו הצלחה?... הכל תלוי במטרות האישיות שלנו. אם עבור אותו ילד, הציון 70 הוא תוצאה של השקעה, התמדה, למידה אז סביר להניח, שציון כזה ייחשב כהצלחה.
עבור אדם אחר להחזיק במשרה קבועה במשך שנתיים זו הצלחה, במידה והיה רגיל לקפוץ ממשרה למשרה לעתים קרובות. הצלחה היא נקודת מוצא ולא יעד אליו מגיעים, זו תפיסת חיים ולכן ממנה יוצאים.
האם כל אחד יכול להצליח? כן...חד משמעית, כל אחד יכול להצליח. אז מה מבדיל אנשים מצליחים מכאלה שלא? אנשים מצליחים תופסים את עצמם ככאלה. הסתכלו על חייכם וסקרו את הצלחותיכם..מה עומד מאחורי הצלחות אלו? שאלו אחרים הנחשבים בעיניכם למצליחנים.. ותגלו שהם נכשלו עשרות פעמים בדרך אלא שעבורם הכישלון הוא למידה, התנסות וצמיחה. זו הזדמנות לבחור אחרת. הם נופלים וקמים שוב ושוב ושוב. הם מתמידים, עקביים בדרכם, מגדירים בדיוק מה הם רוצים להשיג בכל תחום, כך הם מגדילים את סיכוייהם להצליח. אגב, אנשים מצליחים מרגישים מצליחים עוד לפני שחוו את ההצלחה בפועל. הם קמים בוקר בוקר כאילו הם כבר הצליחו, כאילו השיגו את יעדיהם ומתחברים להרגשה הנפלאה הזו מידי יום ביומו. לעומתם, אלה המחשיבים עצמם ככושלים רואים את המושג הצלחה כשייך לאחר ולא לחייהם. הכישלון משתק אותם, הם נכנעים באמצע הדרך, אינם דוחים סיפוקים ורוצים כאן ועכשיו. אם גם אתם כאלה הרוצים כאן ועכשיו, סביר להניח, שאתם חווים לא מעט כישלונות בחייכם.
"מרבית האנשים אינם נכשלים ממש, אלא פשוט מוותרים על הרצון להצליח"-
הצלחה קיימת בכל מקום, זמינה בשפע והיא אינה באה על חשבון הצלחתו של מישהו אחר. אז תפסיקו להיות מנומסים ותתחילו להצליח. מחכה לכם בשבוע הבא
בהצלחה
מיטל בר מנטורית לצמיחה
גם בפייסבוק
052-6603095
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]