דיון מהיר בכנסת: האם אוניברסיטת בן גוריון תומכת בפעילות BDS?

$(function(){setImageBanner('256c70a6-fca8-4d86-8b2a-6703238bb38d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

ברביעי הבא צפוי להתקיים דיון בועדת החינוך באשר לטענות חוזרות ונשנות לפיהן אוניברסיטת בן גוריון פועלת במסע דה לגיטימציה כנגד צה"ל ומדינת ישראל. נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, הודיעה במכתב רשמי כי לא תגיע לדיון: "אני מצרה צער עמוק על הניסיון לביזוי של אחד המפעלים הציוניים הכי מובהקים".

סערת מקלט "פורום דו-קיום בנגב" מציתה להבות חדשות, וכעת היא מתפשטת לכנסת ישראל, שם יתקיים דיון מהיר ביום רביעי הבא (24.5), בדבר הטענה כי אוניברסיטת בן גוריון בנגב תומכת במרצים המתבטאים נגד צה"ל ומדינת ישראל בפרט ותומכת בפעילות BDS בכלל. על אף שזוהי איננה הפעם הראשונה שטענות אלה מופנות כלפי האוניברסיטה, הפעם הן עלו מחדש לאחר שאגודת הסטודנטים נקשרה, באופן עקיף, לאירוע השנוי במחלוקת שהתקיים במקלט "פורום דו-קיום בנגב" לפני שלושה שבועות.

-

מי שיזם את הדיון הוא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), ששלח מכתב ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, בו הוא דורש לבחון את מידת המעורבות, אם בכלל, של אוניברסיטת בן גוריון בתנועות BDS. "בשנים האחרונות נדמה כי אוניברסיטת בן גוריון הופכת לחממת גידול עבור גורמי דה לגיטימציה הפועלים כנגד צה"ל ומדינת ישראל" כותב סמוטריץ' במכתבו. "בייחוד ניתן לראות כי קיים שיח גובר של אנשי סגל המצדדים בפעולות כנגד מדינת ישראל. דוגמא לכך היא אמירתו של פרופ' ניב גורדון כי 'הדרך המדויקת ביותר לתאר את ישראל היום היא מדינת אפרטהייד' וכן ד"ר אייל ניר שאמר 'אני קורא לעולם לבוא ולשבור לנבלות האלו (פעילי ימין) את המפרקת'".

על אף התבטאויות אלה, חשוב לציין כי מזה כמעט שנה שפרופ' גורדון אינו מתגורר בארץ וכי התבטאותו של ד"ר ניר הייתה בשנת 2011, בעקבותיה הוא זומן לחקירה ולאחר מכן פרסם התנצלות פומבית ואמר כי הוא מבין כי טעה וכי זו הייתה התבטאות שגויה.

"אין לאוניברסיטת בן גוריון בנגב כל קשר לקורס הצילום המדובר. לו טרחו חברי הכנסת הנכבדים לבדוק, ולו בדיקה שטחית- היו מגלים עובדה זו", פרופ' רבקה כרמי. צילום: פלאש90

-

המכתב של ח"כ סמוטריץ' מגיע בעקבות הפעילות שהתקיימה לפני שלושה שבועות במקלט של עמות "פורום דו קיום בנגב", בה למדו המשתתפים כיצד לעשות שימוש אפקטיבי בצילומים של הפגנות ומחאות. האירוע, שנחשד כאירוע הקורא ל"הפלה בפח" של חיילים ועובדי ביטחון בשטחים, זכה לגינויים רבים ועורר סערה בצד הימני של המפה הפוליטית. בנוסף להאשמות בגין קיום האירוע, תנועת "אם תרצו" טענה כי אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה תמכה בקיום האירוע, זאת משום שפרסמה מודעה באתר האינטרנט שלה על קיומו. בהמשך לקריאותיה של "אם תרצו", גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס במכתבו לאירוע המדובר, כשכתב כי "בשבוע האחרון פורסם בעתון ישראל היום כי לא רק שהאוניברסיטה משמשת ככר פורה לקידום פעילות BDS כנגד מדינת ישראל, אלא גם מזמינה על ידי אגודת הסטודנטים ומארחת בשטחה קורס צילום אפקטיבי בהפגנות ואירועי מחאה".

תגובת אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן־גוריון להאשמות אלה הייתה כי מדור המעורבות של האגודה מסייע למגוון תאים וארגונים, על כן היא האגודה לא שותפה בשום צורה לתכנים המועברים.


-

"במעשה זה" ממשיך ח"כ סמוטריץ', "שמה עצמה אוניברסיטת בן גוריון במקום בעייתי מאוד בה היא כמוסד חינוכי המתוקצב על ידי מדינת ישראל מקדם ויוזם פעילויות שסופם להכתים ולהבאיש את ריחה של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית ולקדם פעילויות של BDS כנגד מדינת ישראל".

בתגובה לקיום דיון זה ולטענות שהעלה ח"כ סמוטריץ', שלחה נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' רבקה כרמי, מכתב לח"כ יעקב מרגי (ש"ס), יו"ר וועדת החינוך, בו הודיעה כי אינה תגיע לדיון שיתקיים בשבוע הבא. "אין בכוונתי להתייצב לדיון אשר, אם יתקיים, כל כולו אות קלון ליוזמיו" כתבה. "אין לאוניברסיטת בן גוריון בנגב כל קשר לקורס הצילום המדובר. לו טרחו חברי הכנסת הנכבדים לבדוק, ולו בדיקה שטחית- היו מגלים עובדה זו". עוד הוסיפה כי "אוניברסיטת בן גוריון בנגב הינה חוד החנית במאבק נגד תנועות ה-BDS, וכי דווקא האוניברסיטאות, וביניהן אוניברסיטת בן גוריון, הינן הנפגעות העיקריות מהפעילות של תנועות ה-BDS".

בסוף המכתב קראה לח"כ מרגי לבטל את הדיון שעתיד להתקיים בשבוע הבא וביקשה "לזמן דיון בועדת החינוך, אשר יסב כבוד לבית המחוקקים וירתום גם את הקולות המתלהמים לעבור מדיבורים חסרי שחר מעשים, ולתעל את הלהט שלהם כנגד הגורמים הנכונים, על מנת לסייע במאבק החשוב בתנועת ה-BDS- שכם אל שכם עמנו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('0841f78e-9de8-4bfa-a234-0f39f80f638a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה