המחאה נמשכת: האם מקלט עמותת "פורום דו-קיום בנגב" עומד בפני סגירה?

$(function(){setImageBanner('b1eb3223-af4e-420a-8a1f-096cd4226ffc','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

אחרי שעמותת "פורום דו-קיום בנגב" הצליחה לעורר את זעמם של לא מעט מחברי מועצת העיר בעקבות סדנה שערכה, בה למדו כיצד יש לתעד מחאות והפגנות בצורה אפקטיבית, הגישה אתמול עיריית באר שבע מכתב למנכ"לית העמותה, שכותרתו "הודעה על הפרת הסכם הקצאה ללא תמורה"

 

המאבק על סגירתו של מקלט עמותת "פורום דו קיום בנגב" עולה שלב, כשאמש נשלח מכתב למנכ"לית העמותה, חיה נח, בגין הפרת הסכם הקצאה ללא תמורה. המכתב הגיע בעקבות סדנה שהתקיימה בעמותה לפני כשבועיים, "צילום אפקטיבי בהפגנות ואירועי מחאה", אירוע שהיה פתוח לכל ובו, לפי המארגנים, למדו המשתתפים כיצד לעשות שימוש נכון בצילומים, בין אם כהוכחה להפרות חוק או ככלי לקידום אקטיביזם חברתי.

אלא שהיו מי שחשבו שמטרות הסדנה אינן כה תמימות. לטענתם של חברי מועצת העיר, ביניהם חברת המועצה אורטל פרלמן-שמואלי, מטרת הסדנה הייתה ללמד את המשתתפים כיצד "להפיל בפח" חיילים ואנשי ביטחון בשטחים וכיצד ליצור פרובוקציות מול אותם גורמי ביטחון.

סדנה זו מצטרפת לשורה של אירועים שקיימה העמותה, שלדעת רבים, אינם מקדמים דו קיום, כמו שהעמותה מציגה את מטרותיה, ואף להיפך- גורמים בעירייה ותומכים אחרים טוענים כי פעולות העמותה קוראות להסתה נגד צה"ל ומדינת ישראל. דוגמא לאירוע נוסף שקיימה העמותה, שעורר זעם רב, היה אירוע "מי מפחד מחופש המצפון?", שעסק, לטענת המוחים, באירוע המעודד סרבנות גיוס לצה"ל.

צילום מתוך אתר העמותה

כמו כן, באשר לאירוע האחרון, פורסמה בתחילת החודש הקלטה של שיחה בין תחקירן מארגון "מילואימניקים בחזית" לבין נציגה של "האגודה לזכויות האזרח", שפועלת יחד עם עמותת "פורום דו קיום בנגב". בשיחה בין השניים, הדריכה הפעילה את התחקירן כיצד להתגרות בשוטרים מבלי שהאחרונים יבחינו בכך:

נציגה: 'אקטיב סטילס' מעבירים את הסדנה, ומעבירים דגשים על איך לתעד אירועי מחאה ומה יכול לשמש כראייה משפטית. בבאר שבע עשינו את זה עם דגש על סלולרי, איך לצלם עם סלולרי נכון, מה אפשר לעשות עם סלולרי ומה החולשות של סלולרי.

תחקירן: אנחנו יותר בעניין של לגרום לתגובות של שוטרים ושל חיילים. הייתה לנו פשוט התקלה לפני חודשיים וניסינו לגרום לתגובות מהשוטרים וכשהגיבו פספסנו את הצילום, אז זה באסה".

נציגה: רציתם להתגרות בשוטרים ולתעד את זה?

תחקירן: כן.

נציגה: הבנתי, כן אפשר לתת דגשים.

תחקירן: זה מה שאנחנו רוצים שלא יראו שמצלמים את זה, ומצד שני לגרום לדברים טבעיים.

נציגה: אם זה מצלמה נסתרת, אפשר להגיד על זה כמה מילים, אני לא יודעת אם אפשר להעביר סדנה רק על זה כי נניח אם זה סלולרי אז זה לשים בכיס של החולצה זה גם לא משהו שיוצא שאתה יודע מה אתה מצלם. מצד שני יש אפשרות למשל של הקלטות. אני יודעת שיש שעון יד שאפשר לשים. הבנתי ממישהו בשעון יד שאפשר להפעיל, הוא היה מרוצה כזה, אבל הוא החליט לנסות גדג'טים אז אני לא יודעת בפועל כמה זה היה פרקטי או לא.

 צילום ארכיון (באדיבות ויקיפדיה)

הקריאות נגד האירוע נשמעו רק שבועיים לאחר שהתקיים, כשהיו גם מי שהאשימו את אגודת הסטודנטים בבן גוריון בעידוד אירועים הפוגעים בכוחות הביטחון, זאת משום שפרסמו את האירוע באתר האינטרנט שלהם. בין המוחים נגד האירוע, אפשר למצוא את חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ממפלגת הבית היהודי, שכתב ליו"ר הכנסת, חבר הכנסת יולי אדלשטיין, מכתב חריף בדבר חשש מפני תמיכת אוניברסיטת בן גוריון בפעילות BDS. " במעשה זה, שמה עצמה אוניברסיטת בן גוריון במקום בעייתי מאוד, בה היא, כמוסד חינוכי המתוקצב על ידי מדינת ישראל, מקדם ויוזם פעילויות שסופן להכתים ולהבאיש את ריחה של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית ולקדם פעילויות של BDS כנגד מדינת ישראל".

הבסיס למחאה נגד פעילות המקלט הינו העובדה שמדובר במקלט ציבורי ולא פרטי, המפעיל בו פעילויות פוליטיות שנויות במחלוקת. בהסכם שחתמה העירייה בשנת 2015 עם הנהלת העמותה לטובת מתן המקלט, התחייבה העמותה כי היא תשתמש במקלט למטרת פעילות קהילתית בלבד, על פי התנאים המפורטים בהסכם. מטרת העמותה, כפי שנכתבה בהסכם, הינה "העמקת הקשר וההבנה בין יהודים וערבים בנגב, יצירת מסגרות לפעילות יהודית-ערכית משותפת בנגב לשם התמודדות קהילתית עם מכלול הבעיות המשותפות לתושבי האזור, חינוך לסובלנות ופעילות למען שוויון זכויות בין יהודים לערבים".

בשל רצף האירועים שקיימה העמותה במקלט, אשר לטענת רבים סותרים את המטרה שבשמה ניתן לה המקלט העירוני, שיגרה העירייה אמש (ה') מכתב לגב' חיה נח, מנכ"לית "פורום דו קיום בנגב", בו היא מתבקשת להוכיח בתגובה מדוע העמותה אכן עוסקת בפעילות אותה אמרה שהיא מקדמת בתחילת פעילותה. המכתב נכתב על ידי אביב גל, מפקח הנכסים ממחלקה הכספים בעיריית באר שבע.

לאורך המכתב מפרט גל אודות הפעילויות השונות שקיימה העמותה ומסבירה מדוע הן אינן קהילתיות וכיצד מטרתן העיקרית הינה קריאה להסתה נגד גורמי הביטחון במדינה. "לאור המפורט" הוא כותב, "אבקש לקבל את התייחסותה של העמותה לאמור לעיל ובעיקר לשאלה מדוע לא יבוטל הסכם ההקצאה (של המקלט), וזאת תוך שבעה ימים ממועד קבלת מכתב זה". עוד הוא מוסיף כי "מכתבי זה והתייחסות העמותה, ככל שתועבר, יועברו לועדת ההקצאות, על מנת שתגבש המלצתה למועצה בדבר ההליכים שיש לנקוט בנסיבות אלו".

שי גליק, מנכ"ל העמותה הימנית "בצלמו", שלקח חלק במאבק לסגירת המקלט, מסר בתגובה "אני מברך על החלטת העיריה. אין מקום לשימוש בכספי ציבור להסתה נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל. נמשיך להיאבק. חופש ביטוי- כן, חופש מימון- לא".

מטעם פורום דו קיום נמסר בתגובה: "מדובר בטענות חסרות שחר. העירייה הולכת אחרי פרסומים כוזבים בתקשורת, ואפילו לא טרחה לפנות אלינו לבירור הדברים בטרם משלוח המכתב. אין לנו ספק כי לאחר שתקבל העירייה את המענה באמצעות באי כוחנו תנוח דעתה ותאפשר לנו להמשיך בפעילות במקלט למען תושבי העיר והנגב בלא צורך בהתדיינויות נוספות".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a6e26cff-e5f3-4a60-8f7e-6756f8274339','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה