פריחתו של מועדון הכדורגל 'מכבי באר שבע': "בית אמיתי לכדורגל מקומי".

$(function(){setImageBanner('b28a3d37-c876-4219-8535-53a17280554c','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

אמנם לא מדובר בענקית כדורגל בקנה מידה ישראלי- אך עם עשייה חברתית ענפה ומסגרת נוחה לאוהבי הכדורגל באשר הם בעיר, מכבי באר שבע היא הבשורה החדשה של ענף הכדורגל בעיר. הבוקר (שלישי) התקיים טורניר ילדים במתנ"ס טאובל בשיתוף עם קבוצות נוספות מאיזור הדרום.

כשהיריבה העירונית שלה קוטפת אליפויות ומתמודדת על כרטיס לליגת האלופות, אף אחד לא מופתע יותר מדי שהקבוצה מעולם לא שיחקה בליגת העל או סחפה גדודי אוהדים אחריה. עם זאת, עם תחייתו המחודשת של מועדון מכבי באר-שבע בשנתיים האחרונות, הוא מציע "בית אמיתי לכדורגל מקומי" (המוטו של הקבוצה) בשילוב של עשייה חברתית מבורכת. אז אל תהיו מופתעים אם תשמעו עוד על המועדון הזה בשנים הקרובות.  

-

טורניר סוכות בחסות המועדון ובשיתוף עיריית באר שבע וחברת כיוונים שהתקיים הבוקר במגרש הכדורגל שבמתנ"ס טאובל, חיבר בין ילדים מכל איזור הדרום לחגיגת כדורגל אמיתית. ילדים מכיתות ד' עד ח' מבית הספר לכדורגל במיתר, בסיס חצרים, גבעות בר ולהבים יחד עם ילדי באר שבע כמובן התאחדו באירוע אחד שמטרתו להעלות על נס את תרבות הכדורגל והספורט בדרום. גביעים, מדליות ותעודות הערכה חולקו לילדים שהתחרו במגוון רחב של תחרויות כמו כדרור ודיוק לשער, מלך הפנדלים, הקפצות כדור ועוד.

ההיסטוריה של מועדון הכדורגל 'מכבי באר שבע' שקם ב-1950 היא אמנם ארוכה, אך מלבד פריחה רגעית אי שם בתחילת שנות האלפיים שאף כללה העפלה לליגה הלאומית, אפשר לומר שהמועדון ידע בעיקר אכזבות. לפני כשנתיים נרכשה הבעלות על המועדון על ידי אנשי העסקים אילן רמות וצוק חזיזה, ויחד עם המנכ"ל החדש ניר חזות והיועצת הארגונית ד"ר שלומית גיא, החלו לצעוד לעבר החזון החדש שהוא בית מקומי לכל אוהבי הכדורגל בבאר שבע, אלטרנטיבה נוספת למועדון המפואר 'הפועל באר שבע' שכמובן מביא הרבה כבוד לעיר, אבל לא תמיד נותן מענה לכלל התושבים.

-

המנכ"ל ניר חזות, שחקן פעיל בעברו גם כן, מספר על השינוי התפיסתי שעבר המועדון: "התחלנו לפני שנתיים עם אמונה שאנחנו יכולים לתת פה משהו אמיתי לתושבי האיזור ולהרבה שחקנים בעיר שלא מצאו בה מסגרת. אנחנו עובדים פה במתנ"ס וחוץ מכדורגל יש לנו כאן מרכז למידה שעובד ארבעה ימים בשבוע. יש פה סטונדטים שמתנדבים ואנחנו אפילו עוזרים לילדים עם הבגרויות." חזות מדגיש כי מעבר לתמיכה בלימודים, הביא המועדון בעלי מקצוע מתחומים שונים כמו מעסה מקצועי ועובדים סוציאליים מתחום הספורט על מנת לבסס תרבות כדורגל מקצועית ומסודרת.

על כר הדשא ביום הטורניר עבד במרץ כוכב העבר של 'הפועל' סתיו אלימלך, מנהלה המקצועי של מכבי באר שבע כיום. בין כדרור לכדרור ותוך שהוא מחלק הוראות לשחקנים, סיפר בחיוך על הרוח החדשה במועדון: "זה מרגש לראות את כל מה שקורה פה. מדובר באחד הטורנירים הגדולים שמתקיימים בדרום שכל כולו על טהרת החינוך לספורט ולמקצועיות. יש פה ילדים מכיתות א' עד ח' בטורניר ובמועדון עד כיתה י"ב. אנחנו מתגייסים כל הצוות בכל כמה זמן ומארגנים איזה הפנינג או אירוע גדול. יש פה ילדים מכל האיזור ולא רק מבאר שבע והמסר שלנו הוא שיש בית לכל מי שאוהב את המשחק בדרום".

-

לאחרונה, זכה המועדון במגן הכבוד והערכה של נשיא המדינה על הצטיינות בעשייה חינוכית ומאבק באלימות וגזענות. בטקס מרגש נשא דברים נהוראי בוסקילה, קפטן קבוצת הנוער וסיפר על מגוון הפעילויות שמציע המועדון ובעיקר על העשייה החינוכית. ניר חזות המנכ"ל, מאמין ומקווה באופטימיות זהירה שבעוד כמה שנים הילדים שמשחקים בקבוצות הצעירות יזכו לקרוע רשתות בליגה הלאומית ומשם הפנים קדימה. כך או כך, נראה שמועדון הכדורגל 'מכבי באר שבע' מביא משב רוח ספורטיבי רענן לעיר ובכלל לדרום, ומזמין את כולם לעלות על הגל.  

-

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5ca94a48-29b2-4852-b02b-4bb4cdbe9033','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה