גל ההצתות בשכונה ד': "אנחנו לא ישנים בלילה עד שלא יתפסו את הפסיכופת הזה"

$(function(){setImageBanner('68f8f2f0-0032-499b-bb27-2c3eaa4b0597','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

בעקבות שורת הצתות בשכונה ד', התושבים חיים בפחד עד שיתפס האחראי למעשים "אנחנו לא ישנים בלילה, אנשים כאן בטראומה". תושבת נוספת בשכונה "לא מדובר בהצתות ראשונות". צפו בתיעוד אחת השריפות בשכונה.

תושבי שכונה ד' חיים בפחד, לאחר שבוע בו הוצתו חמש ארונות חשמל ברחובות סנהדרין והתלמוד, ככל הנראה על ידי מצית סדרתי. נאור (שם בדוי), אחד התושבים שמתגורר בבניין שהוצת השבוע, סיפר ל'באר שבע נט' על רגעי האימה שעברו עליו ועל משפחתו "כמו שזה נראה יש כאן איזה פסיכופת שמסתובב ומצית לנו את הארונות חשמל. אנחנו חיים בפחד, מפחדים על הילדים שלנו, הם לא יכולים לצאת לשחק בחוץ".

לדברי נאור, בעקבות גל ההצתות אנשים מפחדים ממה שעלול לקרות להם אם ילכו לישון "הבן שלי רק בן 7 שאל אותי השבוע 'אבא המחבל שוב יבוא היום בלילה?' זה נראה לכם הגיוני שילד בן 7 צריך לשאול אותי דבר כזה? אתמול בלילה הוא ישן איתנו כי הוא מפחד".

נאור הוסיף ואמר "אנשים כאן חיים בפחד, יש כאן אישה בת 60 שנכנסה לטראומה, אדם מבוגר עם קוצב לב. אנחנו צריכים פיתרון מיידי. לא יכולים לישון בלילה עד שיתפסו את הפסיכופת הזה. בינתיים אנחנו קונים מטפי כיבוי ושוקלים להתקין מצלמות וגלאי עשן".

מחברת עמידר נמסר נוכח ההצתות: "הנושא מוכר ומטופל. נבהיר כי מתוך ארבעה בניינים, שלושה אינם בניהול עמידר (רוב רוכשים)- ובמקרים  אלו, בכל הנוגע לרכוש המשותף, אנו משתתפים בעלות חלקנו היחסי. ולעצם העניין- אנשי מקצוע מטעמנו (כולל חשמלאי ושמאי) ביקרו בכל הדירות, והעבודות לטיפול ושיקום מקיף של מערכת החשמל ונזקי השריפה כבר בעיצומן". 

-

בחברת עמידר הבהירו כי "היכן שיידרש, כמו בבניין 158 יבוצעו גם תיקוני צבע ופיח, לאחר חיבור כל הדיירים לחשמל. מבדיקתנו, מרבית המשפחות התפנו לבתי קרובים. אנו סומכים ידינו על משטרת ישראל שתשלים את החקירה בעניין ועומדים לרשות דיירי החברה בכל עת".

גל ההצתות: המשך של מקרים נוספים בשכונה

מספר תושבים שנחשפו לגל ההצתות ברחובות סנהדרין והתלמוד הגיבו כי חוו בעבר מקרים דומים. כך סיפרה ל'באר שבע נט' גל לנדשטיין, תושבת רחוב אלפרד רוסי בשכונה ד': "ערב אחד התכוונתי ללכת לישון ופתאום שמעתי את אחת השכנות קוראת למכבי אש. פתחתי את החלון וראיתי עץ ענק עולה באש. כוחות כיבוי אש היו כבר בסביבה בעקבות שריפה נוספת ברחוב בר גיורא וטיפלו בזה מהר".

לדבריה "כל החלונות והמזגנים בבניין עלו באש. לי נשרפה גם החצר והגדר. במקרה היה לנו ביטוח, אבל לשאר השכנים לא והם ספגו נזק של אלפי שקלים בגלל ההצתות האלה". לדבריה "לפני שבוע וחצי גם הציתו לנו את אחד מפחי האשפה, לא יודעים אם מדובר באותו אדם, אבל הבנו שיש כאן פירומן שמסתובב ומצית דברים".

רחוב אלפרד רוסי. חלונות ומזגנים עלו באש. צילום גל לנדשטיין

גל הגישה תלונה במשטרה שנוספה לשורת התלונות על הצתות בשכונה בתקופה האחרונה. המשטרה פתחה בחקירה מאומצת כדי להביא לתפיסת האחראי/ם למקרי ההצתות.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "עם קרות האירועים, פתחה משטרת ישראל בחקירה שנמצאת כעת בראשיתה. משטרת ישראל רואה בחומרה אירועים מהסוג הזה העשויים לסכן חיי אדם ותפעל באופן נחוש על מנת לחקור את האירועים הללו ולמצות את הדין עם העבריינים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1c2f00bb-b156-4113-b998-19edd3dcdbcd','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה