"הגיע הזמן שיהיה כאן מצוין": החזון של כפיר מימון



"יש הזדמנות לשינוי" אומר המועמד לראשות להבים כפיר מימון "מצוינות היא דרך חיים בשבילי ואני רוצה ליישם אותה בלהבים – בביטחון, בחינוך ובהובלת חזון ליישוב". מה תוכניותיו ליישוב להבים? כל הפרטים בריאיון הבחירות עם המתמודד כפיר מימון

היזם כפיר מימון הכריז לאחרונה על התמודדותו לראשות מועצת להבים "הגיע הזמן שיהיה כאן מצוין!" אומר מימון בריאיון ל'באר שבע נט', ומסביר על החלטתו להתמודד לראשות המועצה "מדאיג אותי המצב בנושאי הליבה בלהבים - החינוך, הביטחון והקהילתיות. בנתוני המיצ"ב אנחנו מתחת לממוצע הארצי, תושבים חוששים לאבד את הקהילתיות כתוצאה מהרחבת היישוב, שאני מתנגד לה בתוקף. בנושא הביטחון, יש תחושה של חוסר מוגנות ביישוב, אני רוצה שנערות יוכלו לחזור ברגל הביתה בבטחה. נפגשתי בחודשים האחרונים עם יותר מ-500 תושבים כדי להבין מה מפריע להם ומה החלום שלהם ביישוב".

"להבים זה הבית שלנו" צילום: שרון טל

"להבים זה הבית שלנו"

מימון (40) נשוי לאשתו שני, ואב לארבעה: הילי (12), עומר (10), תום (5) ובן (9 חודשים). מימון גדל והתחנך בשכונה א' בבאר שבע "גדלתי בבית של 30 מ"ר, להורים צעירים, תעשיינים שחינכו אותנו לערכים ולעבודה". את תיכון מקיף א' סיים בהצטיינות ואת שירותו הצבאי עשה ביחידות עילית. עד היום עוסק בספורט ואף משתתף בתחרויות "איירון מן". מימון בעל תואר ראשון בכלכלה וראיית חשבון בהצטיינות מאוניברסיטת בן גוריון. מימון מוכר במיוחד במגזר העסקי כיזם והמנכ"ל של מותג האפייה המוביל .Maimon's בעברו גם כיהן כחבר במועצת המנהלים של חברת מכתשים אגן באוסטרליה, ועסק במיזוגים ורכישות לפיתוח החברה. בשנים האחרונות יזם מימון את הסטאראפ מובילאב, שאפשר להזמין טכנאי סלולרי עד הבית ישירות דרך אפליקציה, פיתוח שעשה מהפכה בעולם הסלולר. מימון נדד ברחבי הארץ והעולם במסגרת עבודתו, והחליט לשוב הביתה, לנגב "אני איש של נגב. גרנו בתל אביב וקיבלנו הצעות לעבוד בחו"ל, חזרנו לפה ואנחנו רואים פה את העתיד שלנו ושל הילדים שלנו. להבים זה הבית שלנו".

מימון עם בתו הבכורה. לא מפספסים משחק של הפועל באר שבע! צילום: פרטי

"ראש קהילה הוא משרת ציבור ולא להיפך"

לאחר שכבש פסגות רבות בחייו, מסמן מימון את ראשות מועצת להבים כיעד הבא "ראש מועצה צריך להיות בעל חזון וקשוב לתושבים" אומר מימון, שרואה את התפקיד כ'ראש קהילה'. "ראש קהילה הוא משרת ציבור ולא להיפך. צריך להנהיג, להוביל, אבל הכי חשוב להיות קשוב ולשתף את התושבים. זה משהו שלא קורה היום שפתאום משווקים שכונה של 800 יחידות דיור".

מימון איתן בעמדתו נגד הרחבת היישוב "צריך לעצור את ההתרחבות הפרועה והבלתי מרוסנת של היישוב, לא לשווק מגרשים. אי אפשר להכריח ראש מועצה לשווק מגרשים. אני מתנגד להרחבת היישוב עם שכונה נוספת מעבר לשרונית. צריך להשקיע בשרונית, בתחבורה, מוסדות חינוך ומוסדות ציבור, פארקים וגבי משחקים. חשוב לחבר את שרונית לקהילה, שלא ייסגר כל אדם בביתו. בשביל זה צריך להקצות משאבים ולדאוג לשים את הנושא בסדר העדיפויות".  

צריך לעצור את ההתרחבות הפרועה והבלתי מרוסנת של היישוב. צילום: מועצת להבים

עוד אומר מימון כי יתנגד בתוקף לכל בנייה לגובה ביישוב "אדאג לשמור על הצביון של להבים כבתים פרטיים. אני רוצה להקים שכונה לצעירים ממשיכים. בתים של 70 מ"ר, כדי שבני המקום שנולדו וגדלו כאן יוכלו להמשיך לגור כאן וליהנות מלהבים, גם להבים תהנה מהנוכחות שלהם".

"לשים את החינוך בראש סדר העדיפויות"

מדד החינוך שפורסם לאחרונה באתר 'מדלן' דירג את להבים מתחת לממוצע הארצי העומד על 55. מדד החינוך בלהבים צנח דרסטית מ-90 ב-2010, ל-82 ב-2012, ל-53 ב-2016. מימון אומר כי זו תוצאה של "הזנחה רבת שנים שנובעת מסדרי עדיפויות שונים. להבים מדורגת במקום לפני האחרון בין היישובים הסוציו אקונומיים בדירוג גבוה. זו תוצאה של היעדר חזון של מערכת החינוך בלהבים והשקעה לא מספקת בחינוך. צריך לשים את החינוך בראש סדר העדיפויות".

מלבד נושא החינוך, נושא נוסף שבוער במימון הוא הביטחון ביישוב "צריך להפריד את רמת הביטחון ותחושת הביטחון, עם שניהם יש לנו בעיה. יש תחושה של חוסר מוגנות ביישוב, וזה נושא שהציבור שם בסדר עדיפויות גבוה. אני מדבר עם בני הנוער. פנתה אליי נערה ואמרה שהיא חווה הטרדות ברחוב מאנשים שמגיעים מבחוץ. זו בעיה שצריך לפתור אותה. צריך לנהל את זה מקצועית, לעשות סקר סיכונים, להבין את הבעיות ולמצוא את הפתרונות. להקים משמר אזרחי בלהבים בחסות המועצה ולהעסיק צעירים וסטודנטים בני היישוב באבטחה עם סמכויות שיטור. צריך להקצות משאבים לכך ולהעלות את רמת האבטחה, באכיפה וגם במניעה".

לחצו כאן על מנת להצטרף לערוץ ה-telegram שלנו

מכורים לעיר? הצטרפו גם לקבוצת הוואטסאפ שלנו

"יש הזדמנות לשינוי"

ראש המועצה המכהן בלהבים מזה כ-18 שנה הוא אלי לוי, שבבחירות האחרונות זכה לכ-41.5% אחוזי הצבעה. על כך אומר מימון "רוב גדול של היישוב רוצה להחליף את ר' המועצה, הקדנציה האחרונה הייתה הרבה פחות טובה, ואחרי 18 שנה אנשים חושבים שמספיק". נוסף למימון, מתמודדים על ראשות המועצה גם עו"ד לימור לוגסי, עו"ד קובי נודלמן ושלומי שטרית. שם נוסף שנקשר בבחירות הוא של יוסי ניסן, שבבחירות הקודמות דורג במקום השני בבחירות למועצה עם 33.5% אחוזי הצבעה. הפעם עם מתמודדים רבים יותר למועצה הצנועה, צפויות הבחירות המוניציפליות להיות מורכבות עוד יותר.

כפיר, למה אתה חושב שיש כל כך הרבה מתמודדים למועצת להבים?

"אני חושב שריבוי מועמדים מעיד על ראש המועצה, בבחירות האחרונות התמיכה בו הייתה נמוכה יחסית. מתמודדים מסיבות אישיות, וגם כי מרגישים שיש הזדמנות לשינוי אחרי 18 שנה".

על ראשות המועצה בלהבים מתמודדים לא מעט, מה מייחד אותך?

"אני בא נקי למערכת הזו. מביא איתי משהו חדש, מרענן ויצירתי, כל חיי דגלתי במצוינות בכל התחומים. אני מביא איתי הישגים - גם בחיים האישיים, גם באקדמיה, ביזמות, בניהול, בספורט, בהצלחות מוכחות להוביל שינויים משמעותיים, לבנות חזון ולהוציא אותם לפועל. אני מביא קשרים וקישורים פוליטיים לצד תשוקה ומוטיבציה אדירה. אני יכול לאחד את כל הגורמים לכדי מנהיגות קשובה ומאוחדת ולהפוך את להבים למצוינת".

כפיר מימון "מצוינות היא דרך חיים בשבילי" צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

כיצד אתה מתכנן לגבור על ראש הרשות המכהן ועל יתר המתמודדים?

"בתקופה האחרונה דיברתי עם מספר רב של ראשי רשויות בעבר ובהווה. אני צובר ידע רב בתקופה הזו, מאמין בעבודה קשה יחד עם התושבים וככה לנצח. אני מקבל תמיכה מאוד גדולה, יש מאות תושבים שרוצים את השינוי והצטרפו ללהבים מצוינת".

לסיכום, מה התוכניות שלך ללהבים במידה ותיבחר?

"להבים מצוינת זה קודם כל להעלות את הרף. לשים את החינוך בראש סדר העדיפויות. לעצור את ההתרחבות ולהשקיע בתוך להבים, בקהילתיות שלה. להבים מצוינת זו להבים עם קהילה חזקה ומגובשת, עם רמת ביטחון ותחושת ביטחון גבוהים. צריך להשקיע בלהבים ובתושבים שלה. יחד נהפוך את להבים למצוינת!".

שיהיה בהצלחה!

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה