חניה בחינם לתושבי העיר? הנושא ידחה לפחות בחצי שנה



בישיבת המועצה החודשית עלה לסדר היום נושא קנסות החניה שגבתה העיריה, וסכומו נאמד בכ-35 מיליון שקלים. עוד עלה נושא הגדלת מקומות החניה במוקדים מרכזיים בעיר ואישור חניה בחינם לתושבי העיר. כל הפרטים על ישיבת המועצה מן המניין מס' 77

נושא קנסות החניה עלה אמש שוב בישיבת המועצה בעיריית באר שבע. בהצעה לסדר שהגיש חבר האופוזיציה במועצה משה ינאי, ביקש מהעיריה את סך הקנסות שהוטלו בידי אגף הפיקוח בשנת 2017, ונענה כי הסכום עומד על כ-35 מיליון שקלים, כך כפי שחשפנו לראשונה ב'באר שבע נט'. בישיבת המועצה אמש, טען ינאי כי הסכום למעשה גבוה פי שניים, ועומד על כ-70 מיליון שקלים, טענה עמה לא הסכים ראש העיר רוביק דנילוביץ', שכן בעיריה מסרו לינאי את הנתונים הרשמיים מטעמם.

מליאת מועצה (צילום ארכיון)

ינאי פתח ואמר : "152 אלף דוחות! בן אדם יושב באוטו ומקבל דו"ח 250 שקל, זה יום עבודה! לא הגיוני שב-10 שנים כל תושבי באר שבע נהיו עבריינים. היד קלה על ההדק". ראש העיר רוביק דנילוביץ' ענה לינאי: "אנחנו פועלים בשקיפות מלאה, ישבתי עם אגף הפיקוח לפני 3 חודשים בישיבת מועצת העיר ואמרתי להם, הפעילו שיקול דעת איפה שצריך. לפעמים יש אישה חולה מאחור. אם אתם רואים שמשהו חריג, אישה מבוגרת שקשה לה, עצרו לרגע, גם אם זה מפריע לתנועה, העירו והזהירו, להקל איפה שאפשר כבני אדם".

רוביק המשיך ואמר לינאי: "אמרתי ואומר זאת שוב, אתה מסתכל על זה כעל כסף, ואני מסתכל על זה כעל סדר ציבורי. אין מטרה להיות מסחטת כסף או אינטרס להיות רע עם התושבים. להגיד לך שלפעמים אין טעויות? אנחנו בני אדם. אני בטוח שאין דברים שעושים אותם במזיד. אוי ואבוי אם כך. אנחנו פה כדי לשרת את הציבור. הדוחות זה לא מה שיפיל או יעלה את הקופה הציבורית. אנחנו לא עומדים ליד בתי ספר לתת דוחות שזה הכי קל, כשמורידים את הילדים".

בתל אביב ישר גוררים

עוד אמר רוביק על סוגיית הדוחות "הייתי בפסח בבית קפה בתל אביב, וראיתי איך מול העיניים שלי גוררים רכב, תוך דקה נעלם. הוא משלם גם את הדו"ח וגם את תשלום הגרירה. אנחנו החלטנו שלא לעשות את זה". בהמשך לכך, הציע ינאי כי העיריה תתיר חניה חינם בכחול לבן לכל בעל רכב שהינו תושב העיר באר שבע, כפי שעשתה עיריית תל אביב. רוביק השיב ואמר כי כ-50% ממקבלי הדוחות אינם תושבי העיר באר שבע ולכך הוסיף "לא אצהיר הצהרות שחלילה יתפרשו כשוחד בחירות. כשתיבחר ראש עיר חדש/ה הנושא הזה יבוא על שולחנם".

רוביק המשיך ואמר "אנחנו פועלים לתכנון רכבת קלה שזה מיליארדים ולא קל להשיג מהמדינה, המדינה הכירה ומתקצבת את זה. אז, צחקו עלינו. אמרתי, מה שלא נתכנן היום לא יהיה מחר. זה ללכת ולהיאבק כמו בנושא של תחבורה ציבורית ורכבת קלה, גם בנושא מערכת בריאות ובית חולים חדש, ולהילחם על תקציב ראשוני לתכנון. בדרך לא פשוט, מה שהיה לפני 10 שנים זה לא המצב היום".

רחוב בזל. קרדיט באר שבע נט

להגדיל את מקומות החנייה בעיר באר שבע

סוגייה נוספת שעלתה בישיבה היא מצוקת החניה במוקדים מרכזיים בעיר ביניהם מרכז העיר, העתיקה ובית החולים סורוקה. חבר המועצה ינאי ביקש לבחון את האפשרות להגדיל את מקומות החנייה באזורים אלו. ראש העיר ענה והסביר כי נבחנות אפשרויות להקמת מבני חניה, והם בוחנים את ההשלכות התנועתיות בערי מטרופולין דומות, אך לדבריו, לא מדובר בפתרון ארוך טווח "כמות כלי הרכב לבית אב הופך להיות עצום, כל בית 2-3 רכבים. אי אפשר לבנות חניות לכולם. זה לא קורה לא בלונדון, פריז, ניו יורק, או ברצלונה. זה נכון שצריך תחבורה ציבורית זמינה ונגישה ועובדים על זה. גם אם נקים עוד 2,000 מקומות חניה יחזיק לשנתיים-שלוש. התפיסה חייבת להשתנות, זה יהיה בהדרגה גם לעצמנו וגם לציבור".  

נושאים נוספים שעלו במועצה היו דיירי קפלן 12, שהבניין בו התגוררו פונה מחשש לקריסה, והיום (חמישי) רוביק נפגש עמם לבחינת הנושא. חבר המועצה גדי מזוז התריע על מצוקת החניה בסורוקה ועל צורך בפתרון דחוף, וחבר המועצה יוסי דלויה התריע על המצב הרעוע בעסקים בעיר באר שבע. בראש סדר היום לישיבת המועצה עמד כאמור נושא קנסות החניה, סוגייה בוערת בקרב תושבי העיר, כמו גם מצוקת החניה העולה. גם רוביק וגם חבר האופוזיציה משה ינאי הסכימו, כי למרות התחרות ביניהם פחות מחצי שנה לבחירות, שניהם כאן לפעול כנבחרי ציבור, למען תושבי העיר באר שבע.  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה