אלו"ט חנכה בית חדש לבוגרים עם אוטיזם בבאר שבע

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('04e5f31d-3efb-4aa3-a012-2b065f79dcea','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('04e5f31d-3efb-4aa3-a012-2b065f79dcea','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

טקס חנוכת "כפר האירוסים" (שלב ג') התקיים במעמד ראש העיר רוביק דנילוביץ', יו"ר אלו"ט עמוס שפירא, מנכ"לית אלו"ט ענת גורן, ונציגי משרד הרווחה קרנות הביטוח הלאומי, הרשות לפיתוח הנגב, תורמים הורים ואורחים

אלו"ט רושמת הישג נוסף למען אנשים עם אוטיזם. אתמול (ב') נחנך שלב ג' של "כפר האירוסים" - בית קבע לחיים עבור 32 דיירים חדשים על רצף האוטיזם בבאר שבע.

טקס חנוכת הבית התקיים במעמד ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ', יו"ר אלו"ט עמוס שפירא, מנכ"לית אלו"ט ענת גורן, נציגי הביטוח הלאומי, משרד העבודה והרווחה, בכירי עיריית באר שבע, הרשות לפיתוח הנגב , תורמים, ועשרות משפחות עשרות משפחות נרגשות שייחלו שנים רבות, בית חדש בסביבה חמה ותומכת בתוך הקהילה. הבית הוא הקלה עצומה להורים, שחרדתם הגדולה ביותר כהורים לילדים אוטיסטים היא הדאגה לעתיד, ליום שבו לא יהיה בכוחם לדאוג לילדיהם שזקוקים לטיפול והשגחה צמודה.

ראש העיר רוביק דנילוביץ'. צילום: דייגו מיטלברג

"כפר האירוסים", בית לחיים של אלו"ט, נותן מענה לדיור, לתעסוקה ופנאי לצעירים עם אוטיזם מאזור באר שבע והדרום. שלב א' של הכפר הוקם על ידי אלו"ט בשנת 2009 על קרקע שהקצתה עיריית באר שבע, בתמיכה וסיוע של קרנות הביטוח הלאומי, ובעזרת קרן רש"י, קרן אדמונד ספרא, קק"ל קנדה, וקק"ל ישראל שלקחה על עצמה את הכשרת הקרקע והפיתוח. החברה לישראל וכי"ל תרמו מליוני שקלים לבניית המתחם ומשרד הרווחה שמתקצב את הפעלת הכפר. במתחם חצר יפהפייה ומגוון מתקני ספורט לרווחת החברים, תרומת קהילת יהודי טורונטו. הכפר ממוקם בשכונת נאות- לון בבאר שבע, על שטח של כ-20 דונם. כעת, עם השלמת שלב ג' בכפר, הוא משמש בית ל-48 מתבגרים ובוגרים על הרצף. במתחם הכפר פועלים מרכז תעסוקה, נופשון ומועדונית שנותנים מענה לדיירי הכפר וגם לצרכים של בוגרים על רצף האוטיזם שמתגוררים באזור.

ענת רוסט, אמא של רעות, חברה (דיירת) חדשה בכפר האירוסים אמרה: "אחרי שנים של גידול ילדינו ומאמץ טיפולי מתמשך – זהו שינוי משמעותי בחיינו ובחיי ילדינו. עבורנו, הורים לילדים עם אוטיזם, בית חלומותינו הוא בית לחיים בכפר האירוסים".

גלעד כרמלי, חבר (דייר) בכפר האירוסים הוסיף: "כיף לי בכפר האירוסים. כאן אני לומד איך להיות עצמאי ובוגר, משתתף בחוגים, וגם יוצא ללמוד באוניברסיטה".

תכנון הבית נעשה על פי הניסיון המצטבר של אלו"ט, המפעילה 18 בתים לחיים ברחבי הארץ. תפיסת העמותה היא כי "בית לחיים" הוא מסגרת ביתית, בתוך שכונת מגורים, שמאפשרת לדיירים לנהל אורח חיים דומה ככל האפשר לחיי משפחה, תוך התייחסות אישית בכל הנוגע לתוכניות הטיפול. במתחם 6 בתים שבכל אחד מהם מתגוררים 8 דיירים, זאת במטרה לייצר תחושה של מגורים עם משפחה.

לדברי רוביק דנילוביץ' ראש העיר באר שבע: "המקום הזה מסמן את התקווה הישראלית, מי שבא לפה צריך לזקוף את קומתו ולומר – אני שמח וגאה להיות ישראלי, כי כאן נמצאת ארץ ישראל על כל גווניה. חוסנה של חברה לא טמון בטילים ובטנקים, אלא טמון בבני אדם וביכולת שלנו לזכור שאף אחד מאיתנו לא מושלם, אנחנו משלימים אחד את השני. מה שאנחנו עושים כאן זה לא פחות חשוב מעוד סוללה של כיפת ברזל, זה אולי אפילו חשוב יותר. לקחנו על עצמנו כעיר את המשימה לדאוג לכל האוכלוסיות, זו אחת התוכניות הגדולות שלנו ואנחנו לוקחים את ההזדמנות הזאת בשתי ידיים".

מימין לשמאל: שמואל ויינגלס מנהל הקרן לפיתוח שירותים לנכים, עמוס שפירא יו"ר אלו"ט, רוביק דנילוביץ' ראש העיר ב"ש, ענת גורן מנכ"לית אלו"ט וליליאן שפרן, מנהלת השירות לדיור תומך במשרד הרווחה. צילום: דייגו מיטלברג

לדברי עמוס שפירא יו"ר אלו"ט: "אני נמצא באלו"ט כדי שאנשים אוטיזם יקבלו את מה שהם ראויים לו. אני מאמין שמדינה שלא יודעת לקבל ולהכיל את השונה, לא תוכל להיות סטרטאפ ניישן, כי יזמות ויצירתיות צומחים במקום שיש בו סובלנות לשמוע את הדעה האחרת. במקום שבו אין סובלנות, לא תצמח שום יזמות. המדינה חייבת לעשות יותר, וכאן, במקום הזה, ישנה ההוכחה לכך שאנחנו בכיוון הנכון. מרגש לראות את הרגע הזה של חנוכת בית לחיים, בו חלום הופך למציאות. אני יודע שיש עוד הרבה עבודה לפנינו, אך היום יש לנו שעה אופטימית, שבה אפשר להביט בדיירים שמחים בביתם החדש, לראות את החיוך ואת הניצוץ בעיני ההורים. אני מברך את ראש העיר על שתמך בהקמת הבית ובזרועות פתוחות".

ליליאן שפרן, מנהלת השירות לדיור תומך במשרד הרווחה, בירכה: "זה אירוע מכונן ומרגש במיוחד והגשמת חלומם של הורים מסורים ודואגים לילדיהם. מודה לכל העוסקים במלאכה ומאחלת שהחיים בתוך הבתים יהיו יפים ונעימים כמו הנראות החיצונית של הכפר". דליה לוי, מנהלת מחוז דרום במשרד הרווחה הוסיפה: "המבנה הוקם והמסגרת נפתחה אך אנו עדיין בעיצומה של הדרך להבין את צורכיהם של הדיירים והצוות".

שמואל ויינגלס מנהל הקרן לפיתוח שירותים לנכים: "אנחנו סוגרים מעגל מאוד גדול היום. בשבילנו בביטוח לאומי הפרויקט התחיל לפני 13 שנה והגענו לבגרות. לכל דייר שייכנס לפה צפוי עתיד יפה וארוך". ויינגלס הוסיף כי ישנן עוד מאות רבות של משפחות שממתינות למקום כמו זה. "אנחנו כביטוח לאומי צריכים לעשות את המאמץ לספק להם את זה, גם בבאר שבע".

תומר רכטמן, הרשות לפיתוח הנגב: "הפרויקט היה תקוע והצלחנו לחלץ אותו לפני כמה שנים. לאנשי המטה של לאלו"ט – יישר כוח, אנחנו עובדים מול הרבה ארגונים ולא נתקלתי בהרבה אנשים מחויבים מסורים ומשקיעים כל הזמן שדוחפים".

באירוע הופיעה מקהלת "קולות אורים" של ילדי בית הספר "אורים" בעיר באר שבע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9f624f59-6c04-4c30-93d9-1f5611a08c4f','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה