חצי שנה לבחירות: ההגבלות שנכנסו היום שרוביק (וכל מי שמתמודד) חייב להכיר



חצי שנה נותרו עד הבחירות לרשויות המקומיות ועמן גם הגבלות חדשות על המתמודדים לראשות העיר. בין היתר, אסורה תעמולת בחירות מכל סוג שהיא בשימוש נכסי העיריה, כולל פרסומים ברשתות החברתיות

180 יום – חצי שנה נותרה עד לבחירות לרשויות המקומיות, שיערכו ב-30 באוקטובר 2018. המתמודדים הצפויים להתמודד על ראשות העיר הם חבר המועצה באופוזיציה משה ינאי, אפרים (פימה) פיינבלום בעבר חבר מועצת העיר באר שבע, וכמובן, ראש העיר המכהן רוביק דנילוביץ', שאמנם זוכה לאהדה רבה בקרב התושבים, אך ללא ספק יצטרך לכבוש מחדש קולות של רבים מהם.

שנת הבחירות מלווה בלא מעט תעמולה פוליטית. החל מחצי שנה טרם הבחירות חלים חוקים והגבלות חדשות על המתמודדים, ובדגש על ראש הרשות, הגבלות שתפקידן לשמור על טוהר הבחירות.

שומרים על טוהר הבחירות. צילום ארכיון

כמפורט בחוזר מנכ"ל משרד הפנים לבחירות לרשויות המקומיות לשנת 2018 - החל מחצי שנה טרם הבחירות, לא ניתן לקיים כל פעילות שעלולה להיחשב כתעמולת בחירות תוך שימוש בנכסים ציבוריים או כספי ציבור, או תוך שימוש בעובדי הרשות המקומית לצרכים פוליטיים במהלך שעות העבודה. כמו כן, נאסר על הרשות המקומית לפרסם ולקדם תעמולה פוליטית של נבחר הציבור באתר האינטרנט של הרשות המקומית וכן בדפי הרשות המקומית ברשתות החברתיות, לרבות שימוש בתוארו, תמונתו, או פירוט הישגיו במהלך ששת החודשים שקודמים למועד הבחירות. נוסף לכך, נאסרת עריכת סקרים בידי הרשות המקומית במהלך התקופה של ששת החודשים שלפני הבחירות. נציין כי קיימים חריגים אותם ניתן ליישם בכפוף לאישור היועץ המשפטי בעיריה.

לא תראו יותר פוסטים של העיריה על רוביק. רוביק יוכל לקדם עצמו בעמוד הפייסבוק האישי שלו. צילום: פייסבוק

בהתאם לתקנות חוזר מנכ"ל משרד הפנים, החל מהיום, בעיריית באר שבע לא יוכלו להזכיר יותר את שמו או תמונתו של רוביק דנילוביץ' בפרסומים באתר הרשמי של העיריה או בעמוד הפייסבוק של "עיריית באר שבע – העמוד הרשמי", כאמור ישנם מקרים חריגים הכרוכים באישור היועץ המשפטי. ראש העיר רוביק דנילוביץ' יוכל לקדם עצמו כשאר מתמודדיו, באמצעות תעמולת בחירות אישית ובאמצעות שימוש בעמוד הפייסבוק האישי שלו, כאמור ללא מעורבות עובדי עיריה בשעות העבודה. מטרת ההגבלות האלו לשמור על טוהר בחירות ככל האפשר ולמנוע אפשרות של שינוי מאזן הכוחות של ראש הרשות כלפי המתמודדים האחרים, באמצעות שימוש בנכסי ציבור העומדים לרשותו.

מלבד הבחירות לראש הרשות, צפויים מתמודדים נוספים להגיש מועמדותם למועצת העיר. חברת המועצה יסמין פרידמן כבר הכריזה על התמודדותה ברשימה נפרדת, ונוספים צפויים להכריז על מועמדותם למועצה ולהרכיב רשימה משלהם. אנו ממשיכים לעקוב באדיקות אחר השינויים. בעוד חצי שנה, ב-30 באוקטובר 2018, יצביעו תושבי באר שבע בקלפי ויבחרו את נבחרי הציבור שיובילו את העיר באר שבע ב-5 השנים הבאות.

30.10.18 - מי ירכיב את מועצת העיר? צילום: שרון טל

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה