עשרה מיליון שקל יוקצו לשיפוץ מתחם קבר הבאבא סאלי



הקרן הקיימת לישראל (קק"ל) מתכנן שיפוץ רחב היקף בפארק בנושק לקברו של הבאבא סאלי בנתיבות. על פי התכנון, הקרן תקצה 10 מיליון שקל לפרויקט, כשהכסף יועבר תמורת השקעה דומה של הממשלה והעירייה

הבבא סאלי

על פי ההערכות, הממשלה תשקיע תשעה מיליון שקל במרכז המבקרים, בעוד שהעירייה תוסיף שלושה מיליון עבור הפארק עצמו. משרד הנגב והגליל והמשרד לשירותי דת מעבירים כל אחד 3.6 מיליון שקל, ומשרד התיירות עוד כשני מיליון שקל.

על פי דיווח ב"כלכליסט", היו"ר דני בן עטר סיפר כי "קק"ל לא פעילה מספיק בנתיבות, אף שהעיר עונה על רוב יעדי קק"ל. הקבר נראה מוזנח מאוד ואינו ערוך לקליטת המבקרים הרבים שפוקדים את המקום". תמיכת קק"ל בשיפוץ הפארק תסייע, לטענתו, לתיירות בפריפריה. מקק"ל נמסר בתגובה לכתבה: "במסגרת הפעילות של הקרן הקיימת לישראל להשקעה בפריפריה באתרי תיירות אישרה ועדת ההנהלה שיתוף פעולה עם המשרד לפיתוח הנגב והגליל ועיריית נתיבות להשקעה ושיפוץ קבר הבאבא סאלי, בהתאם לצורכי היישוב".

הרב ישראל אבוחצירא (הבאבא סאלי) נפטר בשנת 1984. קברו הוא אחד ממוקדי העלייה לרגל הפופולריים ופוקדים אותו כ-600 אלף איש בשנה. את הטיפול בפיתוח מתחם הקבר מרכזת עיריית נתיבות. בפארק שמקיף את קברו, ומשרת מבקרים ותושבי העיר, בולטת חורשה מיוחדת של עצי דקל שצורתה צורת "חמסה".  במסגרת השיפוץ החדש, מורשת הבאבא סאלי תעבור באמצעים דיגיטליים חדישים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה