ייצוג הנשים בב"ש: יותר טוב משאר הארץ; פחות טוב משנה שעברה



לכבוד יום האישה הבינלאומי שמציינים היום ברחבי העולם, החלטנו לבדוק את ייצוג הנשים בתפקידי מפתח, דרכם הן יכולות להשפיע ולהוביל שינויים רבים לטובת כלל הציבור. אז כמה נשים יש במועצת העיר באר שבע? אתם תופתעו !

לחברי המועצות העירוניות יש תפקיד חשוב מאוד, הם האנשים שנמצאים בעמדת השפעה ויכולת להוביל שינויים ממשיים לטובת כלל העיר. על כן, חשוב שבתפקיד כזה נראה ייצוג מגוון של אנשים שיבטיחו ייצוג הולם של המגוון התרבותי בעיר.

אך לא בכל הערים חושבים כך ולהפתעתנו ישנם ערים ששיעור הייצוג הנשי בהם קטן ומצומצם ביותר, ייתרה מזאת ישנם ישובים בהם אין כלל ייצוג נשי, כן, כן אפילו לא אישה אחת, באופן כללי אחוז ייצוג הנשים במועצות העירוניות עומד על 16% בלבד, נתון נמוך למדי.

לשמחתנו הרבה על פי נתונים שמציגים בדן אנד ברדסטריט, מבין כלל הערים הגדולות באר שבע תופסת מקום של כבוד, המקום הראשון עם 33% ייצוג נשי במועצת העיר, אך יחד עם הגאווה הגדולה יש לזכור כי בשנה שעברה ייצוג הנשים במועצת העיר היה גבוה יותר ועמד על 37%. אנחנו מקווים שלא מדובר במגמה ושבשנה הבאה נגלה שהנתונים ישובו להיות גבוהים כפי שהיו ואף יותר.

באר שבע- הכי גבוהה בייצוג נשים במועצה, אך קצת פחות טוב משנה שעברה. צילום: דן אנד ברדסטריט

ומה באשר לייצוג הנשים במועצות העירוניות בישובים הבינוניות והקטנות בדרום ? שם המצב לא מבטיח כלל ואפילו מדאיג. שדרות סוגרת את העשירייה הראשונה של מועצות הערים הקטנות עם 23.1% וקצת אחריה אשקלון עם 17%. בחלקים הסופיים של הגרף נמצא את ערד מדורגת עם 14.3% ודימונה עם 13.3%. בנוסף לכך נתיבות ואופקים עם ייצוג נשים העומד על 6.7% בלבד ! ברהט המצב חמור אף יותר שם אין כלל ייצוג נשי במועצה.

לדבריה של סמנכ"לית פיתוח עסקי בדן אנד ברדסטריט, אפרת שגב: "אחוז הנשים הממוצע במועצות העירוניות הינו נמוך מאוד ועומד על 16% בלבד. ייצוג הולם ושוויוני הינו מרכיב מהותי בניהול התקין של כל עיר וביכולת שלה לתת מענה לצרכים של כלל תושביה. השונות הרבה בנתוני הערים רק מחזקת את העובדה שאי השוויון המגדרי במועצות הערים אינו מחויב המציאות וניתן לשינוי באמצעות הגברת המודעות לחשיבות הנושא ויצירת סביבת עבודה המעודדת שיח מגוון לטובת שיפור איכות חייהם של התושבים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה