אלטרנטיבות השקעה בשוק ההון

$(function(){setImageBanner('9cc3a10f-7366-41d9-8afa-39708e1462ab','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

בשנים האחרונות אנו עדים לעליות מרשימות בשווקי המניות ואגרות החוב בעולם. רק בשנת 2017 רשמו מדדי המניות המובילים תשואות דו ספרתיות. כתוצאה מכך, כמעט בכל מפגש עם חברים, מופנית אליי שאלה חצי בצחוק וחצי ברצינות: "יש לי כסף פנוי, מה כדאי לקנות?" שאלה זו נזרקת לחלל האוויר ובדרך כלל לא זוכה ממני לתגובה רצינית. כמובן שאין בכוונתי לזלזל בשואל או בשאלה, אך על מנת לענות בצורה מקצועית ומקיפה, צריך לבחון לעומק מספר היבטים

הדרך הנכונה לגשת לפתרון השאלה מתחילה בהתייעצות עם איש מקצוע, שתפקידו לאפיין את הנדבכים השונים של ההשקעה. ראשית, יש להכיר את המשקיע: מצבו הכלכלי, סטטוס משפחתי, רמת הבקיאות בעולם ההשקעות ואת פרופיל הסיכון הרצוי. שנית, יש לאפיין את ההשקעה עצמה ואת מהותה: טווח ההשקעה, יעוד ההשקעה, צרכי נזילות ועוד. כמו כן, יש לבחון את היבטי המיסוי של המשקיע ושל ההשקעה. אפשר לתאר את איש המקצוע כחייט התופר חליפה מדויקת לפי מידותיו של הלקוח.

גיל הרשקוביץ, מנהל קלי סוכנות לביטוח ושיווק השקעות, סניף דרום

על סמך האפיון האמור תתקבל ההמלצה על הרכב תיק ההשקעות המתאים. קיימות מספר אפשרויות  לניהול השקעות, אתאר את העיקריות שבהן:

ניהול תיקים:

באפשרות זו בית השקעות מנהל את הכסף עבור המשקיע בחשבונו האישי. לרוב, הכסף נשאר בחשבון הבנק של המשקיע. מנהל התיקים פועל במסגרת מדיניות השקעה שסוכמה עם הלקוח מראש ללא צורך בקבלת אישור המשקיע לפני כל פעולה.

יתרונות

חסרונות

●      הכסף מנוהל בחשבון הלקוח בבנק

●      בתיק קטן ניהול ההשקעות אינו אישי

●      ניתן לבצע קיזוזי מס

●      אירוע מס בכל פעולה

●      ניתן לשעבד את התיק לטובת אשראי

●      אין יכולת השוואת תשואות מול מתחרים

●      שקיפות מלאה של הרכב התיק

 

●      קשר ישיר עם מנהל ההשקעות

 

פוליסה פיננסית:

באפשרות זו הכסף מנוהל בקופה יחד עם משקיעים רבים. בפועל, הכסף מועבר לחברה המנהלת את הפוליסה, ותשואת המשקיע שווה לתשואת הקופה. בסוג מוצר זה ניתן להיחשף להשקעות גם בנכסים מחוץ לשוק ההון כגון נדל"ן, הלוואות ועוד.

יתרונות

חסרונות

●      קיימת יכולת השקעה בנכסים לא סחירים

●      לא ניתן לקזז הפסדים מול השקעות אחרות

●      קיימת יכולת השוואת תשואות מול מתחרים

●      הכסף יוצא מחשבון הבנק של הלקוח

●      ניתן לשעבד את התיק לטובת אשראי

●      הניהול אינו אישי

●      דחיית מס עד למועד פדיון הקופה

●      אין שקיפות מלאה של הרכב ההשקעות

●      ניתן למנות מוטבים למקרה פטירה

●      לקוחות שנולדו לפני שנת 1948 רשאים לקבל פטור ממס עד כ 16,000 שח בשנה

 

יועץ השקעות בבנק:

באפשרות זו המשקיע מקבל שירותי יעוץ מיועץ השקעות בבנק. יועץ ההשקעות מחויב לפנות ללקוח טרם ביצוע כל שינוי בהרכב התיק. 

יתרונות

חסרונות

●      קשר ישיר בין המשקיע ליועץ

●      נדרש אישור לקוח לכל פעולה

●      פתרונות להשקעה  קצרת טווח

●      אין יכולת השוואת תשואות מול מתחרים

●      ניתן לשעבד את התיק לטובת אשראי

●      אירוע מס בכל פעולה

●      ניתן לבצע קיזוזי מס כנגד הפסדי הון

●      יתכנו עלויות גבוהות ביחס לחלופות

●      שקיפות מלאה של הרכב התיק

●      זמינות השירות בהתאם לשעות פעילות הסניף

 קופת גמל להשקעה:

לקראת סוף שנת 2016, משרד האוצר השיק את קופות הגמל להשקעה. בכך, החזיר את האפשרות שהייתה נהוגה עד שנת 2008 לחסוך בקופות גמל הוניות. באפשרות זו, הכסף מתנהל בקופת גמל על ידי בית השקעות או חברת ביטוח. משקיע יכול לממש את ההשקעה באופן הוני בכל עת או באופן קצבתי החל מגיל 60. במוצר זה יתרונות מס מובנים בשני אופנים. היתרון הראשון הוא דחיית תשלום המס עד למועד הפדיון, והיתרון השני הוא שהחל מגיל 60 ניתן לקבל מהקופה קצבה פטורה ממס לכל החיים.

יתרונות

חסרונות

●      יתרון מיסוי כמפורט לעיל

●      אין שקיפות מלאה של הרכב ההשקעות

●      אופציה לקבלת קצבה מהקופה

●      לא ניתן לקזז הפסדים מול השקעות אחרות

●      ניתן למנות מוטבים

●      קיימת יכולת השוואת תשואות מול מתחרים

●      ההפקדה השנתית ליחיד מוגבלת לעד 70,000 ש"ח בשנה

בניהול השקעות קיימת חשיבות גבוהה לניתוח המטרות והצרכים של התא המשפחתי. כמו כן, חשוב לנתח את מאפייניי ההשקעה תוך "צביעת" הכסף בהתאם למטרותינו ויעדינו, ולהתאמת רמת הסיכון לפרופיל ההשקעה הרצוי. על מנת לקבל מענה איכותי לניהול ההשקעות, יש לכלול גם את המוצרים הפנסיונים, להם מאפייני מיסוי ייחודיים.

תפקידו של בעל המקצוע אינו מסתיים בבניה הראשונית של תיק ההשקעות, אלא כולל לווי מתמשך לאורך כל חיי ההשקעה, בדגש על מתן מענה לצרכים המשתנים של המשקיע וכן לדינאמיות של השוק.

אציין שקיים עוד מגוון רחב של אפשרויות השקעה כגון:  נדל"ן, תיקון 190, קרנות גידור מתוחכמות המתאימות ללקוחות כשירים ועוד, נושאים עליהם אפרט במאמרים הבאים.

לסיום מספר טיפים לכל משקיע:

  • יש להסתכל באופן כולל על כלל הנכסים הפיננסים והפנסיונים.
  • יש לדאוג לפיזור ההשקעות על מנת לצמצם את הסיכון.
  • יש לבצע תיאום ציפיות מול בעל המקצוע בכל הקשור לנזילות, רמת הסיכון ותוחלת הרווח של ההשקעה.
  • יש להגדיר סכום מסוים שיהווה כרית בטחון במקרה של הוצאות בלתי מתוכננות.

הכותב הינו מנהל סניף קלי דרום, בעל רישיון לשיווק השקעות מטעם רשות ניירות ערך, בעל רישיון לשיווק פנסיוני מטעם משרד האוצר, מתכנן פיננסי CFP(CERTIFIED FINANCIAL PLANNER), דוא"ל: [email protected]

*האמור לעיל אינו מהווה יעוץ או שווק השקעות ואינו מהווה המלצה לרכישה, החזקה או מכירה של ני"ע ו/או המלצה למדיניות השקעות. האמור לעיל הינו הצגת מידע בלבד. בחירה של מדיניות השקעות או ני"ע תעשה רק לאחר הליך שיווק השקעות ו/או פנסיוני לפי העניין, בהתאם לצרכיו האישיים של כל אדם ואדם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ecbffa3f-e174-4a00-a865-de76d945a031','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה