כישלונות והצלחות

$(function(){setImageBanner('33cb04c7-4502-4f98-8f5d-3e737d5c4e51','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

סיפורי ההצלחה של רבים של אנשים שאנחנו רואים היום כ"מצליחים" התחילו בכישלון, לעיתים סדרה של כישלונות

מייקל ג'ורדן נחתך מקבוצת הכדורסל שלו בתיכון ולא האמין שיחזור לשחק.

אלברט איינשטיין לא הצליח לדבר עד גיל ארבע, והמורים שלו צפו שיהיה אדם לא משמעותי.

אופרה ווינפרי פוטרה מעבודה כמגישת חדשות מכיוון שמנהליה חשבו שהיא "לא מתאימה לטלוויזיה".

וולט דיסני פוטר מעבודתו בעיתון בעקבות הערכת המנהלים ש"אין לו דמיון ואין לו רעיונות מקוריים".

ליונל מסי נזרק בגיל 11 מקבוצת הכדורגל שלו, בעקבות בעיות גדילה והערכה שהוא קטן מידי כדי להצליח ככדורגלן.

סטיב ג'ובס סולק בגיל 30 מהחברה אותה הגה והקים – APPLE.

המורים של תומס אלווה אדיסון קבעו שהוא "טיפש מידי בכדי ללמוד משהו".

צילום תומר פולטין. אלון מול קהל באחת מהרצאותיו

בעוד אותו אדם ממלא את דלי החלב שלי, באים החיים ונותנים בעיטה קטנה בדלי. אלו הם רגעים שבהם אנשים חשים פחד וחשש מפני העומד לבוא. הם מתמלאים בדאגות בעקבות חוסר הוודאות שנכנסה לחיים שלהם.

במאמר זה אני רוצה לשתף אתכם ולו במעט ממה שאני יודע היום על הצלחה, על כישלון ועל היכולת האנושית המופלאה להפוך כל קושי ואתגר, לנקודת אחיזה בטיפוס המתמשך לעבר ההצלחה והאושר.

האם נכון יהיה לומר שאנשים אלו באמת נכשלו?

אני נמנע משימוש במילה כישלון, לתיאור מצבו של אדם, עסק, משפחה או קבוצה. זוהי ראייה צרה של רגע אחד, שנמצא על רצף ארוך ומתמשך של אירועים.

בראייה שלי היום, ישנו רק כישלון אחד – הרגע שבו אדם מוותר ומפסיק לנסות לשפר את מצבו. זהו הרגע שאדם הופך מובס, משפיל את ראשו ונמנע מלחלום, לרצות ולהתאמץ, לחיות בתשוקה.

כל אדם שחותר לעבר ההצלחה שלו, מאמין בעצמו, יודע שהוא ראוי ליותר בריאות, יותר אהבה, יותר כסף ויותר אושר בחיים שלו, ונתקל במכשולים בדרך, הוא לא אדם שנכשל.

ע"פ תכנת ההפעלה האנושית, המחשבה מפעילה את הרגש, שמניע את האדם לפעולה, שבסופה יש תוצאה. לעיתים התוצאה היא רצויה ולעיתים התוצאה היא לא רצויה.

הגדולה של אנשים מצליחים היא לבחון כל תוצאה לא רצויה (מנצחים קוראים לזה – תוצאה לא רצויה ושואלים את עצמם איך כן יצליחו בהמשך. השאר קוראים לזה כישלון) וללמוד ממנה, להתחזק ממנה, להשתפר ממנה ולהמשיך לחתור לעבר היעדים שהציב לעצמו. אדם שנוהג בצורה כזו, הוא אדם שלא נכשל.

אין אנשים שאין להם קשיים, אין עסקים שלא חווים אתגרים לא פשוטים ואין חברות שכל הזמן רק מצליחות. כישלון הוא חלק מה-DNA של ההצלחה. אין אדם מצליח אחד שלא חווה קשיים, אתגרים ומאמצים אדירים בדרכו להשיג את ההצלחה שלו.

יש משפט שאני מאוד אוהב שאמר מייקל ג'ורדן : "“החטאתי יותר מ – 9000 זריקות בקריירה שלי. הפסדתי כמעט 300 משחקים. 26 פעמים, נתנו בי אמון ונתנו לי לזרוק את הסל המנצח של המשחק, והחטאתי. נכשלתי שוב ושוב בחיי, ולכן אני מצליח”

וזהו המסר שאותו גם אני נושא עמי. מסר שאני מאמין בו בכל ליבי כשאני רואה את אלפי האנשים שבאים לסדנאות 'קוד המנצח' עם סיפור אישי לא פשוט, ומשנים אותו מהקצה אל הקצה כעבור תקופה לא ארוכה.  אנשים אלו עושים דה-פאקטו את מה שציינתי כאן. היכולת שלהם למנף כל קושי, אתגר וכישלון זמני, ללמידה, התגברות ועשייה חוזרת, עושה מהם אנשים מנצחים ובוודאי שלא כישלונות.

מבחינתי, מה שעומד בינינו לבין התוצאות שאנחנו רוצים להשיג בחיים, היא לא השאלה האם אני יכול, אלא האם אני מוכן? מה אני מוכן לעשות ואיזה מחיר אני מוכן לשלם.

למי מכם יש ילדים? מי מכם היה פעם ילד? מי מכם זכה לראות את הילד שלו מנסה לבצע את צעדיו הראשונים? הילד מרגיש שרגליו חזקות מספיק, והוא מנסה לבצע צעדים ראשונים ומיד נופל. קם ונופל, נופל וקם. דופק את הראש בכל פינה בבית, נופל וקם ומנסה עוד פעם.

מה אנחנו אומרים לו כהורים שלו? "יופי חמוד, כל הכבוד, עוד פעם, אל תוותר....."

האם אתם מכירים זוג הורים אחד שאמר לילד שלהם "די חמודי, מספיק. דפקת כבר את הראש שלך בכל פינה בבית. אתה לא חייב להיות כמו כולם. אל תלך, זה בסדר. אז תזחל..." ?

למה זה לא קורה? מפני שאנחנו יודעים ומבינים שכל נפילה, היא בסה"כ תחנה ולימוד לקראת הניסיון הבא. ואין סיכוי שהילד שלנו לא ילך ולכן אנחנו מקבלים כל תוצאה לא רצויה בדרך בהשלמה.

הכל תלוי בנקודת המבט שלנו. שני אבות יושבים בגן משחקים ומסתכלים על הבנות הצעירות שלהם. אומר האבא אחד לשני "מי זו הבת שלך? זו שכל הזמן נופלת?" עונה האבא השני "לא, הבת שלי היא זו שכל הזמן קמה". והנה כל התורה על רגל אחת.

אלון אולמן במנהטן. צילום שחר עזרן

כישלון הוא חלק מהDNA- של ההצלחה.

בדיוק כמו שמטפסים על הר גבוה, קשה וכואב בשרירים, זה לא אומר שאי אפשר להגיע לפסגה. כולם רוצים להיות על הפסגה - רק לא ממש בא להם לטפס.

רובין שארמה אמר: "המקום שבו נמצאים הפחדים הגדולים ביותר שלך, הוא גם המקום שבו נמצאת יכולת הצמיחה הגדולה ביותר שלך". במילים אחרות, אם ניקח את עניין הכישלון צעד אחד נוסף קדימה, הרי שהפחד מהכישלון הוא חסם משמעותי, הפחד מעוגמת הנפש שמגיעה עם הכישלון. אבל בדיוק כאן נמצאת גם ההזדמנות לצמיחה הכי גדולה שלכם.

אלון אולמן הוא המייסד והבעלים של קבוצת "קוד המנצח", מנטור להצלחה מעשית ומרצה מבוקש בכל הארץ. בשנים האחרונות הוביל אלפי אנשים וארגונים להשגת המטרות וההצלחה המעשית שלהם בעוצמה ובמהירות שלא הכירו.

מהרו להזמין נמקום : אלון אולמן מגיע לבאר שבע !

ב-23.3.18, יום שישי, החל מהשעה 8:30 עד לשעה 13:30, יקיים אלון אולמן במשכן בבאר-שבע, סדנה מיוחדת על מנהיגות והתפתחות אישית. אל תחמיצו את האירוע המרגש ביוצר של האביב !

להזמנת מקומות אפשר לצלצל ל-*8557 או להכנס לאתר המשכן בקישור המצורף כאן.

https://www.mishkan7.co.il/index.php?page=show&id=652

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('0c433d37-115a-4b3b-95ee-d4667adfeac9','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה