נגמר בבית משפט: עמידר הזניחה דירה, וגרמה נזק לשכן

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('18472169-0aa0-4961-bfe4-c9f3e4b08ca2','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('18472169-0aa0-4961-bfe4-c9f3e4b08ca2','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

תושב באר שבע, אשר גר בבניין ומעליו דירה של עמידר, תבע את החברה על נזקים שנגרמו לביתו. נזילה שלא תוקנה בזמן גרמה נזק רב והרבה עוגמת נפש

הסיפור החל אי שם במאי 2014, לפני שלוש וחצי שנים. דייר המתגורר עם אימו חולת האלצהיימר בדירה ברחוב רמב"ן בעיר, סבל ממים שנזלו לדירתו כתוצאה מרטיבות בדירה בבעלות עמידר שהייתה מעליו. אחרי דיונים בבית המשפט שנמשכו תקופה ארוכה, לפני כחודש התקבלה ההכרעה של השופטת רחלי טיקטין עדולם, לפיה על חברת "עמידר" לפצות את התובע על עוגמת הנפש פיצוי כספי על סך 10,000 ₪ ותשלום הוצאותיו המשפטיות על סך 2,650 ₪.

אילוסטרציה: פלאש 90

סאגה מתמשכת

בחודש מאי 2014, פנה התובע לחברת "עמידר", החברה הלאומית לשיכון בישראל, במכתב ובו ציין כי הוא סובל מנזילה בחדר האמבטיה באופן קבוע מהדירה שמעליו, דירה בבעלותה, ואף איים בתביעה. בעקבות פנייתו הובטח לו שהבעיה תטופל, אך כעבור יותר מחצי שנה פנה אל עמידר שוב בטענה שעבודות התיקון טרם בוצעו. נראה כי אכן הגיע בעל מקצוע לתיקון הרטיבות, אך התיקון נעשה ברשלנות ולא פתר את בעיית הנזילה. בעקבות כך, כעבור מספר חודשים הגיש התובע את כתב התביעה.

בכתב התביעה טען התובע כי הנתבעת ביצעה שיפוץ בדירת עמידר אך לא אטמה את הדירה כמו שצריך ומים המשיכו לנזול לדירתו ולגרום לה לנזקים. לאחר הגשת התביעה בוצעו תיקונים בדירת עמידר אך הנזילות המשיכו ולכן לא הסכים התובע לבצע תיקונים בדירה שלו, אלא דרש קודם לתקן את מקור הבעיה. טענות שני הצדדים לגבי המשך הנזילות היו סותרות. לכן, הורתה השופטת לנציג עמידר לגשת לדירה ולבדוק. ואולם, אף שניתנה לעמידר כחצי שנה לצורך כך, אף אחד מנציגיה לא טרח לקיים את הוראת השופטת.

השופטת ראתה בהתנהגות חברת עמידר זלזול מתמשך בתובע ובהחלטות בית המשפט וקבעה כי מומחה מטעמה יגיע שוב לשתי הדירות כדי לבחון את המצב. חוות דעתו של המומחה קבעה כי התובע צדק באומרו שיש לפתור קודם כל את בעיית הנזילה בדירה העליונה לפני שמתקנים את הבעיות בדירתו שלו. ואכן חברת "עמידר" תיקנה את הליקויים שהיו. מדובר כבר בחודש מרץ 2017, שנה וחצי מתחילת הגשת התביעה, ובעקבות אי מילוי החלטת בית המשפט על ידי הנתבעת, התארך משך תיקון הליקויים וגם כל ההתנהלות המשפטית.

הכרעה לטובת התובע

רק לקראת סוף שנת 2017 נפסקה הנזילה ואפשר היה לתקן את נזקי הרטיבות בדירתו של התובע. התובע עדיין דרש פיצוי כספי גבוה על עוגמת הנפש על סך 15,000 ₪, ואילו עמידר רצתה לשלם פיצוי גובה של 1,000 ₪ בלבד, כיוון שמדובר בכספי ציבור. יחד עם זאת, הכרעת השופטת הייתה לטובתו של התובע, שכן לטענתה ליקויי הרטיבות יכלו להסתיים במהירות אילו הנתבעת הייתה מבצעת את חובה ולא מתחמקת מלמלא הוראות בית משפט. לטענתה, מדובר בנזק קשה לתובע שהתמשך מעבר לנדרש בעקבות מחדלי חברת עמידר.

על כן, נקבע בהכרעה כי התובע יקבל מהנתבעת סך של 10,000 ₪ בגין עוגמת נפש, סך של 2,500 ₪ עבור כל שנה מאז שנת 2014 ועד שנת 2017. בנוסף לכיסוי אגרת בית המשפט בסך 150 ₪ וכן תשלם לו סך של 500 ₪ עבור כל דיון ובסה"כ 2,650 ₪ תשלום נוסף לתובע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('65f3b7ca-5e4a-4831-85cf-822dd1fbc948','/dyncontent/2024/3/17/a7a9b135-4a9e-4155-bd24-72abff96bf88.jpg',17627,'מכללה טכנולוגית 0324 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('65f3b7ca-5e4a-4831-85cf-822dd1fbc948','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה