מקופנגן לבאר שבע: הפלטפורמה ששינתה את פני התרבות של העיר

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('acf0192a-316e-4513-b471-f2d67371a7a5','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('acf0192a-316e-4513-b471-f2d67371a7a5','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

ליזם הבאר שבעי עידן דדון נמאס לשבת בבית. אז הוא פיתח אפליקציית פנאי ותרבות שתכריח אתכם, באופן מעט אירוני, להוציא את הראש ממסך הפלאפון ופשוט.. לבלות.

כמה פעמים מצאתם את עצמכם לוחצים על "מגיע" באירוע שפורסם בפייסבוק ולבסוף לא הגעתם אליו? כמה פעמים הוזמנתם לאירוע בפייסבוק וממש לקחתם חלק בארגון וההפקה שלו? בתחושתי האישית ומניסיוני האישי, בעידן בו אנו מוצפים בכל כך הרבה מידע ופעילויות שקורות כל פעם מסביבנו, האדם הקטן (כמוני כמוכם) לא מצליח להגיע לכל אירוע ובטח ובטח אם מדובר בלהרים אירוע מאפס.

עידן דדון, באר שבעי מאז ומעולם, רק בן 33, וכבר עם רזומה מרשים מתחום היזמות, בעיקר בתחום שיפור חוויית הקולינריה והיין בישראל חשב וגם הוציא לפועל רעיון שאמור לפתור את הבעיה. אם חפצתם בלקחת חלק באירוע בעיר, מבלי שתרגישו כאילו אתם חלק מרשימת תפוצה באורך הגלות, NOSOLO היא בדיוק האפליקציה שתענה על הצורך שלכם. 


לפני למעלה משנה, לאחר שצבר ניסיון רב בתחום, שמע דדון כי חברת קוקה קולה מחפשת יזמים להשקיע בהם מכספה וממשאביה, על מנת שיפתחו באמצעותם סטארטאפ, שממנו תרוויח באמצעות מניות שיושקעו בה. החברה חקרה את הרקע בתחום של כל אחד מהיזמים, ושלבסוף היה זה עידן שנבחר לפרויקט. "הרעיון היה להשקיע ביזמים שיכולים לייצר חדשנות ויכולים לעשות עם הכסף הזה דברים גדולים יותר ממה שהם יכולים לעשות כשהם לבד" סיפר דדון. "פה זה עבד הפוך, פה הם נתנו הימור והשקיעו בנו, ואז פתאום יש עלייך לחץ להביא רעיון לסטארטאפ".

בניגוד לדרכים המקובלות בהן פועל יזם בכדי לגבש רעיון לסטארטאפ, עידן פנה למחוזות אחרים, מרוחקים וטרופיים, שם קיבל את ההשראה לפיתוח אפליקציית NOSOLO. "רציתי לשחק כדורעף בתאילנד וחשבתי על איך אני מביא עוד שחקנים ומוציא את זה לפועל. מה, להסתובב עם מגפון בחוף? או ללכת לחוף ולבדוק אם יש מישהו שמעוניין לשחק? התחלתי לחשוב שכשאני מגיע למקום חדש אז אין לי בעצם מושג לגבי מה באמת קורה שם ושזה יכול היה להיות מעולה אם הייתה פלטפורמה אחת שאומרת לי 'האירוע הזה קורה עכשיו במקום מסוים ובזמן מסוים'". כיאה למי שעובד בתחום היזמות וחי את העולם הזה בכל רמ"ח איבריו, הסתובב עידן ברחובות קופנגן והחל לשאול את העוברים והשבים לגבי אותו צורך שהתעורר אצלו.

הרעיון הוא פשוט- באפליקציה מוצגת בכל כרטיסייה פעילות אחרת המתקיימת באזור בו אתה נמצא, ובדומה לאפליקציית הטינדר, יכול האדם להעביר את הכרטיסיות ימינה אם הוא מעוניין להשתתף באירוע או שמאלה אם הוא לא מעוניין.

ניתן לטעון כי הרעיון דומה בבסיסו לשליחת אירוע בפייסבוק, אלא שבמקרה של NOSOLO, באם ובחרת לקחת חלק בפעילות כלשהי, אתה לוקח חלק מצ'ט פעיל שאחראי גם לארגון הפעילות. "אם פייסבוק היא פלטפורמה שמאפשרת לך לתקשר את כל מה שעובר לך בראש, אז NOSOLO היא פלטפורמה שתאפשר לך לתקשר את מה שבא לך לעשות, והיא באמת נותנת השראה לאנשים כדי לקום ולעשות ולא רק לדבר" אמר עידן דדון.

האפליקציה הושקה באופן לא פורמלי כבר באפריל האחרון כשכיום היא בכל הארץ, אך רוב הפעילות הקיימת בה כרגע מרוכזת בבאר שבע, ולא במקרה. "בתור סטודנט לשעבר כאן באוניברסיטה ובתור באר שבעי היו לי את החברים מהאוניברסיטה ואת החברים מהבית, ואני תמיד הייתי מגשר בין הקבוצות האלה. הרגשתי שלסטודנטים יש מעין חומה מעבר לקמפוס וגם הפוך- לבאר שבעים אין מושג אילו חיים מדהימים יש לסטודנטים פה".

כך בעצם נבחרה באר שבע להיות העיר בו ייצא הפיילוט הראשוני של NOSOLO- גם כדי לגשר על הפער בין תושבי באר שבע המקומיים לבין הסטודנטים, אך לא רק. בשנים האחרונות תרבות הפנאי בבאר שבע הולכת וצומחת בקצב מסחרר, בין אם באירועים מרכזיים גדולים או בין אם באירועים חברתיים קטנים. לכן, דווקא כאן אפליקציית NOSOLO נועדה גם כדי לגשר על פערי המידע באשר לתרבות הפנאי בעיר.

"יש לבאר שבע ערך מאוד גדול. אנחנו כל הזמן מגלים על עוד ועוד דברים שקורים פה ואנשים לא באמת יודעים על זה" אמר רובין, אחראי התוכן של האפליקציה. עוד הוא הוסיף כי "אנחנו מנסים להגיע לכל מיני יוצרים, אם זה מדריכות יוגה, מדריכי פילאטיס, מדריכי TRX, אנשים שמארגנים ערבי משחקי קופסא... כלומר, אנחנו גם מציגים באפליקציה כל מיני פעילויות שהן נורא קטנות ונורא קשה לתקשר אותן החוצה"

מה מייחד את האפליקציה שלכם מעוד איוונט בפייסבוק?

עידן: "העניין הוא שלפעמים הספונטניות מניעה אותנו לעשייה. 95% מהאנשים הם פאסיביים, השאר הם אקטיביים. בפייסבוק הכל צריך להיות לך לעוס ומוכן, ואת בוחרת אם את בפנים או בחוץ. אנשים גם התרגלו ללחוץ "כן", "כן", "כן" על כל אירוע שהם מעוניינים בו בפייסבוק. אצלנו ניסינו לשמור את זה מאוד ממוקד ובכל כרטיסייה של אירוע את יכולה להחליט רק פעם אחת, זה לא פיד שאת יכולה לרוץ עליו לעד" 


מה קורה ברגע שאישרתי אירוע?

"מבחינת חוויית המשתמש אנחנו מנסים לעשות את זה יותר מחייב. את מרגישה שתפסת מקום בפעילות, כי ברגע שהמקומות נגמרים כבר אי אפשר לראות את האירוע. בנוסף, אם את מתחברת לפעילות כלשהי, היוצר של הפעילות יכול בלחיצת כפתור ליצור עוד פעם את אותה הקהילה שהוא בנה לעצמו".

אך מעבר ליתרון הבולט של האפליקציה בכך שהיא מיידעת את התושבים לגבי הפעילות בעיר שלהם, קשה להתעלם מהיתרון הנוסף הקיים בה- האפליקציה מכריחה את האדם לצאת מאזור הנוחות שלו ולהיפגש עם אנשים אחרים שהוא לאו דווקא מכיר, כשהמטרה היא שיחד הם יצרו פעילות משותפת. "אנחנו משתמשים בטכנולוגיה כדי לגרום לאנשים לעזוב את הטכנולוגיה. הכלי הזה, הטכנולוגיה, אמור לעזור לנו, לא לנתק אותנו. האפליקציה בעצם מאפשר לך להתנתק אבל גם להישאר בטכנולוגיה מספיק כדי ליצר עוד חוויות פיזיות בחיים האמיתיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6526df64-1760-4619-b6e6-2c335e4bc8a6','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה