קפץ ב-7.10, מצא מטען ממולכד ומנע אסון: רס״ל זידאן אלכמלאת משגב שלום קיבל אות הצטיינות

$(function(){setImageBanner('04c64f0d-e982-4f86-b26c-2a5f0ab2df75','/dyncontent/2024/9/15/c202a6d5-5805-4866-8db8-bcf9caca5af9.jpg',18347,'גודמן 0924 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

השבוע התקיים טקס מצטייני יום העצמאות של מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה, אל״מ חיים כהן, כאשר בין כלל המצטיינים נבחר גם רס״ל (מיל) זידאן אלכמלאת - המשרת כגשש במילואים בחטיבה הצפונית של עזה

רס״ל (מיל) זידאן אלכמלאת. קרדיט - דובר צה"ל

הגבורה הובילה להצטיינות: רס״ל (מיל) זידאן אלכמלאת בן 25 משגב שלום, נבחר לאחרונה לאחד ממצטייני החטיבה הצפונית באוגדת עזה, בטקס שהתקיים בנוכחות אלוף משנה חיים כהן.

אלכמלאת, התגייס במרץ 2020 להיות גשש ולאחר הכשרה בבא''פ דרום שובץ כגשש בגזרת נחל עוז בחטיבה. לאחר שסיים את שירותו והשתחרר הוא הלך לעבוד באבטחה בבאר שבע. בשבעה באוקטובר זידאן היה בביתו, לאחר המטח הראשון הוא קפץ בבוקר מהבית שלו לרעים ובשבוע הראשון חבר לחפ״ק של קצין הגששים בחטיבה הצפונית. אחרי שבוע הוא שובץ להיות גשש ביחד על חטיבת הצנחנים ואיתם ביצעו משימות שונות, הם סרקו אחר אמל״ח שהיה פזור בשטח וגופות של מחבלים.

בהמשך המלחמה זידאן חבר לחטיבת הנח״ל ולאחר מכן לגדס״ר 5, איתם הוא נכנס לראשונה במלחמה לפעילות בתוך הרצועה. זידאן היה חבור אליהם לאורך תקופה אורכה ונלחם לצדם עד שסיימו את הפעילויות שלהם. כאשר הם השתחררו מהמילואים זידאן שובץ כגשש בפגה והפך לגשש הגדודי, היום הוא הגשש של גדוד מגן יהונתן.

זידאן מספר שהאירוע הכי משמעותי שהיה לו הוא כאשר פשטו על מנהרה במרחב בית לאהיא ויצאו ממנה 2 מחבלים, לאחר חילופי אש המחבלים נוטרלו. בנוסף הוא מספר שהוא מרגיש במיוחד איך תפקיד הגשש בא לידי ביטוי בצורה מובהקת במלחמה. זידאן מספר שהוא וחברו הגשש באחת הפעילויות מצאו מטען ממולכד בבית ובכך מנעו אסון וזו תחושה מספקת מאוד.

על קבלת הצטיינות זידאן אומר: ״אני מרגיש שקיבלתי את תעודת ההצטיינות בגלל שאני מעריך התפקיד שלי ועושה כל המשימות שאני מקבל בצורה הטובה ביותר שאני יכול. אני רואה שהמפקד שלי סומך עליי. אני כאן בשביל להגן על המדינה שלי ואני פה על מנת לעזור בכל דרך בה אדרש״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה