משנת 2011 מתנהלים דיונים רבים סביב סוגיית הקמת שדה תעופה משלים לנמל התעופה בן גוריון, וזאת מתוך תפיסה שנתב"ג לא יוכל לעמוד בעומסים הצפויים בשנים הבאות. לאחר שנבחנו מספר אפשרויות ברחבי הארץ, שתיים אחרונות נותרו על שולחן מקבלי ההחלטות  - היישוב נבטים בדרום, או היישוב רמת דוד שבעמק יזרעאל שבצפון.

-

בישיבה האחרונה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה שהתקיימה אמש (שלישי), הוחלט לשים את שתי האפשרויות על השולחן. המועצה החליטה כי יבוצע תכנון מפורט של הקמת שדה תעופה משלים בשתי האפשרויות - בנבטים וברמת דוד, וזאת במטרה לבחון את האפשרות הטובה והעדיפה, וכמו כן את ההשפעות הסביבתיות שעתידות להיווצר כתוצאה מהקמת שדה תעופה באזור המיועד.

האם אל-על יביא את שדה התעופה החדש לנגב?

תכנון שדות התעופה יבוצע ע"י המועצה הארצית לתכנון ובנייה ולא על ידי הוועדה לתשתיות לאומיות, וזאת משום שיכולת השליטה בהמלצות לממשלה הינן גבוהות יותר. כחלק מהתכנון, מונו צוותי תכנון לשדות התעופה המשלימים, ובצוות התכנון לשדה תעופה בנבטים יקח חלק גם סגן ראש העיר באר שבע, טל אל-על, מתכנן ערים במקצועו ויו"ר וועדת התכנון והבנייה בעיריית באר שבע. משמעות המינוי היא יכולתו של אל-על להשפיע על התכנים והתוכניות שיוצגו בפני המועצה הארצית לתכנון ובנייה בשלב קבלת ההחלטות אשר תועבר כהמלצה לממשלת ישראל.

כאמור, ס' רה"ע באר שבע טל אל-על מונה לחלק מצוות התכנון, ועל כתפיו אחריות רבה בכל הקשור לעתידו של שדה תעופה חדש, שיקום ויעלה בתקווה בנגב. "בימים אלה של גלי פיטורים וסגירת מפעלים ברחבי הנגב המדובר בבשורה משמעותית" אמר אמש בדיון טל אל-על.

-

"אני מודה בראש ובראשונה לראש עיריית באר שבע מר רוביק דנילוביץ', ליו"ר מטה הדיור הלאומי ויו"ר המועצה הארצית מר אביגדור יצחקי לחברי המועצה הארצית על האמון בי. אפעל לייצג נאמנה את האינטרס הציבורי של הנגב ודרך וועדת העורכים אפעל לקידום תכנון שדה התעופה המשלים לנתב"ג בנבטים".

בישיבה בעניין שהתקיימה לפני כחודש אמר אל-על כי "זהו עוד שלב חשוב במסע הארוך והמתיש שצלחנו בנחישות. כעת, מחוזקים מהחלטת המועצה הארצית, אנו נכונים להמשך המאבק עד להקמת שדה התעופה הבינלאומי המשלים לנתב״ג- בנבטים. זה טוב לנגב וזה מצוין למדינת ישראל!"

בעמק יזרעאל כועסים, בדרום מחכים

יש לציין כי בעוד שתושבי אזור רמת דוד זועמים על האפשרות להקים שדה תעופה בקרבתם, בדרום מברכים זאת ומחכים לכך. מנגד, על מנת להקים שדה תעופה בדרום, יידרש חיל האוויר של צה"ל לפנות שטחים רבים באזור נבטים שברשותו, שטחים עליהם אין רצון לוותר כל כך בקלות. בנוסף לכך, ישנו ההיבט הבטחוני של איום הרקטות מעזה במקרה של הסלמה ברצועה.

מדובר בהחלטה שיכולה להשפיע על עתיד הנגב כולו, החל ביצירת מקומות עבודות, בחיבור הפריפריה למרכז ולהיפך, ולחיבור מטרופולין באר שבע גם מעבר לגבולות המדינה, במרחק של שעות טיסה בודדות.  "שדה תעופה משלים בנבטים יהפוך את הנגב למרכז כלכלי – טכנולוגי בינלאומי. הוא צורך לאומי שיסית את כובד המשקל מגוש דן העמוס והפקוק, ויהפוך את הנגב למרכז פועם ושוקק". כך אמר ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' בדיון בנושא בחודש מאי האחרון. מאז לאחר מאבקים רבים, הצליחו בעיריית באר שבע לקחת את המושכות בדרך אל שדה תעופה חדש בנגב, שיכול לשנות את עתיד הנגב ומדינת ישראל כולה.





מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו