כדאי לזכור כי בחורף הקר הילדים שוהים שעות ארוכות בחדרים שאינם מאווררים כראוי, רבים מהם סובלים משיעול ושוכחים לשים יד לפה, לכן חשוב להקפיד על תזונה נכונה ובריאה יותר. יש מאכלים שילדים אוהבים בחורף והם חשובים גם לתזונה נכונה יותר, לדוגמה דייסה משיבולת שועל (קוואקר), מרקים שונים (עוף, ירקות, עדשים, כתום וכד'), ומומלץ להכין גם תה צמחים, עדיף כמובן להמתיק את המשקאות החמים בתחליפי סוכר בריאים, לרבות דבש, וכדאי להוסיף לתה לימון, לואיזה, מרווה, נענע וצמחי תבלין נוספים.

חיזוק המערכת החיסונית אצל ילדים

עם תחילת החורף חשוב לשנות את התזונה ולהתאים אותה לעונה הסגרירית והקרה. כבר בעת העתיקה היו בני האדם מודעים להבדלים בצרכי הגוף בין קיץ לחורף, כיום הרפואה המערבית החלה לתמוך בגישות ובשיטות שהיו מקובלות בעבר. לכן, כדי להקפיד על תזונה נכונה לילדים בחורף חשוב להכין להם אוכל מפנק וחם הכולל פחמימות מורכבות, מזונות עשירים בנוגדי חמצון, קטניות ודגנים מלאים, מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, ומומלץ לשלב גם עוף ובשר דל שומן, דגים מהים הצפוני כמו סלמון העשיר באומגה 3, וחשוב לוודא כי הילדים צורכים מספיק ירקות ופירות העשירים במינרלים ובוויטמינים מסוג C, E, D ו-B.

תזונה נכונה מחזקת את המערכת החיסונית ומונעת מחלות חורף שונות, התזונה המותאמת לחורף תורמת גם לתחושת שובע ממושכת לכן הילדים לא יחפשו ממתקים ומאפים עתירי סוכר. יש להקפיד על שתיית מים וכדאי להוסיף לארוחות מזונות עשירים בחומצות שומן חיוניות המסייעות לגוף לשמור על טמפרטורה קבועה, חומצות שומן תורמות גם לתחושת שובע וכך קל לשמור על תזונה מאוזנת.

איזה מאכלים הילדים אוהבים בחורף?

הורים רבים נמנעים לתת לילדים בחורף חלב ומוצריו השונים, למעשה אין לכך הצדקה בעיני חלק גדול מהתזונאים, אך מי שמעדיף להסיר את החלב מהתפריט יכול להכין בבוקר דייסה חמה ועשירה בטעמים על בסיס מים, עדיף דייסה מקוואקר, אפשר להמתיק את המנה עם דבש ולהוסיף פירות. בנוסף, כדאי להכין מרקים חמים וטעימים, את ארוחות הצהריים והערב אפשר להתחיל עם מרק חם ועשיר בטעמים, המרק משביע ויכול לשמש גם כמנה עיקרית.

במקום פסטות, פיצות והמבורגרים כדאי להכין לילדים מנות טעימות עם בשר בקר רזה, עוף ודגים. לצד המנה העיקרית אפשר להגיש אורז מלא עם ירקות מבושלים או מאודים, כדאי להכין גם פשטידות שהילדים אוהבים כמו פשטידת בטטה או תרד, עם או ללא גבינה. בין הארוחות מומלץ לתת לילדים פירות העונה, בעיקר פירות הדר העשירים בוויטמין C. 

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו