לראשונה: שתפ סורוקה נותן מענה לתושבי דרום בטיפול שיניים למושתלים, חולי לב ועוד

$(function(){setImageBanner('8c9d60f0-361e-4aff-b7a0-4d50870c5a85','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,36411,'Image','');})

שיתוף פעולה ייחודי החל בשנה האחרונה בין מרפאת כללית סמייל הנשיאים לבין מחלקת כירורגיה פה ולסת של בית החולים סורוקה. שיתוף הפעולה הרפואי נותן מענה ראשון מסוגו לצורך בטיפולי שיניים עבור חולים בעלי מאפיינים של מחלות רקע כמו סוכרתיים, חולי לב ובעלי מחלות כרוניות, ברחבי הדרום.

"המתרפאים שאנו מדברים עליהם הם תושבים בכל רחבי הדרום, שמגיעים לטפל בשיניים שלהם, ותכנית הטיפול כוללת פעולות כירורגיות כגון שתלים או הרמות סינוס, מאחר ויש להם בעיות שיוצרות קושי וסיכון בטיפול במרפאות בקהילה כלומר מחלות רקע כמו סכרת, מושתלי אברים, חולי לב במצב סיסטמי גרוע, אנשים הלוקחים תרופות לדילול הדם ומקרים דומים אחרים. מטופלים שיש צורך לטיפול כירורגי שלא ניתן לעשות בקהילה, לדוגמא כמות העצם מופחתת, למטופלים שרוצים לבצע שיקום על גבי שתלים, כלומר אין מספיק גובה או רוחב עצם לשתלים ויש צורך בהשתלת מקטעי עצם שלמים " אומרת ד"ר אורה זלצמן, הרופאה הראשית של כללית סמייל בדרום, המובילה את הפרויקט מטעם כללית סמייל.

-

"במצב הזה, מורכב מאוד לבצע טיפול, כי הרגישויות והמחלות שהזכרתי מחייבים להתחשב בכל מחלות הרקע על מנת לא לפגוע בחולה. חולה כזה, בעצם התקשה לקבל טיפול גם מפני שהטיפול מסובך יותר וגם מפני שהטיפול עלול להיות מאוד מאוד יקר. זה הוא טיפול שמצריך תחומי מומחיות רבים ומודעות למצבו הייחודי"

במסגרת שיתוף הפעולה החדש, המתרפא יוכל להמשיך ולהגיע למרפאה המקומית של כללית סמייל באמצעות החיבור עם הכללית יוכל הרופא במרפאה, לבחון את ההיסטוריה הרפואית המלאה של החולה ולהבין את מצבו, בצירוף כמובן הפגישה של החולה עם הרופא המטפל. הרופא ישלח את החולה לצילום סיטי עדכני ויבנה לו תכנית טיפול ובנוסף, במידת הצורך יכין לו מכתב סיכום לרופא המשפחה, יבין מה הן התרופות שהוא לוקח וכך הלאה.

בשלב הבא, תערך פגישת התייעצות מיוחדת במרפאת הנשיאים על ידי רופא שיניים של כללית סמייל ונציג מחלקת פה ולסת של בית החולים יחד עם המטופל, במסגרתה יבחנו כל המרכיבים המחייבים תשומת לב מיוחדת עבור המטופל הספציפי.

החיבור בין שלושת הגורמים – הרופא המטפל, מומחי מרפאת הנשיאים ומומחי הפה והלסת של סורוקה יאפשר לערוך התאמות בתכנית בהתאם לרגישויות, וגם לבצע את הטיפולים הכירורגיים בבית החולים עצמו, תוך מעקב וביקורת של אנשי המחלקה בלי צורך להתאשפז בה.

"צריך להבין שאנחנו חייבים להקפיד על רמת טיפול ועל מקצועיות גבוהים" מסבירה דר' זלצמן "באופן טבעי מומחיות כזו מרוכזת לרוב בבתי חולים. מצד שני, המטופל מרגיש חסר אונים, הן בגלל העלות הגבוהה והן בגלל המורכבות שבמצב אחר הייתה מאלצת אותו לעבור טיפולים רבים בבית החולים במרכז הארץ. כאן, לראשונה הוא יכול להמשיך ולהגיע למרפאה שלו ממש קרוב לביתו, בבאר שבע או בכל יישוב בדרום, לעשות ייעוץ מרוכז אחד במרפאת הנשיאים אתנו עם בית החולים את רוב התוכנית ניתן לשלם במרפאת כללית סמייל שאז זכאי לכל ההנחות בהתאם לשייכות הביטוחית שלו,  ולאחר מכן – הביקור בבית החולים מדוד ומבוקר מאוד – רק לצורך הפעולות החיוניות ועבור הבקרות לאחר הטיפול הכירורגי. לשמחתי, בצורה כזו אנחנו פשוט נותנים תקווה ומענה לחולים רבים שלולא הפתרון הזה, היו נאלצים להזניח את השיניים שלהם ובוודאי לסבול מתוצאות חמורות יותר, שנוספות למחלות הקיימות שלהם או לטפל בעלות גבוהה במרכז הארץ.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('23dcb921-2e45-4ed2-a159-fd8573e45404','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,36412,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה