חניית מרכז הנגב הוקפה השבוע בגדרות המכריזות על המקום כאתר בנייה, וכתוצאה מכך נחסמה החנייה הגדולה ששימשה את באי האזור, ביניהם המבקרים בבית החולים סורוקה וב"מרכז הנגב" הותיק, אחד ממקומות המוכרים בעיר. אך לא רק שהחניה נחסמה וצומצמה באופן קריטי, אלא גם נחסמה למעשה אחת הכניסות הראשיות למרכז הנגב, חסימה שמשמעותה סגירת אחת החזיתות של העסקים במקום.

חסמו אותנו - סניף ג'וני קריספי במרכז הנגב. צילום: שרון טל

שרון ברוורמן, בעלת עסק במרכז הנגב מספרת "השבוע פשוט באו והקימו כאן גדרות של אתר בנייה, חסמו לנו את הכניסות ועכשיו אנשים לא רוצים לבוא. אין להם חנייה, אי אפשר להיכנס מהכניסה הראשית. הורגים לנו את הפרנסה".

אינקה אולבסקי, בעלת משרד אדריכלות במרכז הנגב : "יש לי משרד שבאים אליו לקוחות וצריכים שיהיה להם איפה לחנות. עכשיו אני צריכה לחדש חוזה במקום ולא נראה לי שזה מה שאעשה. לקוחות יברחו ובעלי העסקים לא יוכלו לשרוד כאן".

אין כניסה למרכז הנגב. צילום: שרון טל

יואל ביטון שוכר מספרה במרכז הנגב "עכשיו אין חניה והלקוחות לא רוצים להגיע. איך אני מביא פרנסה הביתה?! רוצים לבנות כאן בניינים מסביב למרכז הנגב שיחסמו לנו את האוויר, את האור ואת המבנה לחלוטין. תהיה צפיפות מטורפת, פקקים שלא יהיה אפשר לצאת מהבית, בונים מגדלים בלי לחשוב על התשתיות".

כאן בונים - שלושה מגדלים של 8-9 קומות, 147 יחידות דיור

הבנייה שהחלה השבוע היא פרויקט של חברת "אזורים" בשם "הבלוק". הפרויקט כולל שלושה בניינים בני 8-9 קומות עם 147 יחידות דיור בתמהיל דירות של 2-5 חדרים. קומת הקרקע מיועדת כקומת מסחר שתכלול חנויות, בתי קפה ומסעדות.

"יחסמו אותנו כאילו לא היינו קיימים". פרויקט ה"בלוק" של חברת אזורים. צילום מתוך ספר הפרויקט.

אך למה לבנות על חנייה קיימת לרווחת התושבים?

התשובה לכך היא מיקום - מדובר באחד האזורים הנחשקים להשקעה בבאר שבע, בשל קרבתו לאוניברסיטת בן גוריון, מרכז המורים ובית החולים סורוקה, ובנוסף בשל מיקומו על ציר רגר מצדה, הנגיש מרחבי העיר. מאידך, מדובר על בניינים שיחסמו את "מרכז הנגב" כאילו לא היה קיים, ויפגעו קשות בפרנסת העסקים במקום.

תחפשו חניה במקום אחר. צילום: פרטי

בנוסף לבנייה קיים הפן התחבורתי. בסיום הפרויקט יתווספו לציר רגר-מצדה כ-200 מכוניות מהבניינים החדשים, ואלו יוסיפו לפקקים האיומים, שכבר כיום מהווים סיוט מתמשך של התושבים. הבנייה כבר החלה, ובעלי העסקים מקווים כי יצליחו לעצור את הבנייה לפני שיהיה מאוחר מידי.

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה לכתבה "מדובר במגרש הנמצא מזה עשרות שנים בבעלות פרטית של חברת אזורים. המגרש הנ"ל לא פותח בעבר והיווה מפגע בלב העיר. על כן, פנתה עיריית באר-שבע לבעלי המגרש לפני מספר שנים וביקשה לאפשר לה לפתח במקום מגרש חנייה זמני לתועלת הציבור. זאת עד למימוש התב"ע החלה במקום".

"בניגוד לטענות, עיריית באר שבע, הציבה שלטי הכוונה בולטים במקום על שינויים בהסדרי החניה עקב ביצוע העבודות. יש לציין, מדובר בתב"ע שנמצאת בתוקף משנות ה-90 וכעת פועלת חברת אזורים בעלת המגרש למימושה".

"יש להדגיש כי בתהליך שינוי תוכנית הבינוי ובמסגרת בקשת החברה להקלות, הוגשה התנגדות של עשרות בעלי נכסים ממבנה מרכז הנגב הסמוך. במסגרת ההתנגדות, הופיעו המתנגדים בפני הועדה לתכנון ובנייה מספר פעמים. הועדה דנה באופן פרטני ובכובד ראש בכל אחד מן הטיעונים, את חלקם אישרה ואת חלקם דחתה, דבר  שנעשה בעניין רב ובמסגרת החוק".

"העירייה רואה חשיבות רבה בחיזוק ציר שדרות רגר וחיזוק השכונות הוותיקות באזור כולו ובהתאם לתוכנית המתאר החדשה של העיר באר שבע".

 

 

 


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו