כבר לא שקופים: עמותה למען נוער מופנם וביישן- מגיעה לבאר שבע

$(function(){setImageBanner('92cefb1d-23cb-40fd-8f31-ab0e1086b2ce','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

ביישנים או פוחדים מסיטואציות חברתיות? זה הזמן לצאת מזה. עמותת 'רקפת' לנוער פותחת קבוצת פעילות לראשונה בבאר שבע כדי לתת מענה לנוער המתמודד עם חרדה חברתית.

"אלו נערים שהקושי המרכזי שלהם הוא החשש לדבר עם בני נוער בגילם או אל מול דמויות סמכות. זו חרדה חברתית. זה משפיע על ההתנהלות החברתית ועל הלימודים שלהם. אלו ילדים שהמחנכות והיועצות קוראות להם "השקופים".

הם מאוד בודדים, אין להם חברים... יש להם אולי אחד או שניים בכיתה. הם מגיעים אחרי זה הביתה ואין להם שום מסגרת חברתית, הם סוגרים את הדלת והם לבד", מסביר אבנר דפני, מייסד 'רקפת' ומנכ"ל העמותה. בכדי לעזור לאותם הילדים, קמה עמותת רקפת.

-

העמותה מיועדת לבני נוער מופנמים בגילאים 12 עד 18, המתמודדים עם חרדה חברתית וביישנות. מדובר בבני נוער נורמטיביים ואיכותיים ממסגרת החינוך הרגיל שרוצים לשפר את היכולות החברתיות שלהם. במסגרת הפעילות, נמצאים הנערים והנערות בקבוצה של עד 12 משתתפים, בה מתרגלים חשיפה לסיטואציות חברתיות על ידי מנחים מנוסים.

את העמותה הקימו אבנר דפני ואדם חשין. בבאר שבע, תיפתח לפעילות הקבוצה הראשונה לגילאים 15-18, ותיפגש אחת לשבוע למשך שעתיים. דפני מחדד: "עושים איתם פעילויות חברתיות, מבחינתנו הם באים לחזק את ה"שריר החברתי", לעשות חשיפות, שזו הדרך הכי נכונה להתמודד עם חרדה חברתית. כל הזמן כל הזמן להיות בקשר, בתקשורת חברתית". בעמותה מדגישים כי הפעילות היא דיסקרטית ובתשלום סימלי ונעשית בשיתוף פעולה עם משרד החינוך והיועצות החינוכיות בבתי הספר.

חרדה חברתית?

"הרבה פעמים הילדים האלה עוברים כמה שנים מאוד לא פשוטות של בדידות. ילדים שלא יוצאים להפסקות, יושבים עם הטלפונים לבד, נשארים בבית... ואז מבינים שיש בעיה", מסביר דפני. בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת ומתרחבת של קשיים חברתיים אצל ילדים ומתבגרים. חלקם באים לידי ביטוי כבר מגיל צעיר בצורה של ביישנות או מופנמות, אשר בצירוף לחוויות חברתיות שעלולות להיתפס כמורכבות על ידי ילדים רגישים, מובילות להימנעות ובסופו של דבר עלולות להתפתח לחרדה חברתית.

כדי לזהות האם ילדכם נמצא בחרדה חברתית נסו לראות האם הם מנסים להימנע מסיטואציות חברתיות עם חברים ובני משפחה, מבקשים מכם לקשר בינם לבין מבוגרים אחרים ואינם רוצים להיות ב'מרכז העניינים', למשל. "כנער, חוותי בעצמי קשיים חברתיים אשר הובילו אותי להימנעות מסיטואציות רבות ולקח לי שנים רבות להתמודד ולהתגבר על הקושי. זה אפשרי. אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם העמותה כדי לבחון ביחד אם פעילות 'רקפת' מתאימה לילד שלכם", מוסיף דפני.

בשנים האחרונות נראה כי עלתה המודעות לנושא החרדה החברתית, "כבר יותר רואים את הצורך וההתמודדות הקשה של הילדים, עלתה המודעות. גם באזור הדרום", אומר דפני. לכן, העמותה מתחילה את הפעילות גם פה בבאר שבע. את פעילות הקבוצה בעיר תוביל בהתנדבות, נועה נחום-ליבורקין, בעלת תואר ראשון בחינוך ומדעי ההתנהגות, תואר שני בייעוץ חינוכי ובעיצומם של לימודי תעודת NLP.

-

"אני מגיעה לעבודה הזו ממקום של חיבור אישי הן לבני הנוער והן לביישנות וביטחון עצמי נמוך. כאחת שגדלה כילדה ביישנית אני יכולה להבין מקרוב את הקשיים שאיתם מתמודדים בני הנוער המשתתפים בקבוצות שלנו ואיך הביישנות משפיעה על החלטות רבות בחיי היומיום שלהם", משתפת נועה. היא מוסיפה ואומרת שההתמדה של בני הנוער בפעילות היא החשובה ביותר, כדי שיוכלו להתגבר על פחדיהם ולהגדיל את הביטחון העצמי. "העבודה קבוצתית עוזרת להיפתח ולהתקדם בצורה מאוד ייחודית וניתן לראות את ההתפתחות והשינוי אצל כל מי שמתמיד להגיע", מדגישה נועה.

עקב החשיבות הרבה של הפרויקט עבור אותם בני נוער, תשומת הלב של בני המשפחה והמערכת החינוכית בזיהוי אותם נערים ונערות והסיוע להם, חיונית. דפני מסכם: "הנערים מספרים לנו שלהגיע לרקפת פעם בשבוע זו הפעם היחידה בשבוע שהם יוצאים מהבית חוץ מבית הספר. ההורים אומרים שזו ממש נקודת האור שלהם. הם מגיעים אלינו בתחושה מאוד מאוד קשה של בדידות, ויוצאים ממש מחויכים. הם עוברים תהליך מאוד משמעותי עבורם".

לפרטים נוספים ניתן לפנות אל עמותת רקפת בטלפון 077-2017032

או באתר העמותה: https://www.rakefet-group.org.il




 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d3ca78c7-ed40-47f7-9f7b-5e5553cebc51','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה