מיטב החברות הישראליות ורשתות השיווק ביניהן: יוניליוור, רוי שוקולד, קבוצת יבנה, יקב בינימינה, NANY, COFFEE COLA, איש הפסיפלורה, טוב המושב, ג'אחשן ועוד רבים, השתתפו  בסופ"ש האחרון ב"כנס עסקים ליצרנים ישראליים בתעשיית המזון" בבאר - שבע. היצרנים הרבים שהגיעו פגשו מנהלי רכש וקניינים שהגיעו מרוסיה ואזור חבר המדינות על לחפש עסקים ישראליים לשיווק באלפי הרשתות ועשרות אלפי החנויות שבאחריותם. בנוסף, לכנס הצטרפה משלחת מכובדת של בכירי המערכת הכלכלית של אסטוניה בראשותם של שרת הטכנולוגיה והיזמות הגב' Urve Palo ושגריר אסטוניה בישראל מר' Sulev Kannike, אליהם הצטרפו גם הנספחים הכלכליים של שגרירויות רוסיה, בלארוס ואוזבקיסטן. "הגעתם של בכירים בעלי תפקידי מפתח בקידום הטכנולוגיה והיזמות, ממחישה את כוונתם ליצור שיתופי פעולה עסקיים בבאר שבע", ציין ולרי מיגירוב.

-

קניינים ומנהלי רכש רבים מרשתות השיווק הגדולות ביותר ברוסיה וחבר המדינות, הגיעו ביום חמישי האחרון 2.11.17, לכנס בלעדי ליצרנים ישראליים בתחום תעשיית המזון. הכנס התקיים ביוזמת מר' ולרי מיגירוב, מנכ"ל חברת EXPERT CENTER הישראלית, סגן יו"ר לאינטגרציה כלכלית בארגון הכלכלי הבינ"ל EURASIAN BUSINESS UNION וחבר מועצת העיר באר שבע. כבר על ההתחלה הייתה התלהבות גדולה מאוד מצד האורחים מחו"ל וכבר לאחר חצי שעה בלבד נסגרו מספר עסקאות אל מול היצרים הישראליים, ועסקאות רבות נמצאות לקראת חתימה. אמש (א' 5.11.17) יצאה משלחת ישראלית בראשותו של מר' מיגירוב על מנת לתאם את הנושאים האחרונים בין היצרנים לרשתות בחו"ל על מנת להתחיל את שיתופי הפעולה בין הצדדים.

כזכור, בחודש יולי השנה חנכו ארגון EURASIAN BUSINESS UNION וחברת EXPERT CENTER את המתחם הישראלי במרכז המסחר הבינ"ל הגדול ביותר באסיה ואירופה "FOOD CITY". המתחם הישראלי כולל 20 עסקים מישראל, משתרע על פני 200 מטר ומוצגים בו חברות ישראליות מכל קשת התעשייה הישראלית. לכנס היו שותפים הארגונים הישראליים: הרשות לפיתוח הנגב, התאחדות התעשיינים בישראל – מרחב דרום, מעוף – הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, ולשכת המסחר והתעשייה באר שבע והנגב. 

-

"אני שמח על ההזדמנות הגדולה שניתנה לי להוביל אירוע משמעותי וחשוב זה, שיצר הזדמנויות כלכליות חדשות לעסקים רבים מישראל. הגיעו יצרנים מכל קצוות הארץ מכל סוגי התעשיות שיש לישראל להציע. אני בטוח שכל החברות שכבר התחילו תהליך של שיתוף פעולה עם הרשתות מחו"ל ואלו שאנו נוסעים לסייע להם לתאם את הנושאים האחרונים שלא נסגרו בכנס, ירוויחו הרבה מאוד ויקצרו את הפירות מהפעילות הבינ"ל שיש לשווקים אלו להציע", ציין מיגירוב.