באר שבע ללא ספק הפכה בשנים האחרונות למוקד הייטק רעב למהנדסים ויזמים מובילים. מאות עובדים עושים דרכם מדי יום לפארק ההייטק דרך הגשר המחבר בין תחנת רכבת צפון לבין הפארק, גשר מרהיב ביופיו שזכה לאחרונה במקום הראשון בעולם בתחרות Footbridge Awards בברלין, הנחשבת לאחת הפלטפורמות היוקרתיות בעולם לפרסי אדריכלות ובפרט תכנון גשרים להולכי רגל. 

לא ניתן להתעלם מהגשר המחבר בין תחנת הרכבת לפארק ההייטק. הגשר הזוכה נחנך בינואר 2016 ומהווה נקודת ציון בנוף הבאר-שבעי:  אורכו כ־200 מטר והוא מגשר מעל רציפים ומסילות הרכבת הפעילות, התפעוליות והעתידיות. גשר הפלדה המתפתל עשוי 200 סוגים שונים של חתכי קורות פלדה המרכיבים את הגאומטריה הייחודית שלו- ארבע קשתות פלדה מתעקלות ומתפתלות, שיוצרות ביניהן שתי עדשות מרחביות בצורת "עיניים". 

-

הצדדים הפתוחים של הגשר מאפשרים לאוויר לזרום באופן טבעי דרך המבנה, ומבטיחים קשר עין מתמיד עם הסביבה. הגשר מקורה בחלקו העליון, להגנה והצללה מפני שמש, אבק, סופות חול וגשם ומספק אור טבעי במרחב המדברי. וחשוב מכל- הוא מספק נגישות לעובדי הפארק הטכנולוגי, שנאלצו בעבר לנווט ממגרש החנייה בצד השני של הכביש, סביב מסילות הרכבת, ועד למקום עבודתם. בשל קרבתו של פארק ההייטק לאוניברסיטת בן גוריון, מהווה הגשר דרך נוחה לגישה בין שני המוקדים, ומאפשר חיבור מהיר בין סטודנטים וסגל אוניברסיטה לבין יזמים ובעלי מקצוע בפארק ההייטק.

-

את הגשר הזוכה תכנן לא אחר מאשר האדריכל גידי בר אוריין, שחתום בין היתר על גשר ווקופ, גשר רידינג, גשר התערוכה, וגשר המכביה, כולם בתל אביב. אלא שהגשר הטוב ביותר לדעת שופטי התחרות, מכל הגשרים שתכנן בר אוריין, הוא לא בתל אביב, אלא בבאר שבע. לדעת השופטים, גשר פארק ההייטק בבאר שבע נבחר במקום הראשון בשל עיצובו הייחודי שהיה "יסודי, קפדני, פתור היטב ומעורר את הדמיון. לגשר תכנית מבנית ברורה עם קצב, שיוצרת מקום שבו הולכי רגל מרגישים מוגנים".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו