היזם גיל בן משה מציג את המגמות המובילות בשיווק לשנת 2018 ומביא אנקדוטות חשובות שעשויות לתפוס תאוצה במהלך 2018 ולשנות את כללי המשחק.

אם עד עכשיו זיהיתם מגמות של הגדלת הגלישה והרכישות במובייל והתגברות המעורבות האישית ברשתות – הרי ששנת 2018,על פי גיל בן משה,  תהיה הרבה יותר מקושרת, דינאמי, סלולארית, מדוייקת ופרסונלית.

בינה מלאכותית

כבר כיום ניתן לראות ניצנים של השתלבות מערכות חכמות בעלות בינה מלאכותית בעולם האינטרנטי. מידי יום קמות אפליקציות חדשות, גוגל כבר מזמן משלב בינה מלאכותית ונראה שהביטוי הזה יהיה אחד מהביטויים החזקים בשנה הבאה.

בעלי עסקים, יזמים ורשתות אשר יידעו לשלב את הבינה המלאכותית באתרים שלהם ובפלטפורמות נוספות ידעו לזהות טוב יותר את ה"רגשות" של הלקוחות הפוטנציאלים, יכירו את ההרגלים שלהם וילמדו כיצד ניתן למכור שירותים ומוצרים בהסתמך על הרגלים והעדפות אישיות. וכך המגמה של שיווק פרסונלי על בסיס בינה מלאכותית, תכבוש את הרשת.

חיפוש בגוגל – פיצ'רים חדשים

גוגל - מנוע החיפוש המוביל בעולם – נערך גם הוא לשינויים שעשויים להיכנס במהלך 2018 וכבר עכשיו שיחררה פיצ'רים חדשים שעשויים להשפיע על הדיגיטל מרקטינג ועל ממשקי חיבור למקורות מידע ברשת.

חידושים נוספים נכנסו גם בתחום הקמפיינים של אדוורדס שאמורים לקבל בוסט רציני ויגדילו משמעותית את שיעורי ההקלקה ואת יחסי ההמרה. הרחבה על כך ניתן יהיה לקרוא בהמשך.

וואצאפ עוברת לפרסומות

מגמה נוספת שתתפוס תאוצה בשנה הבאה, על פי גיל בן משה, היא כניסה אגרסיבית של וואצאפ לעולם הפרסומות. אם עד עכשיו הפרסום היה עדין הרי שהוא צפוי להיות הרבה יותר אגרסיבי, בעיקר מצד הרשתות הגדולות.

קניות מממוקדות – בהתאמה לסלולרי אזורי

מגמה נוספת שתתרחב היא הגדלת הקניות באמצעות הסלולר והאפליקציות השונות. בשנה הקרובה גוגל והרשתות המובילות יכירו אתכם הרבה יותר טוב, יזהו את סביבת הקניות שלכם ולא יהססו להציע לכם מתחמי קניות אזוריים ואפשרויות רכישה מהסלולר – עם העדפה לסביבה הקרובה. כך גם ניתן יהיה להזמין בעל מקצוע שנמצא ממש במרחק כמה דקות מכם – בקלי קלות ולקבל שירות מהיר ואיכותי.

 

להיות מותג זה כבר לא מה שהיה פעם

אם בעבר המותגים השונים ניהלו יחסים עם הלקוחות שלהם כדי לזכות באהבה/אהדה. היום קלות הגלישה, הנוחות, החוויה ואלמנטים כמו וידאו, אימוג'ים ואלמנטים חזותיים אינטראקטיביים נוספים תפסו את מקום האהבה. לכן 2018 אמורה להיות הרבה יותר אינטראקטיבית ושיתופית. תהיו ידידותיים.

 

שנת ה-YouTube

המגמות מראות שהצפייה בטלוויזיה האינטרנטית מתחזקת. יוטיוב פורח וגם פייסבוק גילו את לאחרונה את תחום הוידאו ועל פי הנתונים שפרסמו הם צופים בכ- 8 מיליארד קטעי וידאו בכל יום.

נראה כי גולשי האינטרנט, שהם הצרכנים הפוטנציאלים, מתפתים יותר לסרטונים בגלל הקשר העמוק שהם חווים מהאלמנטים החזותיים על המסך. פועל יוצא לכך הוא שעולם השיווק עובר להרבה יותר תוכן וידאו באיכות גבוהה מאוד. צפייה נעימה 2018.

 

תוכן מקורי ממוקד

אם בשנים האחרונות המשווקים הגיעו אל הלקוחות הפוטנציאלים תוך שימוש בפטנטים עוקפים. אם לדוגמה חיפשת רופא שיניים ומייד צצו לך פרסומות למשחת שיניים הרי שבתקופה הקרובה ההקשרים יהיו הרבה יותר מדוייקים וממוקדים. הכל כדי לא לעצבן את הגולשים.

 

תוכן שיווקי

אם עד היום עבדתם עם חברות לידים הרי שבשנה הקרובה התלות שלכם באותם ספקי לידים תקטן משמעותית כי פיצ'רים חדשים שייכנסו בשנה הקרובה הן בפלטפורמות כמו טאבולה, ואאוטבריין ימשיכו להתחזק ולזכות באהדה.

 

 

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו