הדרך החדשה של שגיא בשן

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('bb77d664-e70e-4e4b-bbf1-05f114435a86','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('bb77d664-e70e-4e4b-bbf1-05f114435a86','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

לאחר שעבד מעל עשור בחדשות ערוץ 2, ופעל כמנהל מערך התקשורת וההסברה של כי"ל, שגיא בשן יוצא לדרך חדשה ופותח עסק עצמאי לראשונה בחייו: "יש משהו בהפרעות קשב וריכוז שאתה גדל בתור ילד עם תחושה שאתה לא שווה כלום. ואני כל החיים שלי מנסה להוכיח לעצמי שאני כנראה שווה משהו".

אחרי שמיצה עצמו בכל תחום אפשרי בעולם התקשורת, שגיא בשן החליט להשתקע בבאר שבע ולהקים כאן את העסק העצמאי שלו, לראשונה בחייו. "11 שנה הייתי כתבנו בדרום בערוץ 2, תמיד הייתי פטריוט, מאוד נאמן לבאר שבע ולדרום. ברגע שהרגשתי בערוץ 2 שזה נגמר הלכתי. אחרי תקופה קצרה של משרד יחסי ציבור שפתחתי, כימיקלים לישראל גייסו אותי להקים את כל מערך התקשורת וההסברה הדיגיטלי בארץ ובעולם. עשיתי את זה עד לאחרונה, אבל באיזשהו שלב זה מיצה את עצמו והנטייה התמידית להתקדם עלתה", מספר בקצרה בשן על השתלשלות הקריירה שלו.

-

שגיא בשןיליד העיר באר שבע, בן 53, אב ל-4 ומתגורר בישוב מיתר. בשן גדל כל חייו בדרום ומנסה בכל אפשרות לייצג אותה הכי טוב שהוא יכול. הוא גדל בקיבוץ נירים כשהוא מתמודד עם הפרעות קשב וריכוז שהקשו עליו להשתלב בלימודים, אך בסופו של דבר מצא עצמו במגמת קולנוע והתאהב, ומאז השאר היסטוריה. "פתאום גיליתי שאני טוב במשהו ואז כבר ההפרעות זזו הצידה ואני הייתי מרותק", נזכר בשן.

אחרי שלמד במכללת ספיר ועבד במערכת החדשות של הטלוויזיה בכבלים, עבר לתל אביב כדי להצליח בתחום ואף עבד כעורך וידיאו בערוץ 2. כעבור 3 שנים חזר לבאר שבע ובשנת 99' החל לעבוד ככתב הדרום של חדשות ערוץ 2. לאחר מכן נכנס גם לתחום האקדמיה ושימש כמרצה במחלקה לתקשורת במכללת ספיר ועבר להקים ולנהל את אגף התקשורת של חברת כימיקלים לישראל.

לאחרונה החליט בשן להקים את העסק "בשן תקשורת שיווקית" כדי לצאת לדרך באופן עצמאי, בנוסף לתכנית "בשורות טובות" ברדיו דרום אותה הוא מגיש. "יש לי עסק עצמאי שמבחינתי הוא סוג של קו חשיבה חדש שאני מנסה להוביל של ניהול תקשורת. לקחת את האסטרטגיה או המטרות של בעל עסק ולבנות לו את התשתית התקשורתית המתאימה. אם פעם הגישה הייתה בעיקר שצריך יחסי ציבור, היום אני אומר שאי אפשר יחסי ציבור בלי פייסבוק, אי אפשר פייסבוק בלי תוכן טוב. בסוף זה משהו שחייב להיות tailor made (לפי המידה). השינוי התפיסתי הוא שיכול להיות שלא צריך אתר ולא צריך פייסבוק או וואטסאפ. זה חייב להיות מאופיין ומדויק".

-

אתה זה שמשיג ויוצר את התוכן ללקוח?

"דבר ראשון אני עושה אבחון ובודק האם הלקוח טוב, אם הוא רלוונטי לקהל היעד, אם גוגל אוהב אותו. אין קמפיין לבאר שבעים שמתאים גם לתל אביבים, למשל. אז זה נורא חשוב לי שאנשים יבינו שהתקשורת היום כל כך השתנתה ואסור להתפשר על הזירה הלא נכונה. אם אתה בא לעשות היום קמפיין בחו"ל במקום שטוויטר חזק בו ועושה את הקמפיין בפייסבוק, פיספסת".

יש לך כבר לקוחות מאז שהתחלת לפני חודשיים?

"כן, יש לי כבר ארבעה לקוחות, כל אחד בעוצמה אחרת. אני קודם כל עושה שיקוף לבן אדם, יש לי המון ניסיון, הייתי עיתונאי 20 שנה כמעט ויש לי ראייה של 360 מעלות. זו היכולת שלי היום, הייחודיות שלי ואני יכול לשבת עם לקוח וכל התהליך מתחיל בשיחה... ואני דיי בתחילת השיחה עולה על מה הוא רוצה. כשאנחנו הולכים לרופא, הוא לא ישר ייתן תרופה, הוא ימדוד חום, יסתכל על העיניים כי עדיין אתה חייב לקבל אינדיקציה. אז יש לי תחושות מהר מאוד אבל אני מנסה לקבל תמונה כוללת, אף פעם לא לבד. יש לי המון אנשים שעובדים איתי בשיתוף פעולה. כל הרעיון הוא שארבע עיניים רואות יותר טוב משתיים. וגם במקרה הזה יש לי את העיקרון שהם חייבים להיות דרומיים".

תוסף המזון שלכם

בשן, נאמן לאזור הדרום ולבאר שבע, בחר דווקא בעיר הדרומית להקמת העסק העצמאי שלו. הוא גר בעבר בתל אביב וחווה את העיר, אך החליט שהוא לא יכול להישאר שם. בשבילו באר שבע זה הבית: "מבחינתי יש פה הרבה מה לעשות בתחום שלי, יש מה לפתח בתחום התקשורת. זה הבית שלי, יש פה משהו אמיתי שאין בתל אביב, אמיתי באנשים, באיך שהם מתלבשים ומדברים ומתנהגים", משתף בשן.

-

לפני השיחה בינינו ביקר בשן אצל רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע. בפגישה ביניהם הם דיברו על פרויקטים עתידיים שהם יכולים להרים יחד בעיר. הוא מספר: "אני חזרתי עכשיו מרוביק. כשהיה סגן ראש עיר הוא ניהל תקשורת ואני בהחלט נוקף את זה לזכותו. אמרתי גם לרוביק שלי יש משימה להוביל פה בבאר שבע את השינוי הזה של הגישה, של לעבור לנהל תקשורת ולא לשכור גורמים".

בשן מספר כי כואב לו לראות את באר שבע מאחור בתחום, כשחברות גדולות כלל לא מנהלות פה תקשורת. "אחרי שאתבסס, החלום שלי הוא לקחת נוער בסיכון וללמד אותם את המקצוע הזה. זה החזון מבחינתי, גם לשנות את צרכני התקשורת והחברות הגדולות וגם להקים עסק. אנשי שיווק של חברות ענק לא רואים בזה צורך אבל הם טועים, כי אני באמת מאמין שאני מביא אחלה תוסף מזון. שינוי קטן לפעמים יכול לעשות מהפכה".

השליחות שלו

עמדתו האיתנה ואהבתו לגבי באר שבע וההתפתחות שהיא עוברת, גרמה לבשן לצאת בפייסבוק כנגד הקולגה, כתב חדשות 10, אלמוג בוקר, בעקבות כתבה על באר שבע ששודרה בערוץ.

בפוסט הוא כתב, בין היתר שלהיות כתב בכלי התקשורת מעניק לך המון כוח. "השאלה היא מה אתה עושה עם הכוח הזה. תהיה הוגן, תחדש, תעניין, תעמוד בכל הסטנדרטים. אבל אל תצלם לי גמלים ואת שכונה ד'. די. די. יש פה עוד הרבה מעבר... יש שכונות מצוקה גם בת"א וירושלים. תהיה ביקורתי, אין לי שום בעיה עם ביקורת, אבל תצא מהסטיגמות ותילחם על זה בתוך המערכת שלך".

"אתה לא כתב חדשות ערוץ 10 בדרום, אתה כתב הדרום בחדשות 10. ככה אני ראיתי את זה", מבהיר בשן. הוא מוסיף ואומר שהוא מאוד מעריך את עבודתו של בוקר אבל הוא חייב היה להיות הוגן ולשים באופן שווה את אותו הנפח של הביקורת גם על הצד החיובי בכתבה. "באר שבע והדרום עפו קדימה מזמן מהסטיגמות. יש לך צ'אנס, חלון הזדמנויות, לקדם את האזור שלך. מבחינתי זאת השליחות", מבהיר בשן.

-

ובאמת כך שגיא בשן רואה את העסק החדש שהוא הקים- כשליחות שלו בדרום. הוא מעוניין להביא את הערך המוסף בתחום התקשורת ללקוחותיו, להציג להם את האג'נדה שלו ובסופו של דבר לספק להם את התמהיל התקשורתי הנכון שיהפוך את העסק שלהם לאפקטיבי. "זה סוג של שליחות כזו. יש לי את היכולת להגיד מה עובד טוב ומה לא עובד טוב. אני תמיד מחוץ לקופסה, חייב לבוא בגישה שונה. אני מבחינתי רוצה לעסוק גם בחינוך לתקשורת, השנים היפות שלי היו כשהייתי מרצה לתקשורת בספיר. פגשתי לפני שבועיים סטודנט שלי לשעבר. בא אליי בחור עם חליפה ואמר לי תשמע אתה שינית לי את החיים. זה ריגש אותי. כשלימדתי עיתונות אמרתי להם שכל אחד חייב להביא משהו משלו פנימה. לא לעשות מה שכולם עושים".

בגלל זה אתה יוצא לדך עצמאית? להביא משהו אחר?

"אני רוצה לנהל את עצמי פעם אחת בחיים שלי. הדרך שלי לא הייתה קלה תמיד בגופים שעבדתי בהם, אבל אני נורא מאמין בה. יש משהו בהפרעות קשב וריכוז שאתה גדל בתור ילד עם תחושה שאתה לא שווה כלום. ואני כל החיים שלי מנסה להוכיח לעצמי שאני כנראה שווה משהו. זה מצד אחד נורא לא ריאלי למציאות, כי מסתכלים עלי ורואים בחור מצליח, אבל מבחינתי זה לא נגמר. זה מנוע צמיחה. אז אני מתחיל מאפס, ופתחתי את הנכס שלי שזה הראש שלי".

-

אז איפה את רואה את עצמך עוד 10 שנים?

"אני רואה שהצלחתי להוביל מהלך של אנשי תקשורת מובילים בארץ ובעולם שצומחים מפה. כי ממדבר רק אפשר לצמוח. ואני חושב שיש פה קרקע נהדרת. כי היום כל אחד הוא איש תקשורת בצורה כזו או אחרת. בצד המקצועי להיות זה שמוביל את התקשורת האיכותית בדרום. המקצוע הזה הוא לוקה בחסר בדרום. אני רואה את עצמי כחברה מאוד גדולה שמאוד משפיעה ומשנה את כל המהות של תקשורת דרומית. משהו שהוא מאוד ייחודי לפה, עם האותנטיות והאמיתיות הזו, בלי הפינפונים. בסוף האותנטיות הבאר-שבעית לוקחת. אז מצד אחד להוביל את כל העניין של גידול דור של אנשי תקשורת, ומצד שני במצב הקיים להרגיל את כל החברות פה שיש עוד באר שבעיים איכותיים בעולם התקשורת".


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('74e222bf-ce10-4947-b22a-8c5ca05bb84e','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה