"זה היה פרויקט גמר שלנו, אני למדתי באוניברסיטה העברית ושני השותפים האחרים למדו פה בבן גוריון הנדסת תוכנה. אנחנו כולנו מאשדוד אז הכרנו לפני... וזה בעצם נולד על בירה. ישבנו ואז מישהו מאיתנו התחיל להתבאס על זה שהוא צריך להזמין משהו בשביל אימא מאיביי, כי היא לא יכולה ולא יודעת וצריך פייפאל... הבנו שזה דפוס חוזר אצל כולנו ואז אמרנו, למה שלא נוריד את הכאב ראש הזה? וככה נולד הרעיון", מספר אנטון גולדשטיין, ממייסדי פלטפורמת Zipy.


-

זיפי למי שלא מכיר, נותן לאדם הפשוט את האפשרות להזמין מוצרים ישירות מאתרי מסחר אלקטרוני כמו Ebay, Amazon, אלי אקספרס ועוד. כל שעליכם לעשות הוא לפתוח משתמש באתר החברה, בעברית ובקלות, ולקבל את כל השירותים ללא בעיה, ואפילו להשתמש בכל כרטיס אשראי שתרצו- בלי לפתוח חשבון PayPal או להזדקק לכרטיס אשראי בינלאומי. נשמע מפתה? החשיבה של המייסדים הייתה נטו העזרה למשתמשים ברחבי הארץ. גולדשטיין מספר: "האתר ושירות הלקוחות שלנו הוא בעברית ונוח לשימוש. אנחנו קיצרנו את תהליך הרכישה למשתמשים והפכנו את החוויה לנוחה יותר עבורם".

כשמגיעים למשרדי Zipy בשכונת רמות אין שום סממן או רמז שאתה בחברת הייטק. החברה יושבת בוילה פרטית שהם רכשו, ומשתלבת בנוף העירוני. הם עיצבו את הוילה בעצמם, כשהחלק התחתון מזמין ומרווח- סלון, מטבח מפנק וחדר ישיבות, ואפילו אפשר לעשות כושר במתקן ששמו לעצמם בבית. בקומה העליונה נמצאים המשרדים עצמם, עם שולחנות ומחשבים רבים, כיאה לחברת סטארט אפ. זוהי חברה לא גדולה במיוחד, המונה כ-20 עובדים, אשר החלה את דרכה לפני 4 שנים ועוד מתפתחת וצומחת עם הזמן.

-

אז איך אתם מרוויחים מזה?

"יש עמלה שמגולמת בתוך האתר, יש עמלה גם שהפלטפורמות עצמן משלמות לנו, כי אנחנו מספקים להם את המכירות בפועל. למרות העמלות הללו, בתור לקוחה את לא תרגישי שהמחיר יקר משמעותית וזה שווה את זה".

מה מבדיל אתכם מאתרים אחרים שמציעים את אותה הפלטפורמה?

"זו שאלה טובה... בגדול זו הגישה שלנו. כי האנשים שעובדים אצלנו, עושים את זה למטרה אחת- לפשט את תהליך הקנייה באינטרנט. המטרה שלנו זה לעשות דברים בצורה כמה שיותר פשוטה ויעילה. הפשטות זה שם המשחק. כל הסוד זה באמת להתגבר על הקשיים הטכנולוגיים ולתת לאנשים אפשרות לעשות את מה שהם רוצים בקלות. זה החזון שלנו, הכי חשובה לנו טובת הלקוח".

בשביל האווירה

חברות סטארט אפ רבות נמצאות במרכז, בתל אביב ובכל גוש דן. אבל חברת Zipy בחרה להתמקם דווקא בבירת הנגב, באחת מהשכונות בעיר. גולדשטיין מספר כי זה מטעמי נוחות, עלויות וכמובן אווירה: "תכלס יש פה אווירה מגניבה ואנחנו אוהבים את זה. כשאתה עובר מהמרכז לכיוון דרום זה יותר נוח.. במרכז עולים גם המחירים, זה יקר לעבוד שם ואנחנו לא מרגישים צורך עז להיות במרכז. רוב העובדים הם באר-שבעיים, ויש גם כאלה שעושים את הנסיעות, כאלה שעובדים מהבית ובאים מידי פעם, אז זה נוח לנו".

Zipy סיגלו לעצמם תרבות ארגונית בריאה וירוקה, ועושים את זה בצורה מיוחדת. הם מציעים לעובדים המקומיים להגיע לעבודה באופניים ומשלמים להם גם בונוסים על כך, כדי שיוכלו לחסוך את הנסיעה ולעשות כושר על הדרך.

"אני כן רואה אחריות מסוימת על הצורה שאפשר וכדאי להתנהל כחברה. בחרנו לעבוד מתוך בית ולא מתוך משרד, כי זו גם הרגשה פנימית שנותנת לך אווירה שונה וכיפית יותר מאשר לבוא למשרד כל יום. במקרה הזה, גם עם הנסיעות... אם יש אפשרות שבן אדם יחסוך את הנסיעה הזו ויגיע באופניים, זה גם תורם לכושר וגם לאיכות הסביבה. אז למה לא? חיים בריאים זה הכי חשוב", משתף גולדשטיין.