הראשון בהם הוא הקידום הממומן, בו בעלי האתרים משלמים לגוגל עבור פרסום מודעה, אשר מופיעה כאשר הגולשים מקלידים מילות חיפוש מסוימות. האפשרות השנייה של קידום אתרים דרך מנוע החיפוש של גוגל (והיא, אם תשאלו אותנו, גם האפשרות המלהיבה והמעניינת הרבה יותר) היא קידום אורגני.

 

מהו קידום אורגני ומהם העקרונות העומדים מאחוריו?

קידום אורגני, פירושו, כי האתר, בכוחות עצמו, וללא קידום ממומן, מטפס במעלה תוצאות החיפוש, כאשר המטרה הסופית היא, כמובן, להגיע ולהתברג בתוך המקומות הריאליים הנמצאים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. קידום אורגני, כולל מספר הנחיות ודרכי פעולה, אשר נועדו למטב את הדרך בה מאנדקסים עכבישוני האינדוקס של גוגל את האתר ולספק להם את מירב האפשרויות למקם אותו במקום גבוה ככל האפשר. הנה כמה מדרכי הפעולה הנפוצות יותר:

 

היררכיה נכונה של האתר

בדומה לגולשים האנושיים, גם עכבישוני האינדוקס חייבים שהאתר יהיה מסודר לפי קטגוריות, תתי קטגוריות ותתי-תתי קטגוריות, אבל, גם כאן, אסור להפריז. לא מומלץ לטמון מאמר/תוכן עמוק מידי, מאחר והעכבישונים, בדומה לגולשים האנושיים, קצרי רוח למדי. הם "ירדו" בהיררכיה עד רמה מסוימת, אבל לא מעבר לכך. לכן, גם אם המאמר שלכם מעולה, במידה והוא יהיה קבור מתחת לשכבות של קטגוריות מעליו, אין סיכוי שהם יגיעו אליו.

מטא-תגיות מתאימות - ישנן מספר מטא תגיות חשובות שכל בעל אתר חייב להכיר אם הוא מנהל את האתר שלו בעצמו. אלה הן תגיות ה-H (H1-H6) הכוללות את כותרת הטקסט (H1) וכותרות המשנה עד לחמש דרגות עומק (H2-H6), מטא דיסקריפשן (תיאור הדף, כפי שהוא אמור להופיע בגוגל), כותרת הדף, כתובתו וכד'.

 

שילוב מילות המפתח הרלוונטיות

גוגל מתייחסת בחומרה רבה לכאלה המנסים להונות אותה. לכן, אתר שעוסק בשרברבות, אשר יפרסם מאמר בו ישולב מונח מפתח נחשק כמו "קידום אתרים", רק על מנת להקפיץ את האתר בתוצאות חיפוש שאינן בהכרח רלוונטיות עבורו, עלול להיענש ולהדחק למטה גם בתוצאות רלוונטיות עבורו. לעונש דומה זוכה גם אתר בו צפיפות רבה של מילות מפתח בטקסט בודד/עמוד אחד.

 

קישורים יוצאים

קישורים יוצאים המובילים אל אתר חיצוני וגם מפנים לטקסטים רלוונטיים באתר מהווים את אחת מאמות המידה של עכבישוני האינדוקס, אבל, כדרכה של גוגל, גם כאן יש טריק: אסור לכם להכניס קישורים רבים וקרובים מידי, אסור לכם שהקישורים יובילו לפתיחה של הדף או האתר המקושר באותו הטאב, מומלץ לבחור אנקורים (המילים המובילות לקישור) מגוונים ו... אתם חייבים לסמן את הקישור כדי שיידעו שהוא קישור (קו תחתון וטקסט בכחול הוא הדרך המקובלת לכך).

 

בשורה התחתונה:

גוגל רוצה שנתאמץ כדי לזכות במיקום הנכסף שבראש דירוג התוצאות, לגיטימי לגמרי. והיא גם יכולה להרשות זאת לעצמה, מתוקף היותה מנוע החיפוש הנפוץ והיעיל ביותר. הניסיון להליכה הזו בין הטיפות, כאשר הקריטריונים על פיהם מדורגים האתרים בתוצאות החיפוש אינם ידועים, הופכת את הקידום האורגני להרפתקה מעניינת, למעין צעידה בשדה מוקשים, כאשר לא רק עיניכם קשורות, אלא גם יש לכם משקולות על הרגליים ושק של 50 קילו בטון על הגב. J אחרי כל אלה, כשאתם מצליחים להתברג למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, מגיעה לכם טפיחה עצומה על השכם (שכמובן, מגיעה בצורת חשיפה ללקוחות הפוטנציאליים הנכונים והמדויקים עבורכם).