"הכלבה שלי חזרה חולה": מה קורה בהסגר העירוני בבאר שבע?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a991fdec-f016-4120-bdba-115eb4543a12','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('a991fdec-f016-4120-bdba-115eb4543a12','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

ההסגר העירוני בבאר שבע מאכלס עשרות כלבים וחתולים עזובים שנאספו מהרחוב. ב'באר שבע נט' נחשפנו לשני מקרים כואבים שצריכים לגרום לכל אחד מכם לבוא ולאמץ, לפני שיהיה מאוחר מידי. חברת המועצה יסמין סקס פרידמן: "העניין יבדק לעומק". עיריית באר שבע: "הכלבים מוחזקים בתנאים טובים".

שני כלבים נפגעו לאחר ששהו למעלה משבוע בהסגר בעלי החיים העירוני בבאר שבע. את שני המקרים הללו אנו מביאים לכם בידיים רועדות ובעיניים דומעות, את סיפורם של שני כלבים שנכנסו להסגר העירוני, ויצאו ממנו לא כפי שנכנסו.

המקרה הראשון התרחש לפני כחודש. עדי, תושב באר שבע גילה כי כלבו "ריי" שיצא מהבית ולא שב, נלכד והועבר להסגר העירוני. כשהתבררה הטעות, כלבו ריי הושב אליו אך התנהג בצורה שונה מהרגיל. "בימים הראשונים לא התייחס אלינו, בקושי נגע באוכל שלו, רק שותה מים. אחרי בערך שבוע אנחנו רואים שהכלב שוכב על הצד בעיניים פתוחות והאוכל לצדו, הבנו שמשהו לא תקין. הכלב אפאטי רק מזיז את העיניים, לא קם, ואז ראינו שכל הפה שלו מלא בקיא של דם. הכנסנו אותו לאוטו ונסענו ולטרינר, אמרו לנו שהוא מיובש, נתנו לו אינפוזיה ובדיקת דם.


בעקבות מצבו הקשה של ריי, נסע עדי לבית החולים הוטרינרי בבית דגן, אך כלבו נפטר דקות בודדות טרם הגעתם לבית החולים, שם התבשר לו שכלבו סובל מהרעלה "הוטרינר אמר לנו שהכלב סובל מהרעלה קשה אמר שיש סוגים של רעל שממוטטים את המערכת הפנימית במשך כמה ימים. הורעל באופן קשה מאוד במשך כמה ימים.

אולי זה קרה לו מחוץ להסגר?

"אני לא פוסל את זה, יכול להיות שהוא אכל משהו מורעל וזה קרה לו, אבל מנגד שמעתי על עוד כמה מקרים על אנשים שהכלבים שלהם חזרו חולים וחלק אפילו מתו מהרעלה אחרי ההסגר. אז כולם אכלו משהו מורעל? אני מאמין שזה מההסגר כי שמעתי לא מעט סיפורים על המקום הנוראי הזה"

עדי ספד לכלבו ריי שאיבד את חייו "אני זוכר שהבאנו אותך בגיל שבועיים , גוש פרווה לבנה מדהים, שובב מצחיק ומלא חום ואהבה, גדלת איתנו 6 שנים, היית לכלב נאמן שאין אחד שלא התאהב בך ממבט ראשון, כמעט כל באר שבע הכירה אותך הכלב האסקי שקוראים לו ״ריי". גם בפעם פעמיים שנעלמת ושגנבו אותך עיר שלמה ידעה לדאוג ולהגיד לנו היכן אתה".

עדי המשיך ואמר "בשנה וחצי האחרונות שמרת על הנסיך הקטן שלנו שהצטרף לגדול איתך יחד לשחק לצחוק ולהנות. היית כלב מדהים ויפה שאין לתאר, שאנחנו לא מעקלים לרשום עלייך בלשון עבר ... לא היה מגיע לך למות ככה. רייצ'י, מצטערים שלא שמרנו עלייך מספיק ולא היה לנו מושג איך לעזור לך .הנסיך שלנו נזכור ונאהב אותך תמיד, תנוח לך ותשמור על עצמך!".

-

"מה עשיתם לכלבה שלי?!"

לאחר המקרה של עדי, נחשפנו ב'באר שבע נט' למקרה נוסף. מוריאל, תושבת באר שבע נאלצה להפקיד את כלבתה בשם 'תלמה' לפני כשבועיים בהסגר העירוני לאחר תקרית עם כלב אחר בשכונה. "נתקלנו בכלבה אחרת והבעלים שלה נשרטה, שני הכלבים שלנו היו צריכים להיכנס להסגר בגלל זה למרות שהיא כלבה מחוסנת ועוברת את כל הבדיקות. ניתנה להם כלבה בריאה מלאת שמחת חיים". סיפרה מוריאל.  

במשך הימים ששהתה כלבתם האהובה בהסגר, הגיעה מוריאל לבקר אותה מספר פעמים: "הגעתי רציתי להביא לה את האוכל שלה ובכלל לא נתנו לי לראות אותה. אמרו לי שאני לא יכולה להיכנס כי זה "גורם חרדות לכלב". שאלתי "היא בסדר?" ואמרו לי "כן כן".

אלא שבתום עשרת הימים חזרה מוריאל לאסוף את כלבתה מההסגר וגילתה אותה חולה ולא מגיבה "הגעתי ופתאום הוטרינר אומר לי, תקשיבי הכלבה שלך לא מרגישה כל כך טוב" אמרתי לו "מה זה?! למה לא הודעתם לי?! אמרתם שהיא בסדר".

מוריאל סיפרה על הרגע בו ראתה את כלבתה הסובלת "הגעתי והיא הייתה קשורה לחבל מסכן בחדר של הוטרינר, כולה חולה,מיובשת, אפאטית, לא מסוגלת להרים את הראש ואפילו לא לעמוד על הרגליים".

מוריאל ההמומה פינתה במיידית את כלבתה לוטרינרית פרטית שם קיבלה הכלבה אנטיביוטיקה ואינפוזיה "אמרו שהיא חטפה שעלת ודיזינטריה. היא עד עכשיו בקושי מגיבה, לא מרימה את הראש, חולה וחלשה. היא שכבה בהסגר בתוך השלשול של עצמה כמה ימים ולא דאגו לה! מה קורה בתוך ההסגר הזה?!".

מוריאל זועמת על הטיפול בכלבתה האהובה "לא ברור מה המטרה של ההסגר הזה? להכניס כלב ופשוט לאמלל אותו במשך עשרה ימים? צריך לעשות בדיקה מעמיקה במקום הזה, כנראה שלא סתם לא נתנו לנו להיכנס לראות אותה במהלך השבוע מספר פעמים כשהגענו. מה עשו לכלבה שלי?!"

-

"תיעשה בדיקה מעמיקה בנושא"

יסמין סקס פרידמן, חברת מועצת עיריית באר שבע ופעילה למען בעלי החיים בעיר, מסרה בתגובה למקרים "אנחנו רואים את שני המקרים בחומרה. חשוב לציין כי גם אני וגם בלשכת ראש העיר יצרנו קשר עם בעלי הכלבים והכל נבדק לעומק. אני לא אניח לזה עד שאני אבין מה קרה".

יסמין הוסיפה ואמרה "חורה לי שבעקבות שני מקרים כל העבודה הקשה יורדת לטמיון. הצרכים של בעלי החיים נמצאים על השולחן של עיריית באר שבע. יצאנו במבצע עיקור וסירוס של חתולים בעלות של 400 אלף שקלים. חשוב גם שהתושבים יסרסו או יעקרו את כלביהם. בנוסף אנחנו עובדים קשה על הקמת פינות האכלה לחתולים וגם גינות כלבים כך שעד סוף 2018 תהיה גינת כלבים בכל שכונה".

בהתייחס להסגר העירוני הגיבה יסמין "אנחנו משקיעים מאוד בהסגר, ההסגר שופץ והוחלפו צוותים, עושים ימי אימוץ, טיולים, ובימים אלו מקימים מרפאה מתקדמת לבעלי החיים בהשקעה של חצי מיליון שקלים למען הכלבים. תוסיף לזה גם את הטיפול השוטף שזה 600 אלף שקלים כל שנה. חשוב גם לציין כי בעוד שבמקומות אחרים בארץ ממיתים כלבים, בשנתיים האחרונות אף כלב לא הומת בהסגר באר שבע, אנחנו משקיעים בבעלי החיים מאמצים עילאיים".

בעוד שנים בודדות: קריית בעלי חיים בשטח של 30 דונם

יסמין הוסיפה כי בעירייה מתכננים להקים קריית בעלי חיים בסמוך לגן הזואולוגי, מרחב עצום בגודל של כ-30 דונמים אליו תועבר תחנת ההסגר ותהיה מהמתקדמות בארץ. לדבריה "מדובר בקריית בעלי חיים עם מרחבים גדולים, כלובים ענקיים עם חצרות, מרפאות איכותיות, חזון שאני מובילה יחד עם סגן ראש העיר טל אל על ואין כמותו בארץ". קריית בעלי החיים נמצאת בימים אלו בתכנון, ובתקווה תראה אור בעוד כ-5 שנים.  

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "בניגוד גמור לטענות, הכלבים בתחנת ההסגר (הכלבייה) מוחזקים בתנאים טובים. הכלבים מקבלים טיפול הולם מצוות מוכשר שעובד במקום, המבצע פעמיים ביום ניקיון כללי של התאים, מתן מזון ומים".

"כידוע בכלבייה נמצאים כלבים שאותרו משוטטים ושאינם נדרשים על ידי בעליהם. הכלבים מוצאים לטיול על ידי מתנדבים במגרשים שנבנו עבורם במיוחד בתוך מתחם המחלקה הוטרינרית. בנוסף, הרופאים הוטרינרים בודקים פעמיים ביום את הכלבים במטרה לזהות סימנים ראשונים למחלת הכלבת וכן דרכי הטיפול בהם".

בעירייה ציינו בהתייחס למותו של הכלב ריי שבוע לאחר שיצא מההסגר "הכלב נתפס במרחק של 3 ק"מ מהמקום ויתכן שבדרך בטרם תפיסתו אכל את הרעל".

ביום שישי הקרוב 12.6.17 יתקיים יום אימוץ ברחבת הדשא ליד מרכז הנגב. כתובת: שדרות רגר 85. תגיעו לאמץ ולהעניק בית חם לבעלי החיים, כדי שלא יאלצו לחזור בחזרה לכלובי ההסגר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2de8053c-5e1c-4f7e-b7c5-f2bd155be101','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה