שיימינג, אלימות מינית ופוליגמיה: נערות מספרות על הנושאים שמטרידים אותן

$(function(){setImageBanner('4d0da255-0b7c-4b8c-b063-6e6d19082a4c','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

הנושאים הללו ונוספים נידונו בכנס "נערות משנות עולם" שהפיקו נערות הבתים החמים מעמותת יחדיו והתקיים ביום רביעי האחרון (10.5) באוניברסיטת בן גוריון.

500 נערות מרחבי הנגב הגיעו בשבוע שעבר (ד') לכנס "נערות משנות עולם" של עמותת יחדיו. הכנס הופק על ידי נערות הבתים החמים, מסגרת של משרד העבודה והרווחה המופעלת על ידי עמותת יחדיו ומנוהלת על ידי עדי לברון-עטיה, והינו פרי שיתוף פעולה בין העמותה לבין נור שימי, דוקטורנטית במחלקה לעו"ס באוניברסיטה.

 בהופעה בכנס נערות משנות עולם. צילום: צבי תקשורת

את הכנס הנחו שתי נערות, יהודייה וערביה, בשתי שפות, עברית וערבית. הנערות מכלל הבתים החמים, שהיו שותפות להפקת תוכן האירוע, הציגו במהלכו את תוצרים של עבודה שנתית שעסקה ב'מה היו משנות בעולם' ביחס לנערות. הן צילמו וביימו סרטים שהוצגו בנושאים שונים המטרידים אותן, ביניהם הטרדה מינית במקום עבודה, פוליגמיה בחברה הבדואית, התעללות בבעלי חיים, אלימות מינית כלפי נערות, שיימינג ברשת, עודף משקל ועוד.

הנערות גם רקדו ריקוד היפ-הופ כחלק מעבודה שנתית עם הסטודיו של דן אודיס, שעובד איתן על תפיסת הגוף באמצעות ריקוד ונהנו מהופעה של קבוצת ההיפ-הופ שלו, שזכתה לאחרונה במקום הרביעי בארץ בתחרות היפ-הופ ישראל וכן מהופעת אורח של הזמרת אגם בוחבוט. 

לאחר ההופעות התקיימו במסגרת הכנס מגוון סדנאות לנערות, שהועברו על ידי נערות ונשים שעשו שינוי משמעותי בעולם. נושאי הסדנאות היו סיפור חיים אישי, סדנאות בנושא דימוי גוף, זהות מינית, להיות נערה סלבריטאית, אלימות ועוד.

"הכנס הינו אירוע שיא של תכנית "נערות משנות עולם" שפועלת לאורך השנה במסגרות הבתים החמים של העמותה". ציין אל"מ (מיל.) יאיר באר, מנכ"ל עמותת יחדיו. "מטרתו היא להעניק מקום ומשמעות לפועלן של נערות בישראל ובעולם לאורך ההיסטוריה ששינוי את העולם תוך חיבור בין סוגיות אישיות לסוגיות חברתיות. זו הזדמנות לתת מקום, במה וקול לנערות לומר את דבריהן, להשתתף במשחק הפוליטי והחברתי בתוך מרחב ציבורי, כאשר הן אלו שארגנו והנחו את הטקס".

את הנערות מלווה באופן צמוד במהלך השנה יו"ר עמותת יחדיו והבעלים של חברת הפטנטים העולמית "לוצאטו את לוצאטו", ד"ר אסתר לוצאטו, שפוגשת את הנערות במהלך השנה בפעילויות שונות. לוצאטו ציינה בכנס כי "עמותת יחדיו נמצאת כאן כדי להגשים לכן את החלום. אנו ניתן לכן את הכלים והמיומנויות, את התמיכה המלאה וכר פורה כדי שתוכלו להצליח בחיים. הכוח בידיים שלכן ואני מאמינה בכן שתצליחו לשנות את העולם".

במעמד האירוע פנתה הפרופ' רבקה כרמי, נשיאת האוניברסיטה לנערות הרבות שהיו בקהל ואמרה "נמצאות פה היום נערות רבות שישנו את העולם. הפוטנציאל והיכולת קיימים אצלכן, אם תחברו לזה את הרצון, את החלומות שלכן  וגם עבודה קשה, תשנו את העולם". כרמי סיכמה את דבריה בתקווה כי תפגוש את הנערות בעוד מספר שנים במדרכות האוניברסיטה.

צילום: צבי תקשורת

הכנס, שהופק בשיתוף המחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטה, היה גם אירוע מחווה לפרופ' צביה ולדן, מייסדת היחידה ללימודי נוער באוניברסיטת בן גוריון, שסיימה לאחרונה את תפקידה. הרציונל לקיומו של

הכנס הציג את סיפוריהן של נערות שעשו שינוי משמעותי בעולם, בחייהן הפרטים או במרחבים הקהילתיים בהן חיו. סיפורים אלו לא זכו בהכרה הראויה להם כפי שאנו עדות לסיפורים של נשים בוגרות שפרצו דרך ושינוי את העולם, ובמקרים שונים העובדה שמדובר בנערה (13-18) לא היה מספיק בולט.

לכנס הגיעו גם: פרופ' רויטל יפה-כץ, נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר שבעפרופ' דורית סגל אנג'לצין, ראש המחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן גוריון והגב' ליאת ארמרמן, מפקחת מחוז דרום, שירות נוצ"ץ, משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6d0f3300-38ec-4f10-acf3-2fd0b13b968d','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה