הקצינים הטכנולוגיים הבאים בחזית הלחימה של צה"ל

$(function(){setImageBanner('cc7a9781-ac14-4379-bffc-ec56bf51fc0e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

בשבוע האחרון הסתיימה השלמת הקצונה הטכנולוגית של חיל התקשוב. בהשלמה המאתגרת הטכנולוגית מוכשרים הצוערים להיות הקצינים הטכנולוגיים הבאים בחזית הלחימה החדשה של צה״ל, ועתידים להוביל את התחום. בין מסיימי ההשלמה בולטים שלושה תושבי באר שבע- שחר דונר, אורן פסחה ושלומי שוורצמן.

שחר בן 22 והוא בוגר התיכון מקיף ו', כבר אז הוא ידע שעתידו בתחום הטכנולוגי למד במגמות פיזיקה ומדעי המחשב. את מסלולו בחיל התקשוב הוא החל בתור מתכנת ולאחר שאותר לפיקוד הוא יצא לקצונה. 

אורן בן 23, הוריו עלו ארצה בשנות ה80 מאתיופיה, כי הבינו שישראל היא המקום שלהם. אורן הוא בוגר בית הספר הטכני של חיל האוויר בבאר שבע בו למד במגמת אלקטרוניקה. אורן הוא עתודאי ובוגר המכללה אורט בראודה במסלול הנדסת חשמל.

שלומי שוורצמן, בן 23 מגיע ממשפחה צבאית טכנולוגית, אחותו משרתת ביחידת 8200, בחוד החנית של הטכנולוגיה באגף המודיעין. כבר בתיכון הוא הבין שהוא מתעניין בטכנולוגיה ולכן בחר ללמוד במגמות פיזיקה ומחשבים. שלומי הוא אקדמאי ובוגר אוניברסיטת בן גוריון.

תארו את מסלולכם הצבאי עד כה

אורן: מסלול העתודה הצבאית מתחיל בלמידת תואר, במקרה שלי הנדסת חשמל למשך 4 שנים, בהם אתה נקרא מידי פעם בפעם לעשות טירונות, יום חיול וכו'. 

שלומי: התגייסתי במסלול עתודאי. התחלתי ללמוד הנדסת חשמל באוניברסיטת בן גוריון במסגרת מסלול העתודה, לאחר מכן עברתי את קורס הקצינים וכיום מסיים את ההשלמה הטכנולוגית. למה הנדסת חשמל? השילוב שבין מדעים מדויקים לבין מוצר מוגמר תמיד סקרן אותי.

שחר: במרץ 14 התחלתי את קורס תכנות. קורס קדם צהל"י בבסמ"ח שבמצפ"ן. נמשך כחצי שנה, אינטנסיבי מאוד, מאתגר מאוד, ומספק מאוד. בסופו של הקורס אותרתי למסלול הדרכה ופיקוד, כך שלאחר הקורס ובסיום הטירונות - התחלתי קורס הכש"ם - הכשרת מפקדים, שנמשך חודשיים. לאחר מכן הגעתי למדור תובל שבבסמח שאחראי על הרצת קורס תכנות ומספר קורסים אחרים. במהלך שירות של שנתיים במדור העברתי שלושה קורסי תכנות - שניים כמדריך, ואת האחרון כמ"מ. כמ"מ פיקדתי בקורס שח"ר - שילוב חרדים - חוויה מעניינת מאוד. בסיום קורס זה יצאתי לקצונה.

אלו אתגרים ורגעי סיפוק חוויתם עד כה במהלך השירות?

שלומי: האתגר העיקרי הוא להבין שאתה כקצין, אחראי עכשיו על הכול והמשפט "אם אתה לא תעשה אף אחד לא יעשה " מקבל מעמד של כבוד ואמת.

אורן: קורס הקצינים מהווה הכשרה פיקודית, לעומת זאת ההשלמה היא הכשרה יותר מקצועית ולכן האתגר הגדול הוא למצות כל קורס בצורה המיטבית לאור המטרה שלו. האתגר הגדול יותר יגיע בתפקיד הבא.

שחר: במהלך השירות אתגר עיקרי שהיה לי היה התמודדות של אינטנסיביות העבודה. אמנם אנחנו לא לוחמים, אך יש הרבה אחריות שניתנת כמפקד וכמדריך בקורס תכנות, ולא פשוט לעמוד בדרישה המתמדת - לשלוט תמיד בחומר המקצועי, להעניק מאה אחוז קשב לחניכים ולחיילים, ולנסות לקיים חיים אישיים במקביל, בסופשים הקצרים בבית. בנוסף - חוויה משמעותית כאמור הייתה הפיקוד על קורס שח"ר, מדובר באוכלוסייה מיוחדת, בחיילים עם סיפורים שלא יוצא לפגוש כל יום. כיף גדול לפקד על קורס.

-

האם אתם ממליצים על המסלול? מה לדעתכם מייחד את חיל התקשוב? 

אורן: חיל שתפקידו המרכזי הוא לספק תקשורת בין הדרג המבצעי לפיקוד. חיל התקשוב מוביל כיום פרויקטים מרכזיים בשיתוף כל הזרועות שיובילו את צה"ל כמה צעדי ענק בחזית הטכנולוגיה ומכאן ברורה חשיבותו.

שלומי: ייחודו של החייל הוא שהוא כולל את כלל התפקידים הן מבצעיים קצין קשר גדודי, המהווה את יד ימינו של המג"ד בכל הקשור לפן התקשובי, והקשר ביחידה.  והן טכנולוגים קפ"ט, קמ"ד, קציני תיכנות ועוד רבים אחרים. התרומה למערך הלוחם היא אדירה, חברה לידי ביטוי בשטח בצורה מאוד משמעותית.

שחר: אני ממליץ על השירות באגף התקשוב. העיסוק הטכנולוגי מאתגר ומספק מאוד - למי שאוהב את התחום - אין דבר מספק כמו לעבוד קשה על ללמוד נושא מסוים, ואז להצליח להעביר אותו לעשרות חניכים. בנוסף על השירות כמפקד בקורס תכנות - מסלול הקצונה של חיל התקשוב במגמה הטכנולוגית מפגיש אותך עם אנשים איכותיים, ומעניק אפילו לאדם שכבר יש חו ניסיון כמפקד - זוויות ראייה חדשות.

מסיימי הקורס מסכמים: אנו מרוצים ממסלול עתודה ומקווים להמשיך להתפתח ועם זאת חשוב להבין שלא כול אחד מתאים למסלול,  זהו מסלול מאתגר ומי שבא, בא להשקיע!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('69b5e8a2-4a31-4d5b-9e94-44aec3890e0a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה