הותר לפרסום: מסע הנקמה של דוד בוקובזה

$(function(){setImageBanner('c082b78c-bbcc-4875-a259-dc410f05defb','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

דוד בוקובזה, תושב באר שבע רצח את אברהם אלתר בן ה-65 בדירה שכורה בשכונה ה'. לאחר מכן נסע לבית גרושתו בנווה זאב, הצית אותה וניסה לרצוח אותה. בהמשך אותר במכונית בוערת מול בית המשפט בירושלים. מה הניע אותו למעשיו ומה עומד מאחוריהם? כל הפרטים על אחת הפרשות המטרידות בשנים האחרונות.

הכל התחיל בבוקר יום שישי, 7 לאפריל 2017. במוקד המשטרה התקבל דיווח על שריפה שפרצה בדירת מגורים ברחוב מאיר גרוסמן בשכונת נווה זאב בבאר שבע. כוחות ההצלה הוזעקו לכבות את השריפה, ומאוחר יותר התברר כי זו פרצה לאחר שגבר תושב העיר ניסה להצית את גרושתו וכתוצאה מכך פרצה השריפה בדירה שהתפשטה לקומת הבניין, והגבר נמלט. מספר שעות לאחר מכן התקבל דיווח על אדם שהצית את עצמו בתוך מכוניתו מול בית המשפט העליון בירושלים.

-

אותו גבר בשני המקרים היה דוד בוקובזה, תושב באר שבע בן 47. בוקובזה מוכר לרשויות
מאחר שבשנת 2014 חטף בוקובזה את ילדיו בעקבות סכסוך גירושין עם אמן וטס עמם לתאילנד. משטרת ישראל פתחה במבצע מורכב בשיתוף גורמים בינלאומיים ועצרה את בוקובזה עם ילדיו - ואלו הושבו חזרה לישראל לחיק אמם. בעקבות החטיפה הורשע בוקובזה במסגרת עסקת טיעון וריצה מאסר של שנה וחמישה חודשים.

בוקובזה, הגרושה והחבר הקרוב

בבוקר יום שבת מתקבל דיווח כי אבי אלתר, תושב באר שבע בן 65 משכונת רמות נעדר לאחר שיצא מביתו ולא שב. מספר שעות לאחר שהוגדר כנעדר נמצאה גופתו של אלתר בדירת מגורים ברחבת הגלבוע בשכונה ה', כשעליה סימני דם, במשטרה פתחו בחקירה בחשד לרצח.


-

בחקירת המשטרה התברר כי אלתר נרצח כבר יום לפני כן, ביום שישי בו ניסה בוקובזה להצית את גרושתו. עוד התברר כי בין אברהם אלתר בן ה-65 לבין בוקובזה היסטוריה ארוכת שנים - הם עבדו ביחד בתיווך בעיר העתיקה והיו חברים קרובים. כשבוקובזה השתחרר מהכלא לפני כחצי שנה הוא חידש את הקשר עם אלתר כדי שיחבר בחזרה בינו לבין גרושתו, נסיבות שהובילו להסתבכות הפרשה.  

אלתר הגיע ביום שישי לדירתו של בוקובזה אותה שכר ברחבת הגלבוע, שם לאחר ויכוח בין השניים החליט בוקובזה לרצוח את אלתר ולקחת את אקדחו. בזירת הרצח נמצא גם רובה חצים, חומצות וחומרים נוספים, בהם התכוון בוקובזה להשתמש ככל הנראה כדי לבצע מעשי זדון.

צילום ועריכה: שרון טל

לאחר שרצח את אלתר, נסע בוקובזה אל דירת גרושתו ברחוב מאיר גרוסמן בשכונת נווה זאב חמוש באקדחו של אלתר, תוך כוונה ברורה לפגוע בגרושתו. כשהגיע לדירת גרושתו, בוקובזה ניסה לפגוע בה באמצעות האקדח, וכשלא הצליח, שפך על גרושתו בנזין והצית אותה. גרושתו הצליחה להימלט כשהיא ספוגה בבנזין וסובלת מכוויות. משלא הצליח לבצע את כוונתו, נמלט בוקובזה מהדירה הבוערת. השריפה התפשטה לקומה בבניין והזעיקה את שירותי הכבאות וההצלה שכיבו אותה, אך לדירה נגרם נזק כבד.

-

כאמור, שעות בודדות לאחר המקרה, בוקובזה הצית את מכוניתו כשהוא בתוכה מול בית המשפט העליון בירושלים. כוחות ההצלה חילצו אותו מהמכונית הבוערת כשהוא סובל מכוויות קשות והוא אושפז בבית החולים. במכוניתו נמצא אקדח ובנוסף נמצאו מכתבים בהם הוא מגולל את טענותיו הקשות כלפי אנשים שונים שהיו מעורבים בחייו ביניהם עורכי דינו, גרושתו, אנשי תקשורת שכתבו עליו ובית המשפט העליון, טענות בגינן ככל הנראה החליט להצית עצמו מול בית המשפט, שגזר עליו עונש ממנו השתחרר לפני כחצי שנה, שחרור לאחריו עבר לגור בדירה השכורה ברחבת הגלבוע, בה רצח את אברהם אלתר. 

הצד של בוקובזה

בסרטון שפרסם דוד בוקובזה ביוטיוב ביום הרצח, הוא מגולל את טענותיו הרבות כלפי גרושתו, עורכי דינו, הפרקליטות ובית המשפט העליון:

-

המכתב שהשאירה אשתו של אבי אלתר ז"ל

במשפחתו של אלתר קיבלו בהלם את אובדן יקירם. לאחר היוודע הרצח, הוציאה אשתו מכתב בו היא מספרת על האדם האהוב שהיה עבורם בעל רוח חופשיה ואהב לעזור לכולם.  

"את אבי פגשתי כסטודנט. הכרנו במסיבת ג'אם, בדירה של אחותו, בקיץ 79'. לפני 38 שנה. התחתנו כשנה לאחר מכן. אבי היה מנהל הצגה בתיאטרון באר שבע. גם אני עבדתי שם. הוא למד הנדסה כימית באוניברסיטת בן גוריון. באחת החופשות שלו, הוא הכיר את עולם התיווך והתאהב במקצוע". סיפרה אשתו של המנוח.

אשתו סיפרה על אדם מדהים, שעשה הכל למען האנשים עמם עבד: "הוא עזב את הלימודים ופתח את משרד התיווך לפני כ-26 שנה. הוא אהב אנשים, אהב לעזור להם. הוא אהב לעבוד עם עולים חדשים. הוא עזר למצוא להם דירות למגורים. הוא היה מאוד אנושי. מחלקם הוא אפילו לא היה גובה דמי תיווך. הוא היה רץ איתם לסדר את המשכנתא. הולך איתם לעירייה, לחברת חשמל, דואג להם לארנונה, מקריא להם מכתבים כי לא ידעו לקרוא בעברית. הוא היה מטפל בלקוחות שלו מא' ועד ת'.  הוא עזר לכל מי שצריך וביקש עזרה.

הקשר המיוחד בין אבי לנכדתו נועה

"מאז שנולדה לו הנכדה הראשונה, נועה, נועל'ה שלו, הוא השתנה. הוא היה מכור אליה. סיפרה אשתו. "נועל'ה הייתה העולם הכי גדול שלו. הם השלימו אחד את השני. כשהוא היה, היא לא הייתה רוצה ללכת לאף אחד מלבדו".

"ביום ההולדת של נועה בגן, לפני חצי שנה, הגננת שאלה אותה 'למי את רוצה למסור את זר הפרחים?' בדרך כלל נותנים לאימא ולאבא. היא רצה לתת לאבי את הזר. היא העריצה אותו, והוא היה עפר לרגליה. זה הדבר הכי כואב. שנועה כבר לא תראה אותו. לא ראיתי מערכת יחסים כזו בין סבא לנכדה. כבר בגיל חצי שנה הוא ישב והסביר לה על היקום, הכוכבים והגלקסיות. הוא היה חכם בצורה בלתי רגילה. כל ערב שישי היה אוהב לדבר עם הילדים והנכדים על פיזיקה ומתמטיקה. על נפלאות הטבע מהאדם הקדמון ועד לטכנולוגיות חדישות".


-

"בבוקר יום שישי הנורא, אבי אמר לי 'אני יוצא לשלוש/ארבע שעות מקסימום וחוזר כדי להיות עם נועה', כשהוא היה יודע שנועה צריכה להגיע הוא היה עוזב הכל. גם אם הייתה לו עסקה של מיליון דולר הוא היה מוותר עליה אם היה יודע שנועה כאן. כאן נדלקה לי הנורה האדומה, שהנכדות כאן, והוא לא..."

"הלילה של יום שישי היה זוועה, לא עצמנו עין לרגע. היינו צריכים להמתין 24 שעות לפני שנוכל להכריז עליו כנעדר, עד ליום שבת בבוקר. בנתיים, עשינו כל שביכולתינו על מנת לאתר אותו. חיפשנו ושאלנו את כל מי שיכולנו".

"ביום שבת בצהריים הודיעו לנו שהנורא מכל קרה. בהלוויה בא אל בני אדם המבוגר ממנו בעשר שנים ואמר לי שאבי היה כמו אבא בשבילו. בנוסף, הגיע אליי אדם שאבי טיפל בו כשעלה לארץ, והוא אמר לי 'את לא מכירה אותי, וגם אני לא מכיר אותך, אבל חשוב לי שתדעי שאבי הציל לי את החיים. אם לא הוא, אני לא יודע איפה הייתי היום'."

"אבי היה בן אדם חופשי"

"אבי היה בנאדם חופשי. 'Free Spirit'. הוא אהב את החיים, הוא אהב את טבע, אהב לטייל בו ולהתפעם מכל כוכב ומכל פרח. הוא אהב מוסיקה ואהב לנגן על גיטרה. אהב שירים צועניים, מתי כספי, פינק פלויד, ושירים כמו because של להקת the beatles. הוא אהב אקסטרים, בנג'י, צניחות וטיולי מטוסים עם אחד החברים שלו בשדה תימן".

"אבי מאוד אהב אופנועי ים ואופנועי כביש. כשהיינו רווקים היה לו אופנוע, ובגלל שלא רצה שהילדים גם ייסעו על אופנוע, הוא עזב את זה. כשהילדים גדלו, הוא קנה אופנוע שוב. הוא הצטרף ל"שועלי המדבר" ועשה טיולים בארץ ובחו"ל. אני פחדתי לעלות על אופנוע, אך לעולם לא עמדתי בדרכו. הוא עשה את כל מה שרצה לעשות, נהנה מכל רגע. זאת הנחמה הגדולה שלי".

אבי אלתר - אהב לעזור לכולם. צילום באדיבות המשפחה

-

לבסוף סיכמה: "הוא היה בעל מקסים. נהדר. מתחשב. לאף אחד לא הייתה מילה רעה עליו. אבי, יקירינו, נותר בנו חלל שאף אחד לא יוכל למלא, נאהב ונתגעגע לעד".

מאז אותו יום שישי 7 לאפריל 2017 בו נעצר בוקובזה, ניהלו במשטרה חקירה מעמיקה כדי להביא את בוקובזה לדין. בוקובזה שסבל מכוויות כתוצאה מכך שהצית את מכוניתו, שוחרר מבית החולים והועבר למעצר בשירות בתי הסוהר. מעצרו הוארך ובפרקליטות פועלים להגיש נגדו כתב אישום. חקירת הפרשה עדיין נמשכת, וב'באר שבע נט' נמשיך לעדכן.






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('07779588-0031-48eb-b227-79ed1ca2aa28','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה