לראשונה: טקס מצטייני השירות הלאומי-אזרחי במשכן הנשיא יפתח את שבוע ההצדעה לשירות הלאומי-אזרחי

$(function(){setImageBanner('b7ed25b3-2ae8-4c1f-9976-8dfdba0d0784','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

56 מתנדבים מצטיינים יקבלו אות הצטיינות מנשיא המדינה, באירוע שיפתח שבוע חגיגי בו יצדיעו במגוון אירועים למעל 17,000 הצעירים והצעירות המתנדבים לשירות הלאומי-אזרחי מכלל המגזרים והקבוצות בחברה הישראלית. לצד זאת יתקיים לראשונה יריד תעסוקה ולימודים לצעירים עם צרכים מיוחדים המתנדבים בשירות הלאומי; בנוסף יערך יום שיוקדש למשרתי המגזר החרדי ולמתנדבי מגזר המיעוטים

ב-14 במאי יפתח שבוע ההוקרה השנתי למתנדבי השירות הלאומי-אזרחי, הפועלים למען החברה והמדינה בשלל מסגרות ההתנדבות, ומגיעים מכלל המגזרים בחברה הישראלית.

בטקס חגיגי ומרגש שיתקיים לראשונה בבית הנשיא, יקבלו 56 מתנדבים מצטיינים אותות הצטיינות מנשיא המדינה ראובן ריבלין על פועלם למען החברה והמדינה ועל תרומתם והתנדבותם המשמעותית. הנשיא ריבלין, השר הממונה על השירות הלאומי-אזרחי, אורי אריאל ומנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי, יעברו בין המתנדבים, המגיעים מכלל פלחי החברה הישראלית, ויעניקו להם את תעודות ההוקרה: מתנדבים יהודים ושאינם יהודים; חילוניים, דתיים וחרדים; בני מגזר המיעוטים; צעירים מרקע של סיכון ומצוקה וצעירים עם צרכים מיוחדים.

לצד האירוע המרכזי בבית הנשיא, יתקיימו לאורך השבוע אירועי שיא נוספים, ביניהם יריד תעסוקה ולימודים למתנדבים עם צרכים מיוחדים, יום עיון לאוכלוסייה החרדית המשרתת ויום עיון למגזר המיעוטים.

שבוע זה מהווה את שיאה של שנת הפעילות, בה מתנדבים מדי שנה מעל 17,000 בנים ובנות. השבוע מבטא את ההוקרה מהמדינה והחברה לפועלם של מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי, אשר בחרו להתנדב ולתרום לחברה הישראלית.

בין מקבלי האות, יהיו גם נציגי הדרום ובאר שבע:

אור שהרבני בת 19 מבאר שבע. משרתת במשרד הביטחון בקריה , ואחה"צ במעון רב תכליתי של ילדים בסיכון. אור הרגישה צורך  להמשיך לשנה שנייה מתוך מחוייבות לתפקיד.  מתנדבת במעון מתוך יוזמה אישית כאשר היא זו שפנתה לרכזת כדי להתנדב במסגרת נוספת. אין לה מחוייבות מבחינת השעות משום שזוהי תוספת לתקן. שנה שעברה התנדבה בגרעין התקווה- גם מיוזמתה. חוויה משמעותית עבורה מהשרות היא התהליך שעברה כאשר חנכה ילד בכיתה ג עם לקויות למידה שלא היתה לו מסגרת ולא הגיע לבית ספר. אור לקחה אותו כפרוייקט לאחר שהבית ספר התייאש ממנו, ולמדה אותו פרטנית.  הסיפור מאד מרגש אותה שכן במהלך התהליך הילד הבין עד כמה היא דמות משמועתית בעינייו. זו היתה כברת דרך שעברו יחד.  להורים לא היה זמן אליו ואור הגיעה למשחקי הכדורגל שלו. אור היוותה מעין אחות גדולה עבורו ונוצר בינהם קשר מיוחד. עד היום הם שומרים על קשר.

עדי פלג מיד בנימין מתנדבת ב"רחשי לב", מחוברת לחולי סרטן באופן מדהים. לעדי כישרון במוזיקה וקול ערב. וכך במאור פנים, אוזן קשבת וגיטרה  ביד היא נכנסת לחדרי החולים ומוצאת דרך ללב כולם: מילדים ועד מטופלים מבוגרים המכנים אותה "הבת שלי". גם בפן הארגוני עדי תורמת רבות. מפיקה מסיבות ופעילויות במקצועיות רבה, בסדר ובדאגה לכך שתשרור בין בנות השירות אוירה טובה של אהבה ושלום. 
אחותה של עדי התנדבה בעבר אף היא באותו מקום. חוויה משמעותית אותה עברה עדי במהלך השרות השפיעה עליה כאשר חניך שמאוד נקשרה אליו נפטר. עדי מנגנת בגיטרה והיו מנגנים יחדיו. "סרגתי לו כיפה. ורציתי להביא לו. המצב שלו היה ממש קשה. לילה לפני שנפטר , הבאתי לו את הכיפה והוא שם על ראשו.  לאחר שנפטר אביו ביקש שאגדיל את הכיפה כדי שהוא יוכל לחבוש אותה. הסיפור הזה מלווה אותי". עדי מוזיקלית ומנגנת בגיטרה לילדים במחלקה. הגיטרה של עדי מסמלת ערך רב לילדי המחלקה , עד כדי כך שאחת מהמטופלות חולות הסרטן ציירה על הגיטרה .

 

אופיר אוחנה משדרות  – משרתת שנה שנייה במרכז רפואי ברזילי באשקלון כסייעת רפואית בפנימית א'. בנוסף לעבודתה השוטפת  אופיר מלמדת צוותים שלמים של סטאג'רים וסטודנטים לרפואה. המסר של אופיר: אני מוקירה כל יום מחדש את החיים. אני נמצאת במחלקה ורואה שכל יום הוא לא מובן  מאליו". הרבה חולים מבקשים :  "רק את אופיר" . אופיר התנדבה בעבר במד"א ובהמשך רוצה ללמוד רפואה. 

סיימון דוידוב 20  מבאר שבע נחרץ וממוקד להנחיל את המסר שלו לנוער, שכן הגיע מלמטה לדבריו . סיימון החל לעבוד מגיל 14 כדילעזור בפרנסת הבית. בעקבות כך הזניח את לימודיו. סיימון אמור היה להתגייס ליחידת דובדבן, חלה ולכן שוחרר. הרגיש שחייב להתנדב בגלל שחרורו מהגיוס ומתנדב בבית אבות בבאר שבע בפיזיותרפיה. סיימון קבל פרס התנדבות בעירו באר שבע, והמוטיבציה שלו להתנדב רק גברה. בעקבות כך בחצי השנה הראשונה התנדב גם בבית אבות וגם במועדונית. כיום סיימון מציג את המסר שלו בבתיספר לקידום נוער. המסר שלו הוא לא לוותר. הגיע להשגים אישיים והתקבל לתגלית, מכוון להצליח! במקביל סיימון משלים כיום את הבגרויות אותן עזב בשל הנסיבות המשפחתיות. 

בתאל סעדה בת 19, ממעגלים מתנדבת בבי"ח סורוקה במחלקה של אשפוז יום נשים. בתאל מטפלת בנשים בהריון ובסיכון גבוה. אומרת כי כל יום היא מסופקת מחדש.

שיפא אבו מוסה מתנדבת בעמותה לשוויון חברתי מזה שנה בפרוייקט חינוך בבית ספר יסודי סלאח א'דין שברהט. שיפא היינה  מתנדבת חרוצה ומסורה. בית הספר רואה בה חלק אינטגרלי מהצוות והיא מוערכת ואהובה על ההנהלה ועל התלמידים. שיפא אחראית, פעלתנית ובעיקר יוזמת. במסגרת התנדבותה יזמה פרויקט ייחודי שבמסגרתו בנתה ויצרה פינות מגוונות ועשירות ברחבי בית הספר בתחום הזהירות בדרכים ומניעת אלימות. שיפא קשורה לתלמידים בהפסקות ומסייעת להם באופן אישי לפתור בעיות ולהתמודד עם קשיים והפכה לכתובת ידועה ומוכרת לתלמידים הזקוקים לעזרה ותמיכה.

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי אמר כי "אני מברך את המתנדבים והמשרתים בשירות הלאומי-אזרחי, אשר מקדישים עצמם ותורמים לחברה הישראלית. האירועים שיתקיימו בשבוע זה, בראשם אירוע המצטיינים במשכן הנשיא, מבטאים את ההערכה הרבה של המדינה לפועלם.

מדינת ישראל חייבת תודה גדולה למתנדבים אלו, שבחרו לשרת ולתרום לקהילה ולחברה במסירות אין קץ, לאחר שקיבלו פטור מהצבא או שאינם נקראו לגיוס. אני מבקש להודות לנשיא המדינה ראובן ריבלין על הוקרתו את פועלם של המתנדבים המקדישים לילות כימים לתרומה לחברה הישראלית ולמדינה, לשר הממונה על הרשות, ח"כ אורי אריאל, על הסיוע והליווי הרב לאורך כל הדרך ולגופים המוכרים על שיתוף הפעולה, ומברך את המתנדבים על פועלם המבורך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6eea1b14-8e84-468f-8e8e-46cd796dcc85','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה